Prijs verhoging stal per 1 januari

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mvdbijl

Re: Prijs verhoging stal per 1 januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:03

Wij gaan per 01/11, 10 euro omhoog, dit is de afgelopen jaren bijna ieder jaar zo geweest maar alles word duurder dus begrijpelijk de stal ook. 40 euro vind ik wel een heel verschil, vind dat je zoiets beter in een algemeen overleg naar voren kan brengen en niet zomaar even tussen neus en lippen door. Je zou er maar 2 of 3 hebben staan, dat is aardig wat.

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:58

wij zijn per 1/10 10 euro duurder maar betaal nog €145
met zoveel mogelijk weidegang , VOLPENSION!
dus mij hoor je niet klagen.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:06

Wow, michelle, waar sta jij? Ik woon ook in de buurt, dus ik ben erg benieuwd! :)

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:12

zo, dat is wel in 1x een hele hap duurder! bij ons word de stalling met 5 euro verhoogd (eerst 130, nu dus 135) gewoonweg omdat brok duurder is geworden.. nja, begrijpelijk, die mensen moeten ook rond komen, en t is niet veel verhoging. maar 40 euro verhoging, + dat ik je stalling al best wel duur vind.. niet normaal meer?! :o

Atina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:20

Bij ons is de stalling dit jaar 20 euro omhoog gegaan.

Wij betalen nu voor de stalling 310 euro per maand + 10 euro voor de trailer.

De stal is gestart 4 jaar geleden met 260 euro. Jaarlijks kwam daar 10 euro bij en nu dus 20 euro.

Ze geven aan dat de kosten zijn gestegen, maar ze hebben net wel een nieuwe shovel gekochten van zo'n 10.000 euro en een nieuwe tractor van 20.000 euro. En dat terwijl deze misschien drie jaar oud zijn. Dat strookt dus niet erg.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:21

WinBinChes schreef:
Grappig om te lezen dat iedereen eigenlijk maar vind dat de pension houder er niks op mag verdienen. We willen niet teveel betalen, maar wel dat er goed gezorgd wordt voor ons paard. Draai de rollen eens om. Sta een in de schoenen van de stal houder. Wat doet hij allemaal als jij er niet bent.

De kosten in onderhoud wordt door de pensiongasten altijd zwaar onderschat. Met alleen het hooi en de stro een beetje geld voor de stal ben je er niet hoor. Je wilt toch ook dat de stal en de wei waar je paard in staat veilig blijft. Dan zal het onderhouden moeten worden en dat kost geld.

Typisch Nederland, voor een dubbie op de eerste rang..

Een paard houden is nu eenmaal een dure aangelegenheid. Als je het niet kan of niet wil betalen is er maar 1 andere oplossing. Geen paard kopen of je paard verkopen.

Maar daar mogen we niet over beginnen, want dat is vloeken in de kerk...

Ik heb jaren bij mensen op pension gestaan en heb nu sinds 4/5 jaar alles aan huis. Ik kan je vertellen dat dat niet zo goedkoop is als je zou denken. Ik vind het nog steeds wonderbaarlijk dat ik voor 150,- in de maand daar heb kunnen staan. Want dat ben je maandelijks over het hele jaar gerekend ook echt wel kwijt. Als het al niet meer is.

Het is een afweging die je maakt. Wat wil ik betalen en wat wil ik daar voor terug. Dan kan je in de omgeving kijken wat je wilt. Voor een stal met alles erop en eraan betaal je nu eenmaal meer voor. Kleinschalige prive stallingen zijn goedkoper. Maar die mensen houden vaak geen cent over aan de stalling die ze verhuren. En eigenlijk is dát te gek voor woorden

Ben het helemaal met je eens! de mensen willen altijd voor een dubbie op de eerste rang zitten, ze moesten eens weten wat een pensionhouder allemaal moet doen, de klagers moesten eens 1 maand meelopen met alle werklzaamheden dan ben ik benieuwd wat hun mening dan is.

Narratify

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:25

Wij gaan 7,50 omhoog wegens stijgende kosten van stro ect.
Wij betalen dan 257,50 voor een binnen stal waar behalve zondag wordt buiten gezet in binnen gehaald en uitgemest.
Toen ik hier 4 of 5 jaar geleden kwam was het 200 voor een pony 210 voor een paard. Dus ja alles wordt duurder.

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:27

wij hebben nu voor het eerst sinds 6 jaar een verhoging doorgevoerd van 10 euro per maand. het kan qua kosten echt niet veel minder. wij vinden het heel vervelend voor de pensionklanten, maar als ik deze berichtjes allemaal lees, dan valt het echt nog wel mee.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:54

Even voor iedereen die roept dat 'wij' voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.......als ik ergens 300 of meer moet betalen heb ik nog geen garantie dat het goed is!!!!!!!

Er word dan vaak nog niet goed opgestrooid en of dagelijks gemest, niet genoeg uitloop......en noem maar op, en sorry maar voor dat geld mag je wel wat verwachten hoor....
Als het dan in orde zou zijn voor die 300 plus dan hoor je wss niemand klagen maar op 9 van de 10 stallen is dat simpelweg gewoon niet zo!

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 19:14

Jibbel schreef:
Wow, michelle, waar sta jij? Ik woon ook in de buurt, dus ik ben erg benieuwd! :)

ik sta in oude-tonge , 40km van huis maar ga dan ook maar 1x in de week.
paard heeft artrose en hoefkatrol en geniet dus van zijn pensioen.
hij staat daar ideaal!

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 19:23

Bij ons gaat het ook per 01-01-2011 met 10 euro omhoog. Daarbij zijn er ook nieuwe boxen bij gekomen die groter zijn dan de andere boxen en waar dus meer stro ingaat en die krijgen nog een extra verhoging.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 19:24

Loes'sCorner schreef:
Even voor iedereen die roept dat 'wij' voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.......als ik ergens 300 of meer moet betalen heb ik nog geen garantie dat het goed is!!!!!!!

Er word dan vaak nog niet goed opgestrooid en of dagelijks gemest, niet genoeg uitloop......en noem maar op, en sorry maar voor dat geld mag je wel wat verwachten hoor....
Als het dan in orde zou zijn voor die 300 plus dan hoor je wss niemand klagen maar op 9 van de 10 stallen is dat simpelweg gewoon niet zo!

Als je geen garantie hebt dat het niet goed is, dan moet je gewoon naar een andere stal zoeken die wel bij je past! Mocht je een stal vinden die je wel bevalt waar alles naar wens is, wat zou jou dan die prijsverhoging schelen? je weet dan toch dat je paard een goede plek heeft! de staleigenaar werkt 30 dagen per maand voor je en hij heeft ook kosten die ook omhoog zijn gegaan zijn, die moeten toch door de paardeneigenaren betaald worden? Niet uit de eigen zak van de eigenaar van de stal.

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 14:21

Paarden houden is nou eenmaal een dure aangelegenheid. Maar 40 euro stijging is te veel. Er zijn regels voor je huisbaas mag ook niet zomaar verhogen. Dat is wettelijk vastgesteld in procenten. Dan is 40 euro een erg beste stijging. Dat pensionhouders moeten gaan stijgen is niet zo raar alles wordt duurder. En of een pensionhouder heel veel verdient is ook maar de vraag. Ik heb zelf 2 paarden en 3 in pension daar betaal ik mijn eigen paarden van en werk er nog 30 uur naast. Dat was ook mijn opzet. Als ik ervan wil leven zouden ook mijn prijzen omhoog moeten helaas.Maar als gemiddeld paardenland nadenkt en zelf is uitrekend wat een paard kost en de uren die er aan vast zitten kan je weten dat de pensionhouder niet de hoofdprijs verdient.

gewoonwat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 15:34

Ik ga niks omhoog, en betaal gewoon het zelfde. :)

eltina1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:53

nou ik vind het totaal niet raar ik heb nl een eigen stal in amsterdam en bij mij moesten de prijzen ook omhoog we betalen nl 12,50 per baal kuilgras meer gebruiken er7 per week en dan is het stro nog niet eens mee gerekend .Kijk maar in de winkel naar de biks is ook al rond de 2a 3 euro omhoog .
Cowgirls schreef:
Wij hebben bij ons op stal te horen gekregen dat per 1 oktober de prijs van het stro met 16% is gestegen en de prijs van kuil met 42%.
Wij staan op een stal in noord-holland en we betalen voor een container 275 euro en voor een vaste stal 300 euro per maand.
Nu word er per 1 januari 40 euro bij gerekend :(
Hoe zit het bij jullie op stal? ik vind dit een beetje veel

7 per week en dan is het stro nog niet eens mee gerekend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:06

.