stellaard schreef:@Twiggy ik begrijp je, wat jij zegt wordt heel snel gezegd door iedereen omdat het er zo ingehamerd is, het mooiste is een paard in een kudde, natuurlijk is dat zo, maar soms lastig haalbaar.
Zou ik mijn haflinger dan weg moeten doen?
Ze is altijd vrolijk, altijd oortjes naar voren, op het weiland dominant, maar met rijden zo braaf, het is een zelfstandig ding.
Ik heb een shetje erbij gehad ik weet zeker dat die heel ongelukkig zou zijn alleen.
Ik betwijfel ten zeerste of ze bij iemand anders gelukkig zal zijn.
Ik ben zo gek op het beestje dat ze bij me blijft tot haar dood, ze heeft namelijk een slechte tijd voor mij gehad, en nu is ze gelukkig.
En dat is wat we hier op bokt niet zien en lezen, er zijn zoveel paarden die te weinig water of eten krijgen, of geen aandacht, veel te lange hoeven, wormen, enz. enz. Dit is mishandeling.
Ik kom jaarrond 3 keer per dag bij mijn paardje, ze kijkt de hele dag om haar heen wat er allemaal voorbij komt, ze wordt gereden, ze heeft een lekker weiland met een stal, ik wilde het nog beter voor haar maken en kocht er een shetje bij, maar dat werkte niet.
Nee @Tat-jana het was niet zo'n mooi gezicht 2 pony's in de wei, het was vreselijk, vaker als 1 keer gebeurd dat ik met tranen in mijn ogen stond hoe mijn haflinger het beestje behandelde.
En ik ben liever alleen als met een kip Tat-jana.
Is een kat ook een kuddedier? Eerder had ik 2 katten, eentje is dood, en mijn overgebleven kat is er erg van opgevrolijkt en minder schuw geworden nu ze de aandacht zo voor haar zelf heeft.
En ik vind het schandalig dat jij zo hard oordeelt, ik vind nog steeds de woorden van Lusitana het best onderbouwd, maar met Twiggy haar woorden ben ik het natuurlijk hoofdzakelijk mee eens.
Het is niet voor iedereen hetzelfde, voor mensen zijn de wensen niet hetzelfde, voor dieren ook niet.
Ben ik het helemaal mee eens