Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Dorienn schreef:Was het jouw pony dan niet? Want ik kan even niet volgen
keona schreef:dierenbeul!!!!!! presteren en nog eens presteren,ontspannen zit er dus niet bij voor jou paarden/pony's jammer zeg,ben blij dat ik geen paard van jou ben!!!!!Mercedes1969 schreef:Even voor iedereen die zo panisch op mijn berichtje reageerde !!!!
Ik dacht dat jullie fanatieke wedstrijdruiters waren ,heb mijn vergist![]()
Wij hebben hoog geklasseerde wedstrijdpaarden en pony's , en die laat je
echt niet 24/7 buiten lopen hoor.
Stel je voor kom je de ZZ licht ring in met je overbehaarde paard ,welke niet in
topconditie kan zijn omdat hij/zij al veel energie moet verbruiken om zijn/haar
lichaam op temperatuur tehouden ,ha ha
laat me niet lachen zeg![]()
Buitenritjes maken en lichte trainingen zal wel geen kwaad kunnen en ze dan
weer de kou in de gooien..........
Ze komen in bij ons met zulke weersomstandigheden 3× per dag uit de
box voor beweging/dollen en de training.
En inderdaad heb het ook tedoen met de "wilde dieren" in extreme winters.
Hebben zelf herten in ons bos en die voer ik ook bij , of is dat ook ten strengste verboden![]()
![]()
![]()
![]()
Livanna schreef:Mercedes1969 schreef:Even tussendoor,mijn paarden zijn beslist niet zielig hoor.
Zijn in topconditie en presteren top![]()
Krijgen juist complimenten over hoe ze presteren en de conditie waarin
ze altijd verkeren
Is het alleen belangrijk als je paarden in top conditie zijn en top presenteren?
Ik vind de welzijn en de tijd die ze hebben toch echt belangrijker...
Een paard is een beest geen 1 of andere top sporter helaas maken wij dat er wel van...
Livanna schreef:Twiggy2008 schreef:Tja, lekker 'belangrijk' dat je paard continu in 'topconditie' moet zijn.
![]()
Geef dan gewoon toe dat je paard het buiten niet redt, omdat JIJ (Mercedes) wil dat ze presteren.![]()
Ik vind heel eerlijk gezegd mijn buitenpaard juist in topconditie. Juist omdat 'ie het buiten prima kan redden, ook in extreme omstandigheden. In combinatie met goed bijvoeren en iemand die hem heel goed in de gaten houdt.
Overbehaard??? Meid, het is de natuur!!! En de natuur heeft het erg mooi gemaakt.![]()
Oh, en het image van 'sloom zijn door wintervacht' gaat ook niet bepaald op, hoor.
Je zou nog verbaasd staan.....![]()
TS, groot gelijk dat je die deken lekker laat zitten.
Precies! ben met je eens verschrikkelijk als je een paard bent van Mercedes...![]()
![]()
Livanna schreef:Mercedes1969 schreef:Niet mee eens!!!!
Paarden en ponies waar gewoon mee getraint wordt , horen nu met dit weer
niet 24/7 in het land te staan.
Een deken is GEEN overbodige luxe hoor ,en ze gaan er met dit weer
absoluut niet onder zweten hoor ,ook niet naar het rijden.
De rest waar dus niet opgereden wordt,geen probleem buiten of ze het leuk vinden
met dit weer is maar de vraag !!!
Gelukkig staan er nu niet veel stakkers meer 24/7 buiten!!!
Pardon? mee je dit nu echt?
Hoe denk je dat een paard in het wild leeft....
Heb je wel eens gekeken hoe vaak een paard die 24/7 buiten staat in zijn schuilstal staat?
Nou ik kan je vertellen dat valt heel vies tegen! ze staan alleen in hun stal tegen de zon... en niet tegen regen of wind of sneeuw, dus hoezo stakkers?
Hou je paard lekker natuur, als je paard zwet door zijn vacht dan stap je hem wat langer uit..... ik zi ehet probleem daar niet van (al heb ik wel een heel makkelijk droog rijdend paardje)
Ik vind jou tekst heel schokkend, echt waar...
Mercedes1969 schreef:ja , dat overbehaard is de natuur , helemaal mee eens
maar toen ze in de natuur vrij rond liepen werd er ook niet op gereden , of wel
met/zonder deken ,what ever , ieder voor zich , maar kom bij mij niet aan met vroeger en paarden in de natuur
vroeger liep de mens ook in zijn blote kont , leefden ze prima om verder , maar zou nu na
zoveel jaar niet meer lukken hoor , en dat is voor de paarden net zo![]()
maar goed we dwalen helemaal af , ha ha ha
maar een paard zijn van mercedes is niet zielig hoor en daar hoef je echt geen medelijden
mee te hebben , ha ha
mijn paarden en pony's worden gelukkig allemaal eigenlijk heel erg oud , dus twijfel
niet aan mijn verzorging graag
Niobe schreef:En hoe het zit met fokken van warmbloedpaarden zoals ik net las, geen idee hoe dat werkt, maar ik weet zeker dat als ik mijn paard al in de herfst zonder deken buiten had gezet dat ze dan nu ook inmiddels een vacht had van hier tot tokio en verder.
Waratje schreef:Twiggy, dat jou paard geen stakker is, is wel bekend. Die is, net als veel anderen, heel goed in staat om in de omstandigheden die jij hem biedt een lekker leven te hebben. Maar er zijn wel degelijk "stakkers" die 24/7 buiten moeten blijven en daar niet de goede omstandigheden voor krijgen. En in die gevallen ben ik het wel met Mercedes eens dat het om stakkers gaat.
Niet ieder paard is geschikt voor 24/7 buiten en niet iedere locatie is geschikt voor 24/7 buiten.
Sodeletuut schreef:Haha grappig dat zo'n topic altijd uitloopt op dezelfde discussie..
Oke, er zijn mensen die denken dat het sjielugh is om een paard zonder deken 24/7 buiten te zetten,
en er zijn mensen die het sjielugh vinden om je paard 20/7 of langer binnen te zetten, en bij de laatste groep hoor ik..
Maar er is nooit iemand die deze discussie zal winnen denk ik..
Twiggy2008 schreef:Dat oudje van mijn vriendin staat overdag nu ook gewoon buiten met dikke dekens op, hoor. Maar wel lekker buiten, waar ze haar oude benen kan strekken. En dan de nachten binnen. Vind ik een prima manier, maar ja, er zullen vast mensen zijn die dat beestje zagen staan in de kou overdag en dachten 'oooooooooooh, wat sieluggggg'.