Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Jolliegirl schreef:Naaltje schreef:@JG; nee vind ik niet vervelend
hij staat 24/7 in de wei. Wel op een pensionstal.
maar hoe zou je moeten voorkomen dat iemand bij 'm kan komen? als ze echt willen komen ze toch wel
Hier kom je snachts de stallen niet in als je er niet hoort.....
Je moet teveel beveiligingsgedeelten door... eer je door de poort bent, heeft de hond je al in het vizier en ben je de pineut als je daar niet thuishoort
Jolliegirl schreef:Vinden jullie het niet een vervelende gedachte dat iedereen zomaar maar snachts bij je paard kan komen?
Of werken jullie met sleutels?
Dit is een algemene vraag naar iedereen waarbij de stalling 24/7 geopend is.
Marije_jiplover schreef:Wat ik al eerder zei, ik vind het een geruststellende gedachte dat er bij ons vanaf 11 uur 's avonds rust heerst op stal.
Mocht er iets bijzonders aan de hand zijn, mag je altijd wel langskomen (in overleg). Maar bij ons gaat het toegangshek van het terrein op slot en het bewegingsalarm gaat aan, dus in de buurt van de binnenplaats richting de zadelkamer kan zich niets bewegen, zonder opgemerkt te worden (loslopende paarden worden op die manier ook gespot door de staleigenaar)
En ik vind dat wel prettig ja. Wat je onder normale omstandigheden 's nachts bij je paard moet, zou ik niet kunnen bedenken, en ik ben blij dat die van mij dan ook lekker rustig kan blijven slapen.
xxriiannee schreef:Marije_jiplover schreef:Wat ik al eerder zei, ik vind het een geruststellende gedachte dat er bij ons vanaf 11 uur 's avonds rust heerst op stal.
Mocht er iets bijzonders aan de hand zijn, mag je altijd wel langskomen (in overleg). Maar bij ons gaat het toegangshek van het terrein op slot en het bewegingsalarm gaat aan, dus in de buurt van de binnenplaats richting de zadelkamer kan zich niets bewegen, zonder opgemerkt te worden (loslopende paarden worden op die manier ook gespot door de staleigenaar)
En ik vind dat wel prettig ja. Wat je onder normale omstandigheden 's nachts bij je paard moet, zou ik niet kunnen bedenken, en ik ben blij dat die van mij dan ook lekker rustig kan blijven slapen.
Denk dat de meeste dat als een voorbeeld geven. Ik wil dag en nacht naar mijn paard kunnen.
Dat betekend dus niet dat ik er snachts ben.
Citaat:Denk dat de meeste dat als een voorbeeld geven. Ik wil dag en nacht naar mijn paard kunnen.
Marije_jiplover schreef:Nee, niet zomaar om niks, omdat je gewoon even bij je paard wil zijn.
Wel als er iets aan de hand is of je een goede reden hebt.
En dan komt weer mijn vorige opmerking, ik zie niet in waarom het nodig is, dat mensen 's nachts zomaar bij hun paard moeten kunnen. Ik vind het fijn dat er rust heerst, het hek op slot is en het alarm aan. En ik hoef geen sleutel, geen bediening van dat alarm. Rust is rust, ook voor de dieren.
xxriiannee schreef:Er zijn nog best veel stallen met openingstijden!
Dat zou voor mij een reden zijn om daar niet te gaan staan. Wil naar mijn pony kunnen als ik dat wil.
Als ik wil, kan ik snachts nog naar mn pony.
Maar ik sta dan wel op een stal waar niemand woont
Chaos schreef:xxriiannee schreef:Er zijn nog best veel stallen met openingstijden!
Dat zou voor mij een reden zijn om daar niet te gaan staan. Wil naar mijn pony kunnen als ik dat wil.
Als ik wil, kan ik snachts nog naar mn pony.
Maar ik sta dan wel op een stal waar niemand woont
En dat zou ik weer niet willen. Veels te weinig controle dan naar mijn mening.
xxriiannee schreef:Marije_jiplover schreef:Wat ik al eerder zei, ik vind het een geruststellende gedachte dat er bij ons vanaf 11 uur 's avonds rust heerst op stal.
Denk dat de meeste dat als een voorbeeld geven. Ik wil dag en nacht naar mijn paard kunnen.
xxriiannee schreef:Marije_jiplover schreef:Nee, niet zomaar om niks, omdat je gewoon even bij je paard wil zijn.
Wel als er iets aan de hand is of je een goede reden hebt.
En dan komt weer mijn vorige opmerking, ik zie niet in waarom het nodig is, dat mensen 's nachts zomaar bij hun paard moeten kunnen. Ik vind het fijn dat er rust heerst, het hek op slot is en het alarm aan. En ik hoef geen sleutel, geen bediening van dat alarm. Rust is rust, ook voor de dieren.
Dat bedoel ik dus. Je kunt dus niet zomaar even erheen na een openingstijd.
Het gaat mij erom dat ik bij mijn dier wil kunnen zijn wanneer ik wil. Of dat nou smiddags is of savonds laat.
Edit:
Ik werk ook savonds tot laat dus dan zou ik op die dagen niet naar mijn pony kunnen als ik dat wil.
Citaat:Dan snap ik jouw bovenste opmerking niet op mijn reactie?
Want daar geef ik aan dat ik niet inzie wat mensen onder normale omstandigheden bij hun paard moeten 's nachts (of in ons geval ál na 11 uur...).
Dat jij je eigen paard graag op dat tijdstip wil storen, das jouw zaak, maar je haalt de rest van stal ook uit hun rust. En ik ben blij dat dat dus onder normale omstandigheden bij mij op stal niet mogelijk is.
Na 11 uur is er rust, vanaf half 8 de volgende morgen ben je weer welkom.
Als ik 's avonds moet werken, ga ik wel 's morgens naar mijn paard. Ik hoef gelukkig nooit langer dan een uur of 10 aan 1 stuk te werken, dus moet altijd wel ergens de mogelijkheid vinden tussen de openingstijden van 15,5 uur.
Kortom, we verschillen hierin van mening, en ik dacht dat je met jouw opmerking in de bovenste quote bedoelde, dat mensen wel als voorbeeld geven dat ze dag en nacht bij hun paard willen kunnen (als er iets is), maar dat dat onder normale omstandigheden niet voorkomt.
En aangezien dat weinig verschilt van hoe het bij ons (mét openingstijden) geregeld is, reageerde ik daarop.