Ik heb kuil, 5 balen in een grote waar ik 2/3 weken mee doe met een pony, voor €50,- Het is meet droog kuil dan van dat koeie kuil. dat ga ik mijn paard niet voeren
Rosanneh1
Geplaatst: 09-02-11 11:03
bij de molen ik dacht ongeveer 2 euro voor een zak En op stal als extra 20 euro per maand en dan 1x per dag hooi
wij hebben kleine balen (18 t/m 22 kg) gehad, daar wordt nu afhankelijk waar je besteld tussen 7,75 en 8,95 voor gevraagd.. ('t gooi)
heb gelukkig nu een adresje gevonden waar het helaas a bijna op is, waar ik 21,- voor 180 kg (ronde baal) betaal.. en das super hooi.. dus daar ben ik heel mee zoals je je kan voorstellen..
Ik betaald 3 euro voor kleine pakjes hooi. goed hooi jacobskruidvrij geen rommel. En ik had vorig jaar al kuilpakken besteld voor 25 per pak, kosten nu hier 47,50 per pak. En stro hebben wij zelf.
We hebben een vaste hooileverancier die van eigen onbewerkt land hooit. Er zit geen kruiskruid of troep in. We spreken altijd een vaste prijs af voor 400 baal p/jr. Wij betaalden 2.75 per baal van ca. 22kg. Hij vertelde dat boeren in zijn buurt nu baaltjes voor 7.00 verkopen!!! Ik vind het echt asociaal. Het zijn woekerprijzen die niets meer te maken hebben met kostprijs of redelijk winst maken. Kan hier echt heel boos om worden en vind het pure oplichterij. Mensen uitbuiten omdat ze klem zitten. Hou ik niet van
superwoman
Geplaatst: 12-02-11 12:51
Ik had mazzel denk ik. Van de zomer betaalde ik 30,- per grote ronde baal hooi in plastic incl brengen (22 gekocht) en afgelopen maand 35 ps voor hetzelfde. Maar ik geloof wel dat deze boer erg weinig vraagt vergeleken de rest van de omgeving.
We hooien zelf, dus alleen de onkosten eigenlijk. Als we het verkopen, zo rond de 3 euro per pak. Bij ons in de buurt hoorde ik ook al woekerprijzen van 7 à 8 euro, door het hooitekort.
ik kom gelukkig uit met mn voor het eerst ingekochte hooi. had van de zomer al diverse boeren gesproken die dit al voorspeld hadden, aangezien ik maar tien balen hooi per keer kan opslaan en a 5 balen per week gebruik, zou ik nu giga in de prijssteigingen mee zijn gegaan. heb de balen toen voor 3 euro gekocht voor baaltje a 22 kg, nu zijn die balen hier 5,50
gelukkig kon ik het een en ander opslaan bij mn schoonpa en heb daar 100 balen opgeslagen voor 3 euro per baal en zoals het ernaar uitziet ga ik uitkomen, heb er nu 40 van gebruikt vanaf begin november
Ik heb vorige maand nog 100 kleine pakjes van ongeveer 15 kilo gekocht voor 3,50 per baal.
autumntime
Geplaatst: 12-02-11 23:15
€3,- voor een baal hooi, 25 kilo & €2,50 voor een baal stro, ook 25 kilo
Kruidenpotje
Geplaatst: 21-02-11 16:38
Wij zitten nu op 5,5 per baal van 18 kg en dat is dan omgepakt van een grote baal, hierdoor is het hooi erg kort en vervelend om op te slaan omdat de balen snel uit elkaar vallen.
Heb wel met de leverancier afgesproken dat we komende zomer voor een heel jaar bestellen en op afroep laten komen en dan tegen een beter tarief.....
Lappie_Lap
Geplaatst: 21-02-11 17:44
Door idd het opmaken v/d reserves begin vorig jaar en de slechte oogst afgelopen zomer, voor de kerst de 900 pakjes al bijna allemaal op. Paar weken alleen kuil/voordroog geprobeerd (en dan sowieso 1x per dag de grove kwaliteit), maar dat is eigenlijk geen porum. Een enkeling raakte wat v/d mik qua mest en de stallen werden echt zo'n natte bende (ze dronken blijkbaar veel meer). Na grote zoektocht (je bent natuurlijk kritisch qua kwaliteit, prijs en hooi in folie wordt door de alleen-hooipensiongasten niet geaccepteerd) hebben m'n ouders uiteindelijk bij een fouragehandelaar een volle vracht hooi uit Denemarken laten komen, graszaadhooi dan wel te verstaan. 120 euro per baal à 550kg.
Laatst bijgewerkt door Lappie_Lap op 21-02-11 18:12, in het totaal 2 keer bewerkt
helaas heeft niet iedereen die mogelijkheid en die kunnen niet anders dan het gevraagde bedrag betalen per baal, idd ook is het hooi minder lang in de stengel
winny66
Geplaatst: 25-02-11 00:36
wij betalen nu voor engels rai 6 euro en 7,50 voor weide hooi,en 7,75 voor kuil de balen hooi zijn wel zeer zwaar schat zo'n 30 kilo, maar er is moeilijk aan te komen