ervaring met graasmasker ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Liez

Re: ervaring met graasmasker ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 16:10

Okeey in het begin voerde ik balou ook niet bij.
hoevaak per week rijd jij op je paarden?

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 23:07

Ik heb nu dus een Greenguard masker voor mijn tinker omdat die ook moet afvallen, maar die snapt er nog niks van.
Ze heeft hem nu 24 uur omgehad, maar ermee eten ho maar. Ze probeert het nog geeneens meer. Al probeert ze dan weer wel biks uit een emmer te eten met graasmasker om. :+ Maar doe ik het biks op grond tussen de gras om haar op die manier te lokken een poging te doen gras te eten, dan hoeft ze het niet meer.
Binnenkort dus maar weer nieuwe poging. Eerst maar weer eens een nachtje weer gewoon kunnen eten. Vind het altijd beetje eng als ze een periode echt niet eten.

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:40

Mijn pony heeft de GG eerst 12 uur omgehad. Maar heeft er niet meegegeten. Heb toen een touw gepakt en vastgeklikt en grassprietjes erdoorheen gedaan. Balou vondt het eerst heel gek maar daarna at ze door de gaatjes heen. Toen heb ik zijn hoofd naar beneden gedaan en er steeds gras doorheen gedaan. En toen helemaal met de GG op de grond. En even een beetje geholpen. Naar een paar minuutjes at balou er al mee.
Een beetje tegen hem praten helpt ook.

nellasammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:21

ik heb zelf de HH-graasmasker.
heb hem 2x gebruikt en m'n paard had gelijk een flinke schuurplek onder de kin en schaafplekjes in het gezicht.
heb toen de rand met bont bewerkt maar helpt voor geen meter.
duurde ook lang voordat de wond onder de kin weer genezen was. vond het best sneu voor haar.

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:24

Inmiddels zijn we er denk ik wel achter dat het enige masker wat een beetje fatsoenlijk is, de GreenGuard is.

Ik rijd mijn zwarte 4x per week, waaronder 1x dressuurles, 1x springles (sinds afgelopen week), dan 1x freewheelen samen, 1x narijden van de les en dan longeer ik hem 1x per week. Hij werkt dus 5 dagen in de week, maar niet extreem intensief.
Zwartje en de vos moeten nu niet nóg meer afvallen, dus krijgen ze om de dag een dag het masker om.

Giraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 00:59

Mijn paard heeft het bovenste riempje van de GG eraf weten te halen en het is 'm gelukt om z'n kin over de GG te gooien, hij stond dus gistermiddag vrolijk met de GG om z'n hals gras te eten grrrr! :(
Weet iemand of je de riempjes ook bij kan bestellen? waarschijnlijk ligt het riempje nu in het moerasgebied wat ooit een weiland was :D dus bijna onmogelijk om nog terug te vinden ;(

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 08:43

Dat is vervelend zeg.!
Volgensmij kan je ze gewoon bij de paardendrogist bestellen.

Emese_Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:04

Mijn pony heeft ook een graasmasker, ze heeft em alleen nog niet zo vaak omgehad omdat ze op een kaal land staat... Mijn pony moest aan het begin er erg aan wennen omdat ze zo niet goed kon eten. Nu ze er aan gewend is werkt het ding prima!

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:09

Ik heb de greenguard getest, in maat paard, en daarna in maat pony, maar helaas passen ze allebij niet op mijn paard :( Paard is veel te groot, en pony veel te klein..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:23

Giraf: Voor de timebeing kun je misschien hem wel even vast maken met een touwtje (strotouwtje ofzo, als je maar zorgt dat het niet gaat schuren).

Volgens kon je idd de riempjes los bestellen, maar anders kan je een riempje meenemen naar een schoenmaker of iemand die leer kan naaien (zadelmakerij bij een ruitershop bijv.), die maken het zo voor je na!

Elegance: Irritant is dat he!!!! Als er nou gewoon een COB maat was ofzo... Mijn GG (paardenmaat) is ook net een tik te groot voor mijn Epony. Gelukkig houdt ze hem netjes om. Anders had ik dat halster er ook nog moeten bijkopen

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:34

ik denk dat een leren spoorriem je ook een eind komt om die vast te zetten(niet te dikke dan)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:13

Ik heb een greenguard sinds kort voor mijn mini. Eerst een paar keer in stal omgehad, kijken hoe ze zou reageren maar had ze binnen no time haar neusje wat open doordat ze hem af probeerde te schuren. Ik dacht dat wordt niets meer...

Maar toch buiten weer geprobeerd, heb mijzelf een scop onder de kont moeten geven om weg te gaan en haar heel zielig staand in een hoekje achter te laten, maar toen ik savonds terug kwam stond ze met haar grote vriendin te grazen, super dus!

Vind het ideaal, ze is al aan het afvallen, is gewoon blij, kan gewoon lekker grazen bij haar grote vriendin en heoven niet uit elkaar. Ideaal :) Mijn shetlief was enorm te dik en zat tegen de bevangenheid aan, maar dat lijkt gelukkig niet door te zetten.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:14

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:17

Focussed schreef:
Elegance: Irritant is dat he!!!! Als er nou gewoon een COB maat was ofzo... Mijn GG (paardenmaat) is ook net een tik te groot voor mijn Epony. Gelukkig houdt ze hem netjes om. Anders had ik dat halster er ook nog moeten bijkopen

Ja idd, bij mijn pony was maat paard echt te groot, als ze met haar hoofd bewoog, ging het hele bakje heen en weer, met als gevolg een pony die helemaal gefrustreerd raakte omdat dat bakje telkens tegaan haar mond aan "gegooid" werdt.. ;( Het is wel heel jammer, want het was een goede oplossing geweest.

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:42

De originele riempjes van de GG vind ik ook niets. Mijn oplossing: wandelwagenriempjes van 1,8cm breed die je bij de schoenmaker kan bestellen. Kosten iets van een euro per stuk.