Voor diegene die een paard aan huis hebben...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laffayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:21

Hallo,

wij hebben 1 drachtige merrie. dus volgend jaar 2 paardjes...
en hebben in totaal 0.5 hectare weide.
Nu is er nog een buiten piste in de maak van 20m x 40m.

we hebben een buitenstal met 3 boxen ( per box 3m x 3,5m) en een aparte schuilstal van 6m x 4m.

groetjes laffa...

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:03

hihi die kippen ga ik maar niet aan beginnen, ik haal de mest wel gewoon van de wei. dus vrees dat ik een erg groot kippenhok en veel kippen nodig ga hebben.

heb ondertussen ook een plek gevonden waar ik m'n mest gratis kwijt kan, dus laat binnenkort mooi de mesthoop weghalen en ga het dan op de aanhanger doen. scheelt me erg veel ruimte. die mesthoop die er nu ligt was al groot, maar groeit ook erg hard.

esther1o1

Re: Voor diegene die een paard aan huis hebben...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:14

Wij hebben sinds een half jaartj 2 paarden thuis de paddock is ong 15 bij 10 we gebruiken het weiland van onze buren dat is 15 bij 25 en we hebben geen bak want we rijden gewoon bij ons op het land (Platteland) Mest kan gewoon op de mesthoop die we al hadden voor de planten ik zal binnekort ff een foto maken en sturen xD

laffayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 12:20

wil een foto plaatsen maar hoe doe ik dat????
help haha

groetjes laffayette

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 12:23

Dan moet je een account aanmaken bij een foto-upload-site (bijvoorbeeld www.photobucket.com of mijnalbum.nl) en dan kun je daar de foto uploaden, en dan moet je de IMG code hier plaatsen. Photobucket geeft die code zelf al, dus hoef je alleen maar te kopiëren en hier te plakken. Wijst zich bijna vanzelf :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 13:13

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 02:22

interessant over die kippen! je heb er dus een stuk of 15 en 2,5 ;-) paardjes?? en lopen die de hele dag in de wei, want dan snap ik het wel qua hoeveelheid. lijkt me stug dat je echt je hele stal tussen de kippen kan gaan gooien mensen!

hoorde wel dat het hebben van kippen het beste anti-wormenmiddel voor je paarden is omdat ze idd de wormen/larven eten en zo meer besmetting voorkomen

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 06:55

Zidore schreef:
interessant over die kippen! je heb er dus een stuk of 15 en 2,5 ;-) paardjes?? en lopen die de hele dag in de wei, want dan snap ik het wel qua hoeveelheid. lijkt me stug dat je echt je hele stal tussen de kippen kan gaan gooien mensen!

ja dat leek me ook wel stug :=

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 09:05

Hoe zit het dan met de luizen (die kippen kunnen hebben) en paarden?

Kippen los is hier geen optie ivm met roofvogels en vossen/marters

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 09:08

De kippen komen toch niet bij de paarden in de buurt? Onze kippen maken wel dat ze wegkomen wanneer er een paard aankomt iig..

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 09:11

1 paard 1 pony een paddock van 26 bij 22 meter, 0.5 hectare land en maak gebruik van de bak van de buren , twee stallen van 4 bij 4. en een verhard plaatsje van 15 bij 15 meter.

laffayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 09:19

thanks voor de reactie s ga het straks eens proberen!!

groetjes laffa

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:00

Ik vind het stuk over de kippen best interessant (ook ivm wormbesmetting en vliegen) Ik ben dan alleen bang dat ze opgegeten worden. Hoe doen jullie dat? Overdags laten scharrelen en snachts in een hok?? (oef moet dan manlief aankijken voor een kippenhok :D )

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:03

Onze kippen scharrelen overdag los op het erf en gaan tegen dat het donker word op stok in hun hok. Maar we hebben ook 2 kippen die liever op de heg slapen in weer en wind..
Roofdieren hebben we hier niet echt last van, we zitten ook vrij dicht tegen de bebouwde kom en hebben ook de honden los op t erf. Misschien dat dat scheelt..

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:26

Hangt er ook vanaf waar je woont denk ik. Wij hebben hier de kippenren -helemaal afgezet met kippengaas tot op 1.20 meter hoogte- ver van de weilanden maar onze kippen zijn zo ineens verdwenen maar er lopen hier een aantal vossen, marters ed.

Wij hebben ook honden en wonen vlak bij bebouwde kom. Geen bos oid in de buurt..

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:29

Jullie woonsituatie klinkt vrijwel hetzelfde als bij ons, het ligt er idd aan waar je woont.. :j
Er is hier deze zomer wel een van de konijnen spoorloos verdwenen, maar die kan ook gewoon ontsnapt zijn..
We zien eigenlijk alleen roofvogels boven de weilanden cirkelen als de lammetjes voor het eerst buiten zijn..

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:46

dus is het een kwestie van proberen dus. Ik woon in Noord-Holland, niet echt in de bebouwde kom en mijn paarden staan vlakbij. Geen bos in de buurt en eigenlijk alleen open landschap. Ik heb geen hond(en) helaas (zou wel willen maar ik werk ook 4 dagen in de week) maar die zouden dan dus ook niet bij de paarden/kippen lopen. Mijn buurman heeft ze in een ren met gaas eromheen, de grote gaat makkelijk maar de kuikens krijgt ie niet groot, dat ligt ook ws aan de vogels die ze uit het hok halen waarschijnlijk.

Hm, ga toch eens kijken, vind ze ook gewoon leuk.

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:20

hallo

ik heb zelf 2 haflingers en 1 van iemand anders staan
we hebben anderhalf hect gras land
een bak van 20 bij 40 en klein
in de schuur 2 stallen 3.05 bij 2.75 en 1tje van 3.00 bij 2.50
1tje staat dag en nacht buiten zowel zomer als winten maar kan ik van mijn buiten was plaats een schuil stal maken ( is overdekt)
manege op 10 minuten rijden te paard ;)
verder krijg ik volgentjaar uitbreiding deze box is nog in de maak maar ruimte zat omt huis heen ;)

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:41

Tinker,kwpn'er, tinkerveulen en C/D pony veulen.
We hebben een schuur met 4 grote boxen 4x4
20x40 rijbak
En 5000m2 in 4en verdeeld. Tinker en Kwpn'er staan appart ivm haat liefde verhouding :Y)
Tinkerveulen en veulen staan in de bak en we hebben achter de bak,een stukje land van 2000m2 wat we mogen gebruiken van de buren en waar de veulens dus in en uit kunnen lopen.
Verder hebben we in de weide met de grote paarden hooinetten hangen die zovaak mogelijk vol zitten.
En de veulens krijgen 2 mestkuipen vol en word ook aangevuld.

laffayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:39

Hallo,

daar komen de foto's.

schuilstal

Afbeelding

Afbeelding

laffayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:41

Afbeelding

en buitenboxen

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:01

Onze kippen hebben een ren van ca. 15x15 meter en een hok waar ze 's nachts ingaan en waar ook de nestkasten zijn.
Wij wonen geheel buitenaf en er zijn hier ook genoeg roofvogels, marters, hermelijnen, e.d. (vossen niet want die worden gelijk bejaagd door de jagers zodra er eentje gezien is). En ja, in de afgelopen 2 jaar zijn we 3 kippen kwijt geraakt. Wij zijn begonnen met 8 kippen, 1 was ziek en is zelf doodgegaan, de andere 2 (waaronder Houdini, onze ontsnap-kip ;( dat was de enigste die wist hoe ze over het hek van de ren heen kon komen en daardoor dus ook heel erg tam <3 ) waren 'opeens' verdwenen. De ene zal wel gegrepen zijn door een roofbeest en Houdini is waarschijnlijk buiten de ren te pakken genomen door een roofvogel.
Roofvogels komen trouwens niet in de ren omdat we in de ren een heleboel volgroeide sparren en loofhout hebben staan.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:28

vrienden hebben ook kippen. Ze hebben er een mooie grote ren gemaakt. Alleen het dak moest er nog op.

Tot de grote roofvogel kwam die wel trek had in wat lekkers.

Wij hebben een paar km verderop een roofvogelpark zitten. Een aantal van deze vogels vliegt met regemaat los door de omgeving.
Ons dorp grens ook aan een mega groot natuurgbied waar van alles vandaan komt.

Ik vind het wel jammer, kippen zou ik nog wel leuk vinden erbij.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:52

Maar hoeveel kippen heb je nodig, als je doorgaans 2-3 grote kruiwagens mest hebt per dag?
En dan heb een een X aantal m2 voor de kippen, daar doe ik dan dagelijks met mest... en wat blijft er dan over?
Ik kan mij er echt niks bij voorstellen, hihi Foto's??

En mijn eieren kan ik dan weer verkopen :+
Want meer dan 4 eieren gaan er hier dan echt niet doorheen in een week.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 23:20

volgens mij krabben je kippen alleen de mest uit als er voldoende granen/haver/zaden in je paardenvoer zitten hoor!