Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ayhno schreef:Ik was 16 toen ik mijn eerste paard kreeg,
dat was prima te combineren met mijn studie.. ik deed veel op school en kon hierdoor
genoeg tijd aan mijn paard besteden.
Wij huurden een stukje land .. niet is minder duur.
Je kan het zo duur maken als je zelf wil.. zet je hem bij een boer neer en neem je genoegen met alleen een buitenbak of wil je op een 3 sterren manege gaan staan..
daarnaast moet je ook kijken of je ooit misschien wedstrijden wil gaan rijden? of recreatief..
en neem een ras wat jij leuk vind en niet een ander!
wil je een paard met of zonder papieren?
wat je ook doet, laat iig je paard klinisch keuren voor je hem koopt!!
Yanouuu schreef:Oh, en je zei ergens dat je alleen recreatief wil rijden en dat je niet van wedstrijden houdt, toch? Misschien kun je dan toch beter een paard nemen waar je eventueel toch wedstrijden mee zou kunnen rijden, want ik dacht ook 'wedstrijden zijn toch niks voor mij, ik wil alleen recreatief rijden', maar nu zou ik toch wel heel graag wedstrijden willen rijden. Gelukkig kan dat met die van mij ook (als ze is doorgereden), dus ik denk dat je daar toch ook wel op moet letten.
Yanouuu schreef:Illusion schreef:met 'n shire kun je toch ook 'n recreatief wedstrijdje rijden?
ja, maar mocht ze ooit besluiten dat ze echt hoger wil komen dan lijkt me een shire niet zo geschikt
Yanouuu schreef:Illusion schreef:met 'n shire kun je toch ook 'n recreatief wedstrijdje rijden?
ja, maar mocht ze ooit besluiten dat ze echt hoger wil komen dan lijkt me een shire niet zo geschikt
sanso schreef:ayhno schreef:Ik was 16 toen ik mijn eerste paard kreeg,
dat was prima te combineren met mijn studie.. ik deed veel op school en kon hierdoor
genoeg tijd aan mijn paard besteden.
Wij huurden een stukje land .. niet is minder duur.
Je kan het zo duur maken als je zelf wil.. zet je hem bij een boer neer en neem je genoegen met alleen een buitenbak of wil je op een 3 sterren manege gaan staan..
daarnaast moet je ook kijken of je ooit misschien wedstrijden wil gaan rijden? of recreatief..
en neem een ras wat jij leuk vind en niet een ander!
wil je een paard met of zonder papieren?
wat je ook doet, laat iig je paard klinisch keuren voor je hem koopt!!
het is gewoon voor recreatie en het liefst met papieren
Illusion schreef:oke, maar dat geeft de TS niet aan, ze wil recreatief rijden.
overigens als ze echt hoger wil komen hoeft ze zoiezo niet naar zo'n koudbloed te kijken, ook geen merens,tinker o.i.d. die hier genoemd worden.
maar de ts geeft aan recreatief te rijden, dus waarom zou ze er rekening mee moeten houden dat 't ooit kan dat ze hoger in de dressuur wil komen. neem aan dat wanneer je die ambitie's hebt je toch wel weet dat je met een shire niet zomaar Z> zou komen.
Citaat:nee snap ik dat vergt veel training en veel uren
Illusion schreef:oke, maar de shire is er ook niet voor gebouwd. basis dressuur kan met ieder paard maar mocht je toch wel Z willen rijden zou ik toch wel voor 'n ander ras kiezen.. maar je gaf aan recreatief te willen rijden en dat moet prima gaan!
Yanouuu: maar mocht ze toch wedstrijd ambities hebben kan dat ook met een shire, wellicht geen Z of hoger maar wel de basis en dat kan ook al genoeg zijn. dat moet namelijk ieder paard kunnen.