Hit-actief stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

does_care

Re: Hit-actief stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:11

Het gaat inderdaad om schokdraad.

Het noemen van de naam van de stal lijkt mij niet verstandig, het moet geen wedstrijd moddergooien worden ;)

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:17

klopt, wat trouwens wel opvallend is dar hier veel nieuwe acounts alleen reageren in deze topic.

drenthie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:31

Ik vind het jammer om te zien dat mensen een profiel aanmaken om een stal zwart te maken...

Ik sta al jaren op de betreffende stal en heb het prima naar mijn zin.
Omdat de paarden dag en nacht buiten staan in kudde verband is voor mij de reden geweest daar naar toe te gaan.
Daarnast vind ik het een fijn idee dat het eten over de hele dag word verdeeld en niet 2 of 3 keer per dag een grote hoeveelheid.

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:44

Er worden net zo goed profielen aangemaakt om de stal te verdedigen, waar er 2 vechten hebben er 2 schuld!
Ik heb toch liever mijn paard wat meer binnen staan dan dat ik op zo'n hit actief zou staan.
Een hit actief is een leuk idee, maar hier werkt het duidelijk niet lekker in de praktijk!

drenthie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:58

Daar heb je gelijk in. Ook dat vind ik jammer gezien de manier van reageren.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:00

Nou dan zal ik ook maar even reageren en er zijn er aantal die mij kennen.

Maar ik heb mijn paarden hiervoor ook weg gehaald.
Heb meerdere keren aangegeven dat ik het te vies vond voor woorden.
Er lag bermkuil, als er al kuil lag.
De poortjes waren stuk, waardoor mijn oudere merrie iedere keer uit de voerstations werden geduwd. conlusie: Mijn merrie werd steeds slechter en slechter.
De binnenstal was als je daar binnen liep gewoon een grote drekzooi. Je hoorde het soppen onder je schoenen en daar moesten mijn merries in leggen????

Tevens teveel paarden op een klein stukje.
En wat dacht je van al dat gedek.... ook zo fijn. Nee dat is normaal, de natuur van de paarden. ja dat zal wel, maar mijn merrie werd er niet beter van.
En zoals de foto's er nu uitzien....helaas het klopt, vind het zelfs nog slechter geworden.

ik hoor zelfs van mensen, die geen paarden hebben dat ze het er niet uit vinden zien. Vies goor en het stinkt!
Lekker gezond voor je paarden....

En dan spreek ik nog maar niet over de naam die ze hebben bij andere mensen.

sind mijn paarden daar weg zijn, heb ik ze vreselijk zien opknappen. Heb 2 andere paarden.

Geloof mij, ben absoluut voor een hitstal mits:
niet teveel paarden op 1 stuk, genoeg voer, droog en schoon.
Dan ben je al een goed end op weg.
Maar zoals het er hier nu uitziet....dat kan niet.

Dus helaas deze mensen hebben echt niet het beste voor je paard over. De staleigenaresse wil graag een stal zonder roddelaars, maar dan mag ze beginnen bij zich zelf.
Dat scheelt. Ze vind het heerlijk als mensen afhankelijk zijn van haar. Heb ik in het begin ook gehad, maar ben blij dat ik maar daar uit los heb kunnen maken.
Heeft even geduurd, maar mn paarden zijn er nu super aan toe :j

Maar voor diegene die er staan en het naar hun zin hebben, vooral blijven staan.
Iedereen moet doen wat hij/zij fijn vind voor zijn paard.

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:04

goed van je dat je voor je paarden koos! :)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:31

Dan nog maar even een reactie van een voormalige klant die zich niet speciaal geregistreerd heeft voor dit topic. Ik heb het lange tijd erg naar mijn zin gehad bij de betreffende stal en als de stal er niet zo uitzag als de geplaatste foto's laten zien, had ik niet weg gehoeven, want verder had ik het gewoon naar mijn zin. Ik ben echt net vertrokken, afgelopen weekend.

Ik heb geprobeerd het onderwerp bespreekbaar te maken bij de staleigenaar maar dat is niet echt gelukt. Ook kon er geen termijn genoemd worden waarbinnen de problemen zouden worden opgelost. Aangezien ik een paard met chronische straalkanker heb, heb ik voor de gezondheid van mijn paard gekozen en ben ik vertrokken. We zijn nu nog geen week weg en de hoeven van mijn paard zien er al een stuk beter uit doordat hij nu op schone, droge ondergrond staat. Het is natuurlijk voor geen enkel paard -gezond of ongezond- goed om in zulke derrie te staan.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:39

Die paddock is dringend aan vervanging toe.

houtsnippers is op de iets langere termijn zeer slecht voor een paddock. Hout vergaat en je krijgt er dan slecht doorlatende grond/modder van, die het vocht juist langer vasthoudt.
Meermaals per dag zeer goed uitmesten, zeker bij zoveel paarden, is noodzakelijk om het zand zo lang mogelijk schoon te houden.

Ik vind het erg sneu dat wanneer er zoveel geïnvesteerd wordt in de aanleg van een paddock, het resultaat na een aantal jaren zo slecht is.
Ik vraag me ook af in hoeverre het advies dan op gevolgd is van de vertegenwoordiger, en zo ja, in hoeverre hij er dan goed oog voor heeft.

Het lijkt, gezien de staat van die paddock, dat een goed gedraineerde zandpaddock (of zelfs Eb en Vloed paddock) makkelijker en goedkoper te onderhouden, dan zo'n paddock. Je trekt hem makkelijk even los, en indien nodig kun je de vieze en/of dichtgeslagen toplaag simpel verwijderen en na controle en onderhoud van de onderlaag en drainage, weer een schone toplaag aanbrengen. Al met al veel goedkoper dat dure bodemroosters a minimaal €8,- per m2.

Dit is inderdaad geen goede reclame voor de HIT-actief stallen.
Ik heb bij Mansour in het verleden ook gemerkt dat het stonk in de paddock, mijn schoenen bleven dagen naar Urine stinken. De bodemroosters bevielen daar ook niet helemaal en ze hadden het zand er toen afgeschraapt en de paarden liepen op de kale roosters. Of die paddock inmiddels opgeknapt is weet ik niet, ik was er een aantal jaren geleden toen ik me op Hit-actief ging oriënteren en zij samen met een andere Arnhemse stal de enige HIT-actief stallen in Nederland waren.

Ik ben ook heel benieuwd hoe de Duitse stallen er nu bij liggen. Dat de paarden in schone en droge paddocks zonder modder gehouden kunnen worden, was 1 van de paradepaardjes van de HIT-actief.
Het wordt zelfs genoemd op hun website als ze het hebben over de negatieve ideeen over groepshuisvesting in loopstallen met uitloop.

Ik hoop voor deze stal dat ze hun paddock snel kunnen opknappen en iedereen weer met een goed gevoel de paarden daar rond ziet lopen in natte tijden...

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:44

Joyce, Advies hebben ze neit opgevolgd. Alles moest snel snel en zo goedkoop mogelijk.
En geloof mij, dit gaat neit op korte termijn gebeuren. Ben nu al inmiddels anderhalf jaar weg en er is nog geen r.eet gedaan daar. ;(

Isegrim, jij weg daar???? dat had ik in eerste instantie niet verwacht van je. Top dat je voor je paardje heb gekozen.

Tis jammer, want de Hit is een super goed alternatief, mits je het maar goed laat bouwen, neit teveel paarden erin doet en het goed onderhoudt!

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:45

fijn om te horen dat mensen veel voor hun paardtje over hebben en daar ook voor kiezen.

vind het jammer dat dit soort stallen bestaan, kan der dan ook niks tegen gedaan worden met 144?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:46

Ik ben ook absoluut een fan van hit actief en sta op de wachtlijst bij Rhoon. :) Al bevalt de huidige stal ook goed en als meneer daar 's winters voldoende naar buiten kan, blijven we misschien gewoon daar.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:53

Het kan ook heel anders dan de horror verhalen die ik voorbij zie komen.
Mijn paard staat al jaren te pensioneren op www.landschapsstal.nl , stal Lenferink.
Ik kom daar altijd zonder me aan te melden en loop direct door naar Iwan. Het is er altijd brandschoon. Heel weinig mest te vinden en de paarden zien er allemaal keurig uit. Ze hebben daar een zandpaddock, grote open binnenstal en ook een groot weiland tot hun beschikking. Wellicht heeft het dus met de ruimte te maken.
Maar niets dan lof van mijn kant voor hoe deze stal wordt gerund....

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:56

is dit de zelfde stal als waar bijna iedereen het over heeft?

zo ja, was het niet handig om de naam te plaatsen :)

wel fijn dat je paardje daar can zijn ouwe dag kan genieten!!

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:57

fjeeeuw, wat mooi. die ziet der wel goed uit!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 16:52

nee, die Landschapsstal staat vlak bij de Duitse grens, andere kant van Nederland ;)

Ben daar ook wezen kijken en zij hebben inderdaad enorm de ruimte. Er is hoogteverschil met de paddocks en de grote weide die ook in de winter nog goed blijft heb ik begrepen. Het zag er daar inderdaad keurig uit!
Wel wat zware paddockbodem, maar keurig droog, zeker gezien de buien die er gevallen waren voor we er gingen kijken.
En, geen stank, schoon zand en zeker geen drukte in de rustruimte (Hitmatrassen) of bij de voerstations ;)

http://www.landschapsstal.nl/album2/index.html

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:00

ik heb ook bij de stal gekeken van de foto's en ook ik heb het daar zo een jaar geleden aangetroffen. Alles was vies en echt overal lag mest. Ook veel paarden vond ik er niet goed uitzien. Ik ben blij dat er wel goede verhalen zijn over de hit actief in Rhoon!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:00

Ik sta zelf ook op deze stal en ik vind het jammer dat does_care dus de slechte stukken in het slechtste weer met heel veel regen heeft geplaatst. Welk zandstuk in Zuid Holland met deze grond ziet er dan wel goed uit?!

Eowyn: erg jammer om te lezen dat je Irma zo zwart maakt, vooral ontzettend kinderachtig. Vooral omdat je zelf ontzettend veel aan haar hebt gehad en ze altijd voor je klaar heeft gestaan. En wat er is nog niks gebeurd? Hoe weet jij dat nou? Ga geen dingen roepen waar je geen verstand van hebt, bah. Prima dat jij het er niet meer naar je zin had of dat je het niet eens was met dingen. Dat kan, maar dan verhuis je en daarmee is de kous af.

Does_care: grow up. Je bent toch weg gegaan? Prima als mensen het niet naar hun zin hebben, maar dit doelloos rondtrappen is ronduit belachelijk. Hier op het Internet durf je wel in het rond te trappen.

Ieder voor zich waar hij of zij zijn paard wil stallen, maar ga dan gewoon weg. En ga niet zo kinderachtig onder een nieuw account een stal zwart maken.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:32

Ik sta ook in zui holland rn onze paddocks zijn altijd droog. Ik ben bij die stal in april gaan kijken en toen lag er ook overal mest en plassen. En vooral erg oude mest. Het zag er behoorlijk onverzorgd uit.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:32

En zeker de foto's tonen dat de paddocks gewoon niet goed worden bijgehouden.

deniejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:38

Isegrim schreef:
Ik ben ook absoluut een fan van hit actief en sta op de wachtlijst bij Rhoon. :) Al bevalt de huidige stal ook goed en als meneer daar 's winters voldoende naar buiten kan, blijven we misschien gewoon daar.

Leuk, dan sta je bij mij op de wachtlijst!! en we krijgen van de zomer er zelfs land bij :D!!!!!!

deniejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:39

Sizzy schreef:
Ik sta zelf ook op deze stal en ik vind het jammer dat does_care dus de slechte stukken in het slechtste weer met heel veel regen heeft geplaatst. Welk zandstuk in Zuid Holland met deze grond ziet er dan wel goed uit?!

Eowyn: erg jammer om te lezen dat je Irma zo zwart maakt, vooral ontzettend kinderachtig. Vooral omdat je zelf ontzettend veel aan haar hebt gehad en ze altijd voor je klaar heeft gestaan. En wat er is nog niks gebeurd? Hoe weet jij dat nou? Ga geen dingen roepen waar je geen verstand van hebt, bah. Prima dat jij het er niet meer naar je zin had of dat je het niet eens was met dingen. Dat kan, maar dan verhuis je en daarmee is de kous af.

Does_care: grow up. Je bent toch weg gegaan? Prima als mensen het niet naar hun zin hebben, maar dit doelloos rondtrappen is ronduit belachelijk. Hier op het Internet durf je wel in het rond te trappen.

Ieder voor zich waar hij of zij zijn paard wil stallen, maar ga dan gewoon weg. En ga niet zo kinderachtig onder een nieuw account een stal zwart maken.

Ik ben 4 a 5x op deze stal wezen kijken in verschillende periodes en heb het bijna nooit droog gezien. In Rhoon waar ik nu sta is het nog nooit nat geweest en wordt het super goed onderhouden :)!

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 21:26

De foto's zijn representatief voor de situatie zoals die al lange tijd bestaat als je het mij vraagt. Ook als het droog is, bestaat de ondergrond nog steeds voor het overgrote deel uit mest. En of je nou in de droge of in de natte mest staat, dat maakt weinig uit, fris is het sowieso niet.

Deniejs, het enige nadeel van Rhoon vind ik de beperkte faciliteiten voor de ruiters. De actiefstal is prachtig en wordt inderdaad heel netjes onderhouden voor zover ik dat tot nu toe kan beoordelen (ben er tweemaal geweest), maar er is slechts één kleine bak op een toch wel behoorlijk aantal paarden. Op mijn huidige stal worden we wat dat betreft erg verwend met twee bakken (waarvan één hele grote) op slechts 14 paarden (waarvan zeven van de staleigenaar). :D Weet jij of er in Rhoon plannen zijn om er een rijbak bij te maken?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:18

jeetje die foto's. ik kan me niet voorstellen dat je daar je paard in zetten :n

stal in de link hierboven oogt prachtig :)

deniejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:25

Isegrim schreef:
De foto's zijn representatief voor de situatie zoals die al lange tijd bestaat als je het mij vraagt. Ook als het droog is, bestaat de ondergrond nog steeds voor het overgrote deel uit mest. En of je nou in de droge of in de natte mest staat, dat maakt weinig uit, fris is het sowieso niet.

Deniejs, het enige nadeel van Rhoon vind ik de beperkte faciliteiten voor de ruiters. De actiefstal is prachtig en wordt inderdaad heel netjes onderhouden voor zover ik dat tot nu toe kan beoordelen (ben er tweemaal geweest), maar er is slechts één kleine bak op een toch wel behoorlijk aantal paarden. Op mijn huidige stal worden we wat dat betreft erg verwend met twee bakken (waarvan één hele grote) op slechts 14 paarden (waarvan zeven van de staleigenaar). :D Weet jij of er in Rhoon plannen zijn om er een rijbak bij te maken?

Er zijn volgens mij geen plannen om een bak bij te maken. Maar ik sta er al vanaf september en het is echt heel vaak rustig op stal! Ik heb 1x met 3 mensen in de bak gereden, maar merendeel alleen! Dus het valt echt reuze mee naar mijn mening ook al was ik er ook bang voor kom ik hier echt op terug.