MilleniumK schreef:Het ligt natuurlijk ook aan watvoor paard/pony je hebt. Maar ik blijf erbij dat elke pony, elk paard dagelijks zijn aandacht moet krijgen. Zelf kies ik voor dagelijkse beweging erbij.. Gewoon omdat dat er naar mijn mening bij hoort. Dan heb ik het wel over werkwillige sportpaarden...
Aan de ene kant wil ik zeggen: gelukkig zijn er verschillende meningen... maar op dit gebied niet. Sportpaarden, recreatiepaarden etc maakt niet uit wat voor paard. Een paard is een vluchtdier en wil het liefst lekker in de wei staan met soortgenoten. Niet in een stal en dan blij mogen zijn dat hij een uurtje of wat onder de man mag hobbelen... Tuurlijk vind hij het fijn om dan ff lekker te kunnen lopen. Maar hij staat liever met zijn vrienden op de wei.
Controle dat is inderdaad belangrijk. En voldoende bewegen etc...
ik werk fulltime en doe meestal ook nog en heleboel overuren waarna ik, als ik thuis kom van mijn werk gewoon geen zin meer heb om te rijden/longeren. Nu met het weer kan ik al helemaal niet met hen werken dus is het meestal maar een aai en een appel of ff lekker poetsen
paarden hebben er absoluut geen last van en in het voorjaar mogen ze dan weer lekker aan het werk. Ik zie het nu gewoon als een winterstop, wij hebben ook graag vakantie dus waarom de paarden niet 
Zelfs met al die regen was ons land goed te doen en was het grotendeels droog. Momenteel is het heerlijk droog met het vriezen