Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
tita schreef:Mijn paard staat sinds de komst van onze dochter niet meer boven op mn prioriteitenlijst, gewoonweg omdat ik daar geen tijd voor heb of ik daar te moe voor ben. Dan wil ik wel de zekerheid hebben dat ze gevoerd wordt, de hele dag heeft buiten gestaan en haar stal weer netjes is. Zodra ik tijd voor haar heb, wil ik die tijd optimaal nuttig besteden, dus geen stal uitmesten bijvoorbeeld. Ik werk dan liever aan haar conditie. In het weekend moeten we zelf de paarden binnen zetten, voeren de stal uit mesten. Dit gebeurt in onderling overleg. Mijn paard plast zodra ze in stal staat en mest zeer frequent (nee, is niets medisch), dus daar heb ik evengoed wel zicht op. En anders krijg ik wel een seintje van de stalbaas als hij het niet vertrouwt. Krachtvoer zetten we zelf klaar, dus ik weet precies wat ze te eten krijgt. Het maakt mijn paard echt niet uit wie er voor haar zorgt, als er maar voor haar gezorgd wordt.Vind de combinatie werken en huishouden al zwaar zat en wil ook wat tijd voor mezelf hebben...bovendien draait mijn leven niet meer om paarden...jammer voor het paard maar hij komt niks te kort.
Giolli schreef:babetta schreef:Nou, er zijn dan ook wel heél veel mensen die gewoon niet over "tijd" beschikken om zélf te mesten, voeren enz..Daarom is het ook handig dat al die dingen voor je worden gedaan.
De band met het paard zou idd door zelf te mesten enzo, versterken.
Maar mijn mening blijft toch wel dat als je wat minder tijd hiervoor hebt, je ook wel een zeer sterke band met het paard kan hebben.
Wat een slecht excuus zeg.. Je kiest er toch zelf voor een paard aan te schaffen?!
Dan hoef je ook niet te klagen...
paardenfreak schreef:ik vind een groot nadeel van iedereen zelf voeren.. veel onrust de andere kijrgen later of eerder iets.. lekker onrustig.. als ik hier de eerste voer wil de rest ook binnen zoveel minuten hun eten anders begint de een te hinneken en de volgende tegen de deur te stampen..
bij zon volpension word alles tegelijk gevoerd.. heb je ook geen herrie op stal omdat de andere paarden ook hun voer willen.
ingvdh schreef:een keer in zoveel tijd komt deze stelling voorbij, en tja, ik wil dus alleen maar de lusten qua werk en niet de lasten, als andere daar een probleem mee hebben jammer dan.
Ik werk keihard om mijn paard goed te kunnen onderhouden en hem alles te geven wat hij nodig heeft, hij heeft me vorig jaar ik weet niet hoeveel vrije dagen gekost (en een fortuin) omdat hij geblesseerd was (en dus ook 9 maanden alleen maar een rondje mogen stappen aan de hand) en dat heb ik allemaal met liefde voor hem gedaan, maar dagelijks mesten etc zie ik echt niet zitten. Ik werk op een andere manier voor mijn paard, nl 40 per week voor de baas om alles te bekostigen. En als ik bij hem ben wil ik leuke dingen doen en niet nog een keer werken. Verder, ik heb ook nog een sociaal leven en het is wel zo prettig om met een gerust hart een dag over te kunnen slaan wetende dat je paard goed verzorgt op stal staat. (ik bedoel, ik ben vanmorgen om 7 uur van huis gegaan, kom na 8ten thuis en ik ben blij dat ik niet heen hoef vanavond, ik heb geen puf meer)
Daar is toch niets mis mee? Tijdens poetsen zie ik snel genoeg of er iets mis is, of hij te dik wordt of te dun, hij herkent mijn stem als ik stal kom en komt naar met toe als ik hem roep, maar hij luistert ook goed naar de pensionhouder en die is ook zijn beste vriend omdat hij hem voer geeft. Maakt mij niets uit, als mijn paard zich maar happy voelt en lekker in zijn vel zit, dat is het belangrijkste voor mij.
Net als op mijn werk, alles wat niet tot de core business behoort besteed ik uit.(en mijn core business is toch echt rijden)
Giolli schreef:babetta schreef:Nou, er zijn dan ook wel heél veel mensen die gewoon niet over "tijd" beschikken om zélf te mesten, voeren enz..Daarom is het ook handig dat al die dingen voor je worden gedaan.
De band met het paard zou idd door zelf te mesten enzo, versterken.
Maar mijn mening blijft toch wel dat als je wat minder tijd hiervoor hebt, je ook wel een zeer sterke band met het paard kan hebben.
Wat een slecht excuus zeg.. Je kiest er toch zelf voor een paard aan te schaffen?!
Dan hoef je ook niet te klagen...
Esther schreef:[/b]Als ik me niet vergis heb jij je paard aan huis staan. Al eens bedacht dat dat een stuk makkelijker is dan wanneer je nog reistijd hebt naar je paard toe?[/b] In de tijd dat je dan bij je paard bent moet je dan ook alles doen, je kunt niet nog even er langs lopen om nog even wat te doen.
Als ik een huis kon betalen waar ik m'n paard en pony aan huis kon hebben dan had ik dat gelijk gedaan. Dat is iets wat ik erg graag zou willen maar wat niet kan. Dus staat mijn paard op een stal hier 20 min vandaan omdat ik dat de beste stal voor hem vind, die ook kijkt naar de behoeften van een paard. En mijn paard staat daar goed en komt niks te kort.