Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
WinBinChes schreef:Grappig om te lezen dat iedereen eigenlijk maar vind dat de pension houder er niks op mag verdienen. We willen niet teveel betalen, maar wel dat er goed gezorgd wordt voor ons paard. Draai de rollen eens om. Sta een in de schoenen van de stal houder. Wat doet hij allemaal als jij er niet bent.
De kosten in onderhoud wordt door de pensiongasten altijd zwaar onderschat. Met alleen het hooi en de stro een beetje geld voor de stal ben je er niet hoor. Je wilt toch ook dat de stal en de wei waar je paard in staat veilig blijft. Dan zal het onderhouden moeten worden en dat kost geld.
Typisch Nederland, voor een dubbie op de eerste rang..
Een paard houden is nu eenmaal een dure aangelegenheid. Als je het niet kan of niet wil betalen is er maar 1 andere oplossing. Geen paard kopen of je paard verkopen.
Maar daar mogen we niet over beginnen, want dat is vloeken in de kerk...
Ik heb jaren bij mensen op pension gestaan en heb nu sinds 4/5 jaar alles aan huis. Ik kan je vertellen dat dat niet zo goedkoop is als je zou denken. Ik vind het nog steeds wonderbaarlijk dat ik voor 150,- in de maand daar heb kunnen staan. Want dat ben je maandelijks over het hele jaar gerekend ook echt wel kwijt. Als het al niet meer is.
Het is een afweging die je maakt. Wat wil ik betalen en wat wil ik daar voor terug. Dan kan je in de omgeving kijken wat je wilt. Voor een stal met alles erop en eraan betaal je nu eenmaal meer voor. Kleinschalige prive stallingen zijn goedkoper. Maar die mensen houden vaak geen cent over aan de stalling die ze verhuren. En eigenlijk is dát te gek voor woorden
Loes'sCorner schreef:Even voor iedereen die roept dat 'wij' voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.......als ik ergens 300 of meer moet betalen heb ik nog geen garantie dat het goed is!!!!!!!
Er word dan vaak nog niet goed opgestrooid en of dagelijks gemest, niet genoeg uitloop......en noem maar op, en sorry maar voor dat geld mag je wel wat verwachten hoor....
Als het dan in orde zou zijn voor die 300 plus dan hoor je wss niemand klagen maar op 9 van de 10 stallen is dat simpelweg gewoon niet zo!
Cowgirls schreef:Wij hebben bij ons op stal te horen gekregen dat per 1 oktober de prijs van het stro met 16% is gestegen en de prijs van kuil met 42%.
Wij staan op een stal in noord-holland en we betalen voor een container 275 euro en voor een vaste stal 300 euro per maand.
Nu word er per 1 januari 40 euro bij gerekend![]()
Hoe zit het bij jullie op stal? ik vind dit een beetje veel