Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
M_D_H schreef:verder vind ik dat de prijzen van de pensionstallen in het westen ook wel naar benden mag hoor
het is rond uit belachelijk wat ze daar vragen
colette_007 schreef:klopt..... maar zo zijn de 'regels' per september wel....
maaar als je maar 1 paard hebt, dan is het weer niet zielig, die mag wel alleen want die krijgt genoeg aandacht van de eigenaar (hoezo kromme redenatie)
joyce B schreef:M_D_H schreef:verder vind ik dat de prijzen van de pensionstallen in het westen ook wel naar benden mag hoor
Die dure bakbodems, binnenbakken en koperen knoppen op de stallen moeten ergens van betaald worden...
Vergis je niet wat voor investeringen er nodig zijn een stal op te bouwen en hoeveel het kost aan vaste lasten en onderhoud om alles draaiende te houden. En dan hebben we het nog niet over voer en strooisel en arbeidsloon...
Ojajoh schreef:niet het gehele topic doorgelezen maar wel grotendeels
ben het eens met TS en wat mij betreft mogen ze bepaalde regels al doorduwen
mensen die excuses zoeken dat hun paard "sportpaard" is , of het niet leuk vind buiten.....kul....
geef het dier voor een half jaar eens zelf de keus , en geef niet telkens voer bij binnenkomst op stal , en je krijgt een heel ander dier!
ik heb mazzel, ja dat mag ik zeggen, mijn paardje staat in een stal met grote paddockuitloop,met vriendje,,die ook nog eens deels overdekt is, met 24/7 ruwvoer
en in het westen en ik betaal een zeer redelijke prijs
mijn paard kan met regen of kou binnen staan, s'nachts ook.....en waar staat ie: juistem buiten!!
alleen in de avond komt hij binnen (van 17.00 -21.00) omdat ie weet dat ze dan binnen eten krijgen, na 21.00 geen extra's meer binnen en vertrekt hij weer naar zijn hooibak buiten......
paarden zijn gewoonte dieren, en als er eten op ze ligt te wachten in stal gaan ze automatisch trappelen om naar binnen te mogen
ik las ook nog ergens het excuus om niet met een teddybeer in de ring te verschijnen.....
wat is er onnatuurlijk aan haren? waarop zou een jury je hierop af mogen rekenen dan?
als zijn haren schoon zijn is er niks aan de hand
tevens bestaan er goede outdoordekens, waardoor het paard dunner in de vacht blijft en toch buiten kan zijn....
ik ben van mening dat als een paard niet zwaar ziek of kreupel is , en dat dus als reden geldt om op stal te blijven, dat er geen excuus is om je dier of alleen te zetten of op te sluiten voor 22/7 of meer
M_D_H schreef:Hier ga ik toch even op reageren
Een paard is inderdaad een gewoonte dier, daar heb je zeer zeker gelijk in...
Maar tevens zijn er ook echt paarden die NIET buiten willen staan...
en dat zijn geen paarden van de mensen die je hier in het topic tegen komt die dat beweren om hun paarden maar zo lang mogelijk binnen te houden...
nee, dat zijn paarden van mensen die al hun paarden buiten willen hebben...
en toch kan dat ene paard niet buiten staan...
wat er ook gebrobeerd is
er zijn dus wel degelijk paarden die liever binnen staan(en neit omdat ze weten dat dat voer is)
die van mij heb ik het zelf aangeleerd(onbewust) ik wilde hem 's avonds binnen hebben omdat toen ik hem net kreeg er nog al veel paarden en zadel dieven de buurt afstruinde... dan heb ik hem toch echt liever op stal staan
en als de keizer van stal nu niet naar binnen wordt gehaald wanneer hij naar binnen wil... dan spring hij wel over het hek heen en zet zich zelf wel op stal![]()
mijn paard staan swinters 12 uur buiten... en zomers nog vaker...
en ik voel me bevoorrecht dat hij zoveel buiten mag staan, zelfs in de winter
Dan het wintervacht verhaal
Waarom de jury je mag af rekenen op natuurlijke haren die schoon zijn?
joost mag het weten... maar het gebeurd
dus ik snap heel goed dat mensen hun paarden scheren...
ik doe het zelf ook(overgens niet alleen om dat de jury het mooier vind, maar vooral ook omdat hij anders nooit meer droog wordt)
maar mijn pony komt wel nog steeds naar buiten,
krijgt heerlijke warme dekens om.
vorig jaar en dit jaar stond hij in de extreme kou lekker onder 670 gram buiten...
hij heeft het niet koud gehad hoor
dus mijn inziens maakt het geen drol uit of je je paard scheert of niet, aangezien ze dan nog naar buiten kunnen
M_D_H schreef:verder vind ik dat de prijzen van de pensionstallen in het westen ook wel naar benden mag hoor
M_D_H schreef:joyce B schreef:
Die dure bakbodems, binnenbakken en koperen knoppen op de stallen moeten ergens van betaald worden...
Vergis je niet wat voor investeringen er nodig zijn een stal op te bouwen en hoeveel het kost aan vaste lasten en onderhoud om alles draaiende te houden. En dan hebben we het nog niet over voer en strooisel en arbeidsloon...
ik weet hoeveel investeringen het kost
maar dan vraag ik me nog af waarom het in het oosten van het land toch wel zo veel goedkoper kan zijn dan wat je in het westen van het land betaald