Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Duke schreef:Ik vraag me af of sommige niet een beetje hypocriet zijn. Ze hebben een paard ergens gestald, maar eisen wel vanalles van de stalhouder. Dat hij vaak gevoerd wordt, dat de stalhouder 's nachts nog langsgaat, etc. Stalhouders kunnen niet voor iedere grillen van hun klanten buigen. En ja, ik vind het grillen. Heb je ze aan huis staan, doe dan lekker waar je je goed bij voelt.
Mijn paardjes worden twee keer per dag gevoerd door mijn ouders. Die zetten ze ook buiten en binnen. En dat vind ik al heel erg fijn. Ik ga ook niet nog eens vragen of ze voor het slapengaan nog een keer willen gaan kijken en/of voeren. Vind ik ook niet nodig. Dat doe ik alleen als het O&N is, of erg onweert, of er een andere reden voor is. Ze krijgen genoeg voer waar ze zeker wel even op kunnen kauwen. Weinig energierijk krachtvoer, lucerne, muesli, hooi en stro. Vooral met dat stro zijn ze de hele nacht bezig. Overdag staan ze altijd buiten. Beetje grazen, beetje aan de blaadjes knabbelen. Ik vind dat voldoende. Mijn paarden mankeren nooooit wat. Al 17 jaar niet. En dan kun je zeggen: wat je al zo lang doet, wil niet zeggen dat het goed is. Maar ik heb ook geen reden gevonden waarom het slecht zou zijn.
) Duke schreef:Ik vraag me af of sommige niet een beetje hypocriet zijn. Ze hebben een paard ergens gestald, maar eisen wel vanalles van de stalhouder. Dat hij vaak gevoerd wordt, dat de stalhouder 's nachts nog langsgaat, etc. Stalhouders kunnen niet voor iedere grillen van hun klanten buigen. En ja, ik vind het grillen. Heb je ze aan huis staan, doe dan lekker waar je je goed bij voelt.
Mijn paardjes worden twee keer per dag gevoerd door mijn ouders. Die zetten ze ook buiten en binnen. En dat vind ik al heel erg fijn. Ik ga ook niet nog eens vragen of ze voor het slapengaan nog een keer willen gaan kijken en/of voeren. Vind ik ook niet nodig. Dat doe ik alleen als het O&N is, of erg onweert, of er een andere reden voor is. Ze krijgen genoeg voer waar ze zeker wel even op kunnen kauwen. Weinig energierijk krachtvoer, lucerne, muesli, hooi en stro. Vooral met dat stro zijn ze de hele nacht bezig. Overdag staan ze altijd buiten. Beetje grazen, beetje aan de blaadjes knabbelen. Ik vind dat voldoende. Mijn paarden mankeren nooooit wat. Al 17 jaar niet. En dan kun je zeggen: wat je al zo lang doet, wil niet zeggen dat het goed is. Maar ik heb ook geen reden gevonden waarom het slecht zou zijn.
) ik het heel gewoon zou vinden om voor het naar bed gaan je dieren nog even te controleren, maar dat ik mijn mening. ikdoemaarwat schreef:Duke schreef:Ik vraag me af of sommige niet een beetje hypocriet zijn. Ze hebben een paard ergens gestald, maar eisen wel vanalles van de stalhouder. .
ja , daar betaal ik ook een hele smak geld voor per maand.....niet meer dan logisch dus!
Veraaa_ schreef:Nou sorry hoor maar ik geef de staleigenaar groot gelijk dat hij 's nachts niet meer gaat voeren. Als je je paarden zelf thuis hebt staan doe je dat ook maar een week..
Duke schreef:Ik vraag me af of sommige niet een beetje hypocriet zijn. Ze hebben een paard ergens gestald, maar eisen wel vanalles van de stalhouder. Dat hij vaak gevoerd wordt, dat de stalhouder 's nachts nog langsgaat, etc. Stalhouders kunnen niet voor iedere grillen van hun klanten buigen. En ja, ik vind het grillen. Heb je ze aan huis staan, doe dan lekker waar je je goed bij voelt.

EliseLukas schreef:Ik vind het ook absoluut geen optie en het is me niet verteld. Ik ging er gewoon vanuit dat ze hooi en water zouden krijgen (logisch toch?). Ik heb mijn vorige stal gebeld waar ik met mijn vorige paard stond (uitloopstal bij iemand thuis) en daar kan ik terecht. Helaas geen buitenrijmogelijkheden, maar hij is toch nog jong. En het is 36 km bij me vandaan, maar ik weet zeker dat het goed is.
Bedankt voor al jullie meningen. Doordat er nog zo'n veertig paarden staan en er blijkbaar niemand anders een probleem van maakt dacht ik even dat het aan mij lag en dat ik gek geworden was. Maar ik vind het gewoon niet gezond voor mijn lieve paard en hij is het belangrijks dus morgenavond staat de trailer er....