Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
scoxxx" schreef:We hebben het over pensionstallen. Op pensionstallen staan gemiddeld 25 paarden. Ik neem aan dat jij geen 25 paarden in de achtertuin heb staan.
Ik baseer de cijfers op de boekhouding die ik heb ingezien van pensionstallen.
Vienna2007 schreef:Dat zijn eenmalige kosten die je maakt. Die zijn er vaak al snel uit, door middel van een hoge pension stalling prijs.
Ik stond op een stal waar ik 420 euro betaalde in de maand. Maar een beetje onderhoud kon er niet vanaf, maar twee dikke nieuwe auto's voor de deur wel.
mrie schreef:Hoe kom jij nou toch aan dat gemiddelde???? Ik denk dat er veeeeeel meer kleintjes zijn dan echt grote met meer dan 25 paarden en dat haalt het gemiddelde toch flink omlaag.
In de omgeving waar ik sta ten westen van de Drunense Duinen in Brabant zijn een stuk of wat grote, en dan heb ik het over 30 tot 50 paarden.
fransje23 schreef:Vienna2007 schreef:Dat zijn eenmalige kosten die je maakt. Die zijn er vaak al snel uit, door middel van een hoge pension stalling prijs.
Ik stond op een stal waar ik 420 euro betaalde in de maand. Maar een beetje onderhoud kon er niet vanaf, maar twee dikke nieuwe auto's voor de deur wel.
Hypotheekrente is niet eenmalig en zo een investering heb je er echt niet zo 1,2,3 uit.
Maar goed, de gemiddelde bokker heeft er duidelijk meer verstand van dan de mensen die de echte financieele cijfers zien.
Vienna2007 schreef:Dat zijn eenmalige kosten die je maakt. Die zijn er vaak al snel uit, door middel van een hoge pension stalling prijs.

fransje23 schreef:Vienna2007 schreef:De een roept graag dat hij er kennis van heeft, en de ander heeft er geen behoefte aan om dat te roepen.
Die heeft niks meer te bewijzen.
Of heeft er gewoon geen kennis van
) Vienna2007 schreef:Fijn moet dat zijn, overtuigd van je eigen kennis, moet vast lekker warm zijn in je hokje.
Ik betaal voor 1 pony €100,00, voor het buitenzetten, binnenzetten, uitmesten, stalling en gebruik buitenbak. Verder komen los nog de kosten voor hooi €3,00, stro €2,75 en brok €8,65 bij... Omdat ik vaak zelf de stal uitmest, krijg ik €30,00 korting. De pony staat de hele dag buiten en komt 's avonds lekker naar binnen, ok in de winter en met regenachtig weer. Ik heb hier 2 pony's staan, dus ik kom gemiddeld uit op €250,00 per maand. Dit varieerd per maand. Het minste wat ik tot nu toe heb hoeven te betalen is €200,00, het meeste €290,00 en daar heb ik 2 pony's voor staan
fransje23 schreef:Tarn schreef:Mijn paarden staan ook aan huis.. (2 grote paarden)
Er gaan ongeveer 8 balen van 100 kilo hooi per maand er doorheen doordat ze onbeperkt hooi krijgen aangezien wij bijna geen gras hebben, zeker nu niet meer. Dat kost 17,50 per baal dus per maand ben ik daar al 140 euro aan kwijt.
Voor stro hebben we 1x per maand zo'n hele grote baal en daar ben ik 40 euro aan kwijt.
Voer (muesli's en biks) koop ik altijd wat groter in zodat het goedkoper is en daar ben ik per maand 30 euro aan kwijt.
Per maand kosten de paarden bij mij aan huis dus 210 euro
Reken je het bedrag aan extra hypotheek, waterschapslasten, ozb etc voor het stuk grond en de stallen bij huis nog niet mee.
Diesel2005 schreef:Voor mij hoeft al die luxe niet. Mijn paarden hebben een groot weiland met schuilstal. Er is een bak (gras) en een goede buitenbak op loopafstand. Verder prachtige uitrijmogelijkheden.
Als je wedstrijden rijdt is het wel fijn dat je kan trainen, ook met slecht weer
en dan de site's.. prachtige manege's,prachtige stallen ''we hebben alles wat u nodig heeft voor uw paard'' enz. en dan mis ik 1 ding, de belangrijkste..
die staat d'r nooit tussen, ja af en toe een waarbij de paarden 'n uur naar buiten mogen..Citaat:Voor mij hoeft al die luxe niet. Mijn paarden hebben een groot weiland met schuilstal. Er is een bak (gras) en een goede buitenbak op loopafstand. Verder prachtige uitrijmogelijkheden.
Illusion schreef:dat is 'n hele luxe voor je paard hoor! de ''luxe'' in de grotere duurdere pension's is meer voor de ruiter/amazone dan voor je paard
je kan ook de combinatie zoeken
Mijn enorme dressuurtopper staat nu gewoon 24/7 buiten, en ook in de winter loopt hij op het land, maar ik kan wel gewoon rijden als het regent zonder het idee te hebben dat ik aan het modderworstelen ben. Citaat:Hoeft niet altijd je kan ook de combinatie zoeken Mijn enorme dressuurtopper staat nu gewoon 24/7 buiten, en ook in de winter loopt hij op het land, maar ik kan wel gewoon rijden als het regent zonder het idee te hebben dat ik aan het modderworstelen ben.
niks mis mee(imo zolang ze gewoon naar buiten kunnen) maar een paard heeft niks aan een stal van 10.000 euro of 'n stapmolen, de ruiten waarschijnlijk wel.Illusion schreef:ik had 't ook niet direct over de weidegang, maar de luxe is er gewoon voor de mensen en niet voor de paardenniks mis mee(imo zolang ze gewoon naar buiten kunnen) maar een paard heeft niks aan een stal van 10.000 euro of 'n stapmolen, de ruiten waarschijnlijk wel.
is verder niks mis mee, imo gaat 't naar mijn idee mis als de ruiter/amazone zijn of haar luxe boven die van het paard stelt.. dus alles hebben maar geen weidegang maar dat is mijn mening, hoef ik verder ook geen discussie over.