Openingstijden op stal

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:00

op mijn stal zijn de openins tijden van maandag tot zonda van 6.00 tot dat je wilt blijven als je maar voor 10.00 op het erf bent geloof ik! wel hebben de stal eigenaren op maandag rustdag en willen dan ook liever niet gestoort worden!

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:01

Jolliegirl schreef:
Vinden jullie het niet een vervelende gedachte dat iedereen zomaar maar snachts bij je paard kan komen?
Of werken jullie met sleutels?

Dit is een algemene vraag naar iedereen waarbij de stalling 24/7 geopend is.

Nee ;)

Als ze willen komen ze toch wel binnen.. op uitzonderingen na.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:07

Jolliegirl schreef:
Naaltje schreef:
@JG; nee vind ik niet vervelend :)
hij staat 24/7 in de wei. Wel op een pensionstal.
maar hoe zou je moeten voorkomen dat iemand bij 'm kan komen? als ze echt willen komen ze toch wel :)

Hier kom je snachts de stallen niet in als je er niet hoort.....
Je moet teveel beveiligingsgedeelten door... eer je door de poort bent, heeft de hond je al in het vizier en ben je de pineut als je daar niet thuishoort :=

even lezen
m'n knol staat niet op stal.. dus aan een goed beveligd stallencomplex heb ik ook geen zier :)

Jolliegirl

Re: Openingstijden op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:16

Ik zeg toch ook '' hier'' ;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:27

het is toch niet omdat een stal/pension geen openingstijden heeft dat jan-en-alleman zomaar eender wanneer op het erf kan en in de stallen gaan...

Bij ons is een code en een sleutel nodig, de mensen die er wonen hebben buiten het feit dat ze het bezitten niks meer met de stallingen te maken. En dit geeft toch geen problemen hoor...

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:31

Jolliegirl schreef:
Vinden jullie het niet een vervelende gedachte dat iedereen zomaar maar snachts bij je paard kan komen?
Of werken jullie met sleutels?

Dit is een algemene vraag naar iedereen waarbij de stalling 24/7 geopend is.

De deur zit s'avonds op slot (maar ik zou er dus wel inkunnen), dus niemand kan in principe bij de paarden komen. Eigenaren van stal wonen er pal naast en hebben honden die aanslaan.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:35

Wat ik al eerder zei, ik vind het een geruststellende gedachte dat er bij ons vanaf 11 uur 's avonds rust heerst op stal.
Mocht er iets bijzonders aan de hand zijn, mag je altijd wel langskomen (in overleg). Maar bij ons gaat het toegangshek van het terrein op slot en het bewegingsalarm gaat aan, dus in de buurt van de binnenplaats richting de zadelkamer kan zich niets bewegen, zonder opgemerkt te worden (loslopende paarden worden op die manier ook gespot door de staleigenaar :) )

En ik vind dat wel prettig ja. Wat je onder normale omstandigheden 's nachts bij je paard moet, zou ik niet kunnen bedenken, en ik ben blij dat die van mij dan ook lekker rustig kan blijven slapen.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:41

Marije_jiplover schreef:
Wat ik al eerder zei, ik vind het een geruststellende gedachte dat er bij ons vanaf 11 uur 's avonds rust heerst op stal.
Mocht er iets bijzonders aan de hand zijn, mag je altijd wel langskomen (in overleg). Maar bij ons gaat het toegangshek van het terrein op slot en het bewegingsalarm gaat aan, dus in de buurt van de binnenplaats richting de zadelkamer kan zich niets bewegen, zonder opgemerkt te worden (loslopende paarden worden op die manier ook gespot door de staleigenaar :) )

En ik vind dat wel prettig ja. Wat je onder normale omstandigheden 's nachts bij je paard moet, zou ik niet kunnen bedenken, en ik ben blij dat die van mij dan ook lekker rustig kan blijven slapen.

Denk dat de meeste dat als een voorbeeld geven. Ik wil dag en nacht naar mijn paard kunnen.
Dat betekend dus niet dat ik er snachts ben.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:48

Bij mij ook niet, geloof dat 11 uur toch wel een record is, in de zomer.
Hoewel, half 11 om nog even te checken is ook geen zeldzaamheid :)

maar als ik dat wil, wil ik dat kunnen inderdaad :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:00

idd wij proberen ook tegen 11 ten laatste weg te zijn, of op z'n minst de lichten in de stallen al uit te hebben en als we dan nog veel te bespreken hebben (tja we zijn nu meestal met 3-4 meiden op stal) dan kunnen we nog in de "kantine" gaan zitten, maar daar merken de paarden weinig van.

maar als ik een keer laat moet werken, wil ik nog wel langs stal kunnen om te checken of m'n paard in orde is... Al zal ik als het na twaalven wordt een vriendin vragen...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:01

xxriiannee schreef:
Marije_jiplover schreef:

Denk dat de meeste dat als een voorbeeld geven. Ik wil dag en nacht naar mijn paard kunnen.

Maar dat kan bij mij op stal ook, ondanks dat er openingstijden heersen.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:03

Bij ons gelden ook openingstijden, door de week van 10.00uur tot 22.00uur en in het weekend van 10.00uur tot 18.00uur. Maar als er wat met je paard is, kun je buiten openingstijden ook terecht of als je wedstrijden moet starten / een vroege afspraak op de kliniek oid hebt kun je gewoon terecht, mits je dat van te voren aangeeft.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:05

Citaat:

Maar dat kan bij mij op stal ook, ondanks dat er openingstijden heersen.[/quote]

Dan heb ik het misschien verkeerd begrepen, maar je post net dat je blij bent dat er na 11 uur rust is.
Kun jij om 12 uur nog even erheen zomaar?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:08

Nee, niet zomaar om niks, omdat je gewoon even bij je paard wil zijn.
Wel als er iets aan de hand is of je een goede reden hebt.

En dan komt weer mijn vorige opmerking, ik zie niet in waarom het nodig is, dat mensen 's nachts zomaar bij hun paard moeten kunnen. Ik vind het fijn dat er rust heerst, het hek op slot is en het alarm aan. En ik hoef geen sleutel, geen bediening van dat alarm. Rust is rust, ook voor de dieren.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:10

is het geen goede reden als je binnen die uren geen mogelijkheid hebt gehad om te komen en dat je toch je beestje graag hebt gezien??

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:11

Marije_jiplover schreef:

En dan komt weer mijn vorige opmerking, ik zie niet in waarom het nodig is, dat mensen 's nachts zomaar bij hun paard moeten kunnen. Ik vind het fijn dat er rust heerst, het hek op slot is en het alarm aan. En ik hoef geen sleutel, geen bediening van dat alarm. Rust is rust, ook voor de dieren.

Dat bedoel ik dus. Je kunt dus niet zomaar even erheen na een openingstijd.
Het gaat mij erom dat ik bij mijn dier wil kunnen zijn wanneer ik wil. Of dat nou smiddags is of savonds laat.

Edit:
Ik werk ook savonds tot laat dus dan zou ik op die dagen niet naar mijn pony kunnen als ik dat wil.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:13

xxriiannee schreef:
Er zijn nog best veel stallen met openingstijden!

Dat zou voor mij een reden zijn om daar niet te gaan staan. Wil naar mijn pony kunnen als ik dat wil.
Als ik wil, kan ik snachts nog naar mn pony.
Maar ik sta dan wel op een stal waar niemand woont ;)

En dat zou ik weer niet willen. Veels te weinig controle dan naar mijn mening. :P

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:17

Chaos schreef:
xxriiannee schreef:
Er zijn nog best veel stallen met openingstijden!

Dat zou voor mij een reden zijn om daar niet te gaan staan. Wil naar mijn pony kunnen als ik dat wil.
Als ik wil, kan ik snachts nog naar mn pony.
Maar ik sta dan wel op een stal waar niemand woont ;)

En dat zou ik weer niet willen. Veels te weinig controle dan naar mijn mening. :P

Ja dat kan ik me voorstellen ;) Heb het trouwens iets verkeerd getypt.
De eigenaar woont er zelf niet maar er woont wel iemand anders naast stal. Die hebben verder geen last van ons maar kunnen wel op onze stal uitkijken.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:21

xxriiannee schreef:
Marije_jiplover schreef:

xxriiannee schreef:
Marije_jiplover schreef:

Dat bedoel ik dus. Je kunt dus niet zomaar even erheen na een openingstijd.
Het gaat mij erom dat ik bij mijn dier wil kunnen zijn wanneer ik wil. Of dat nou smiddags is of savonds laat.

Edit:
Ik werk ook savonds tot laat dus dan zou ik op die dagen niet naar mijn pony kunnen als ik dat wil.

Dan snap ik jouw bovenste opmerking niet op mijn reactie?

Want daar geef ik aan dat ik niet inzie wat mensen onder normale omstandigheden bij hun paard moeten 's nachts (of in ons geval ál na 11 uur...).
Dat jij je eigen paard graag op dat tijdstip wil storen, das jouw zaak, maar je haalt de rest van stal ook uit hun rust. En ik ben blij dat dat dus onder normale omstandigheden bij mij op stal niet mogelijk is.
Na 11 uur is er rust, vanaf half 8 de volgende morgen ben je weer welkom.
Als ik 's avonds moet werken, ga ik wel 's morgens naar mijn paard. Ik hoef gelukkig nooit langer dan een uur of 10 aan 1 stuk te werken, dus moet altijd wel ergens de mogelijkheid vinden tussen de openingstijden van 15,5 uur.

Kortom, we verschillen hierin van mening, en ik dacht dat je met jouw opmerking in de bovenste quote bedoelde, dat mensen wel als voorbeeld geven dat ze dag en nacht bij hun paard willen kunnen (als er iets is), maar dat dat onder normale omstandigheden niet voorkomt.
En aangezien dat weinig verschilt van hoe het bij ons (mét openingstijden) geregeld is, reageerde ik daarop.

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:25

Bij ons:
ma-vr : ongeveer 8uur tot 22uur
za : ongeveer 8uur tot 19uur
zo : ongeveer 8uur tot 18uur

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:26

Citaat:
Dan snap ik jouw bovenste opmerking niet op mijn reactie?

Want daar geef ik aan dat ik niet inzie wat mensen onder normale omstandigheden bij hun paard moeten 's nachts (of in ons geval ál na 11 uur...).
Dat jij je eigen paard graag op dat tijdstip wil storen, das jouw zaak, maar je haalt de rest van stal ook uit hun rust. En ik ben blij dat dat dus onder normale omstandigheden bij mij op stal niet mogelijk is.
Na 11 uur is er rust, vanaf half 8 de volgende morgen ben je weer welkom.
Als ik 's avonds moet werken, ga ik wel 's morgens naar mijn paard. Ik hoef gelukkig nooit langer dan een uur of 10 aan 1 stuk te werken, dus moet altijd wel ergens de mogelijkheid vinden tussen de openingstijden van 15,5 uur.

Kortom, we verschillen hierin van mening, en ik dacht dat je met jouw opmerking in de bovenste quote bedoelde, dat mensen wel als voorbeeld geven dat ze dag en nacht bij hun paard willen kunnen (als er iets is), maar dat dat onder normale omstandigheden niet voorkomt.
En aangezien dat weinig verschilt van hoe het bij ons (mét openingstijden) geregeld is, reageerde ik daarop.

Ik denk dat je het iets verkeerd heb begrepen, en ik het verkeerd geformuleerd heb. Ik werk savonds in een restaurant. de ene keer ben ik om 9 uur klaar, de andere keer om 11 uur. Als ik laat klaar ben ga ik die dag niet naar mijn pony toe.

Maar als het weer zomer word, wil ik nog wel eens uit mn werk bij mn pony kijken. Ik wil dat ik die mogelijkheid heb, ongeacht of ik wel of niet ga.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:28

En over dat ik de rest van de pony van hun rust hou, nee hoor ;)
Ze staan met zn 2en in de wei, en als ik laat kom komt mn pony zo naar het hek lopen.

Snap dat dat op grote stallen anders is ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:30

ik heb momenteel een redelijke reistijd naar mijn stal.. en als ik weet dat we savonds terugkomen van bijvoorbeeld tante beppie en er dan toch langskomen, dan ga ik liever dan, dan dat ik sochtends vroeg ook dat stuk moet gaan rijden ;)
maar ik stoor niks, kom niet in de stallen namelijk.
en verrassend genoeg, beest staat overdag vaker te sufdrollen dan savonds laat geloof ik :P

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:35

Op stal waar ik ga staan, is het altijd tot tot half 10 savonds, maar als er wat is en of paard is ziek mag je er altijd terecht, geen probleem.

zomers wel tot 11 uur savonds, heerlijk om lekker savonds buitenritten te kunnen maken.

super toch.

Als er in het weekend erg korte openingstijden gelden op een stal dan vind ik dat niet prettig want er staat wel een dier dat van jou is he. dan zou ik er niet gaan staan.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:41

@Ragdollcat
vind half 10 nog erg vroeg hoor?. Ik zou dat echt niet redden.

Bedoel na eten naar stal rijd ik pas rond half 8 weg?. 20 min rijden enz...