buurman wil mijn paarden mishandelen (prikkeldraad):mag dit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:40

haflingertje schreef:
ziamara schreef:
wat heeft die man verkeerd gedaan dan?
ja prikkeldraad in ZIJN tuin gezet.
als het een leek is, dan weet die toch neit dat dit gevaarlijk is voor paarden?

Nou dan moet je wel heel erg dom zijn om dat niet in te zien..
Een draad met prikkers eraan spannen op ooghoogte... :n

Het zit vrij hoog. Als niet-paardenmens denk je daar echt niet zo snel aan. ;)

Ik vind dit echt een domme zet van de TS... :n

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:40

haflingertje schreef:
ziamara schreef:
[..]

Heb je gezien wat Evelli heeft geplaatst? Prikkeldraad is een officieel erkende erfafscheiding en niet verboden.

Bewijs maar eens dat die buurman dat met de intentie de paarden te verwonden heeft geplaatst..
Wat ik ook niet verwacht.

Muizenissen

Re: buurman wil mijn paarden mishandelen (prikkeldraad):mag dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:41

Dat jij je paarden niet in de buurt van prikkeldraad wilt hebben begrijp ik zéér goed en ik snap ook dat je het erg vervelend vindt. Maar door je de omheining van je paddock zo dicht op de erfgrens te plaatsen loop je het risico dat ze bij zijn 'afscheiding' kunnen komen.

Verder staat de 'beste' man in zijn recht met zijn prikkeldraad. Hooguit is de hoogste draad illegaal omdat die boven de 1.80m uitkomt (daarvoor kun/kon je dus naar de gemeente/politie). Dat je prikkeldraad niet als omheining van een wei/paddock zou mogen gebruiken heeft hij toch niets mee te maken? Het staat op zijn grond en wordt dus helemaal niet als zodanig gebruikt.
Bovendien hoeft hij m.i. helemaal geen goede reden te hebben om het te plaatsen. Misschien steken je paarden hun neus wel eens over het lint (zonder aan struiken te eten) en stoort hij zich daaraan.

Toch jammer dat je eerst aangeeft je niet tot zijn niveau te verlagen en het daarna toch doet .... Hoeveel moeite is het om dmv een paar prikpaaltjes en lint je paddock tijdelijk te verkleinen....

Anoniem

Als ik een niet paarden mens ben, en ik wil het paard van mn buurvrouw verwonden, dan heb ik toch wel betere ideeen dan prikkeldraad...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-04-10 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

funnyhorses

heeft ts aan de buurman gevraagt waarom hij de draad heeft gespannen?

haflingertje

Fiffill schreef:
ziamara schreef:

Als je in een klein dorp woont met allemaal paarden mensen om je heen, en je woont er al tientallen jaren.. Dan kan je mij niet wijs maken dat de buurman daar niet van op de hoogte is..

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:43

Jacimatho: lezen blijft erg moeilijk he?
Als je reageert, lees dan eerst even.

TS schrijft een paar paginas eerder dat de buurman al eerder haar draad heeft doorgeknipt, hij heeft het zelfs aan haar toegegeven. Dit gebeurde al voor het prikkeldraad werd gespannen. Dit deed hij om te kunnen zeiken dat de paarden zijn bloemetjes opvreten. Ts 'neemt dus niets aan', hij zei het zelf!

Of het doorknippen van zijn prikeldraad een handige zet is, denk 't niet zo;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:43

Dan nog knip je het draad niet door.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:44

haflingertje schreef:
Fiffill schreef:

Als je in een klein dorp woont met allemaal paarden mensen om je heen, en je woont er al tientallen jaren.. Dan kan je mij niet wijs maken dat de buurman daar niet van op de hoogte is..

Er zijn ook nog steeds mensen met paarden die prikkeldraad als omheining hebben. ;)

Verder schijnt het niet zo'n sociale buurman te zijn, dus lijkt me sterk dat hij gezellig een praatje maakt over wat voor omheining nou goed is voor paarden.

Juridisch heeft TS met dat argument (met de huidige wetgeving) ook geen poot om op te staan. Misschien als over een tijdje prikkeldraad als omheining voor een paardenwei verboden is, maar dan moet ze haar wei waarschijnlijk ook zelf verkleinen. Het is dan nog steeds niet de verantwoordelijkheid van de buurman.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:44

ik zou het hek van de paddock een stuk naar voren halen en klaar is kees!
Daar zou ik geen zin in hebben,dan vergaat de plezier van je hobby toch?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:45

iedereen is zo bezig met "hij deed dit" en "hij deed dat", niemand is bezig met een oplossing te zoeken voor de situatie.
TS zei dat ze het niet zag zitten om in de hele tuin een hoge muur te plaatsen om haar paarden te beschermen, maar de buurman heeft ook het recht om in ZIJN tuin te doen wat hij wil.
Misschien dat de TS een meter van de omheining die ze nu al heeft een nieuwe omheining zou kunnen plaatsen. Op die manier kunnen de paarden niet bij de tuin van de buurman en niet bij het prikkeldraad. Dit zou al een teken van goede wil zijn van de kant van de TS en kan ertoe leiden dat de buurman het prikkeldraad wel zal halen.
Soms moet je zelf de verstandige zijn in een situatie en dat houd in dat al heb je gelijk dat het soms nog aan jou is om een stap te zetten in de goede richting. Neem verantwoording voor je eigen daden en keuzes en stem die niet af op wat een ander doet.
Gewoon een tweede omheining plaatsen tussen de bestaande omheining en je wei, goed, ben je een meter kwijt, de kippen kunnen er dan nog steeds komen, maar je paarden niet meer. Probleem opgelost!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:47

LecyTinker schreef:
Gewoon een tweede omheining plaatsen tussen de bestaande omheining en je wei, goed, ben je een meter kwijt, de kippen kunnen er dan nog steeds komen, maar je paarden niet meer. Probleem opgelost!

Dit is al verschillende keren aangedragen als oplossing hoor. ;)

Alleen TS is daar steeds niet op in gegaan.

kim_bjorn

Fiffill : eh nee dat zeg ik toch ook niet? ;)

geen handige zet zeg ik nog, lezen??

Fenrir

LecyTinker schreef:
iedereen is zo bezig met "hij deed dit" en "hij deed dat", niemand is bezig met een oplossing te zoeken voor de situatie.
TS zei dat ze het niet zag zitten om in de hele tuin een hoge muur te plaatsen om haar paarden te beschermen, maar de buurman heeft ook het recht om in ZIJN tuin te doen wat hij wil.
Misschien dat de TS een meter van de omheining die ze nu al heeft een nieuwe omheining zou kunnen plaatsen. Op die manier kunnen de paarden niet bij de tuin van de buurman en niet bij het prikkeldraad. Dit zou al een teken van goede wil zijn van de kant van de TS en kan ertoe leiden dat de buurman het prikkeldraad wel zal halen.
Soms moet je zelf de verstandige zijn in een situatie en dat houd in dat al heb je gelijk dat het soms nog aan jou is om een stap te zetten in de goede richting. Neem verantwoording voor je eigen daden en keuzes en stem die niet af op wat een ander doet.

Helaas heeft de TS het al doorgeknipt dus die goede wil zal wel weg zijn. :+

haflingertje

Skygirl schreef:
[
ziamara schreef:
[..]

Heb je gezien wat Evelli heeft geplaatst? Prikkeldraad is een officieel erkende erfafscheiding en niet verboden.

Bewijs maar eens dat die buurman dat met de intentie de paarden te verwonden heeft geplaatst..
Wat ik ook niet verwacht.[/quote]

Zeker weet ik dat prikkeldraad geplaatst mag worden. Wil nog niet zeggen dat ook al mag het officieel hij het niet doet om ts te plagen..
Ik ging altijd uit van de goedheid van mensen, en dat mensen nooit zoiets idioots zouden doen om prikdraad te spannen om paarden te verwonden. Daar ben ik toch wel van terug gekomen! Sommige mensen zijn gewoon tot van alles is staat...
Een bemiddelaar helpt dan ook echt niet meer..
Laatst bijgewerkt door haflingertje op 21-04-10 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

kim_bjorn schreef:
Fiffill : eh nee dat zeg ik toch ook niet? ;)

geen handige zet zeg ik nog, lezen??

Mijn bericht was voor haflingertje, tegelijk gepost. ;)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:48

helemaal mee eens LecyTinker!
Scheelt een hoop stress,der klügere gibt nach(of hoe je dat ook schrijft :o )

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:48

Zijn de mensen hier nou écht zulke verschrikkelijke (schijn?)heilige boontjes??
Sommige mensen valt gewoon niet mee te praten, dit wat de buurman gedaan heeft is gewoon om te pesten.
Dat kan haast niet anders, plus dat die man blijkbaar ruzie heeft met iedereen is voor mij 1+1=2.

Zelf ken ik mensen die ook telkens gezeik hebben met de buren, nou ook daar valt niet mee te praten hoor.
Het is gewoon érg wat die mensen doen om hun gelijk te krijgen of je zwart te kunnen maken.

Ik kan mij het besluit van TS dan ook wel voorstellen, of het een goede is is vraag 2, maar ik kan het begrijpen.
Bokt vind ik soms toch zo verschrikkelijk schijnheilig. :o
Er word 340 keer gezegt dat haar paarden niet van zijn begroeiing kunnen eten, word het nóg 5 keer aangehaald.

Fiffil: goede wil was er al niet, dat is al 340 keer gezegd overigens.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:49

haflingertje schreef:
Zeker weet ik dat prikkeldraad geplaatst mag worden. Wil nog niet zeggen dat ook al mag het officieel hij het niet doet om ts te plagen..
Ik ging altijd uit van de goedheid van mensen, en dat mensen nooit zoiets idioots zouden doen om prikdraad te spannen om paarden te verwonden. Daar ben ik toch wel van terug gekomen! Sommige mensen zijn gewoon tot van alles is staat...

Ik denk echt niet dat hij het daarom heeft gedaan...

Aangezien het in heel NL een veelgebruikte weideomheining is.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:49

moonfish13 schreef:
Zijn de mensen hier nou écht zulke verschrikkelijke (schijn?)heilige boontjes??
Sommige mensen valt gewoon niet mee te praten, dit wat de buurman gedaan heeft is gewoon om te pesten.
Dat kan haast niet anders, plus dat die man blijkbaar ruzie heeft met iedereen is voor mij 1+1=2.

Zelf ken ik mensen die ook telkens gezeik hebben met de buren, nou ook daar valt niet mee te praten hoor.
Het is gewoon érg wat die mensen doen om hun gelijk te krijgen of je zwart te kunnen maken.

Ik kan mij het besluit van TS dan ook wel voorstellen, of het een goede is is vraag 2, maar ik kan het begrijpen.
Bokt vind ik soms toch zo verschrikkelijk schijnheilig. :o
Er word 340 keer gezegt dat haar paarden niet van zijn begroeiing kunnen eten, word het nóg 5 keer aangehaald.

Fiffil: goede wil was er al niet, dat is al 340 keer gezegd overigens.

Al is die buurman kl*tzak eerste klas, dan nog heb je geen recht om zijn draad door te knippen. Krijg je nog meer heisa van.

ziamara

Re: buurman wil mijn paarden mishandelen (prikkeldraad):mag dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:51

er is ook al 340 x met een oplossing gekomen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:52

ziamara schreef:

Kletsen met de buurman? een 1.80 hoge schutting plaatsen?
Schud jij die effies uit je mouw???
Een extra draadje 40 centimeter boven je palen heb je ook niet 123.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 21-04-10 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:52

Skygirl schreef:
haflingertje schreef:

Wat is dan de reden dat hij alleen op de lengte van de paddock een prikdraad heeft gespannen op die hoogte, terwijl de paarden van de ts helemaal niet aan zijn plantjes komen (al jaren niet) Omdat ze het zelf goed heeft afgezet.
Omdat hij het juist op die meters mooi uit vindt zien?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:53

moonfish13 schreef:
ziamara schreef:

Kletsen met de buurman? een 1.80 hoge schutting plaatsen?
Schud jij die effies uit je mouw???
Een extra draadje 40 centimeter boven je palen heb je ook niet 123.

Tijdelijke omheining een meter vanaf de oorspronkelijke. ;)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:54

haflingertje schreef:
Skygirl schreef:

Wat is dan de reden dat hij alleen op de lengte van de paddock een prikdraad heeft gespannen op die hoogte, terwijl de paarden van de ts helemaal niet aan zijn plantjes komen (al jaren niet) Omdat ze het zelf goed heeft afgezet.
Omdat hij het juist op die meters mooi uit vindt zien?

Om te voorkomen dat ze dat ooit gaan doen?

http://i558.photobucket.com/albums/ss27 ... G_0997.jpg

Die planten groeien misschien nog wel wat hoger en dan gaan ze het misschien wel doen.
Laatst bijgewerkt door Kahawa op 21-04-10 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt