Lisann__ schreef:Natuurlijk reageren hier alleen mensen die hun paard veel buiten laten, die gene die het niet doen mogen zich schamen. (en dan ook nog miepen dat ze afgez. worden hier op bokt)
3/4 van alle paardenhouders mag zich schamen. Een paard kan net zijn kont keren in een stal, kan net gaan liggen. Je zou zelf eens maanden(jaren) lang in een hokje zitten van 1.50 bij 1.50. En alleen eruit mogen als je ook nog aan het werk gezet word.
Voor een paard is rijden al iets waar ze zelf niet voor gekozen hebben, en dan hebben ze nog eens totaal geen bewegingsruimte voor hunzelf. Gun je paard nog een beetje een paardenleven..
En als je geen pension stalling met weidegang hebt dan kan je ook geen paard nemen, of hem ergens anders onderbrengen.
Je paard zal er wel aan gewent raken ja, net als hij aan het rijden gewent is geraakt. Alleen is rijden meestal 1 á 2 uurtje per dag. Die andere 20 uur zou fijn moeten zijn. Paarden raken wel gewent aan dat kleine stalletje, kinderen kunnen ook gewent raken aan mishandeling.
Misschien gebruik ik verkeerde vergelijkingen, en krijg ik half bokt over mij heen en word dit topic gesloten.. Fijn, maar ik weet dat er bokkers zijn die dit lezen en die dan stiekem toch weten dat ik gelijk heb.
Helemaal mee eens!