Furminator voor paard, is het wat??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

diana1

Re: Furminator voor paard, is het wat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:58

Bij DubbelDun hier op het topic...even een pb zenden met naam en adres gegevens.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:02

Ben gematigd enthousiast. Er komt niet meer of minder haar af dan met met een plastic borstel. Wat ik er handig aan vind is dat hij de lange vacht mooi uitkamt (gaat door de smalle tandjes makkelijker dan met plastic borstel) en dat de haren niet alle kanten op vliegen.

De wonderbaarlijke ontharing bleef hier helaas uit, maar overall toch wel redelijk tevreden met het apparaat. :)

Edit: ben ik overigens de enige die door de vormgeving de furminator er uit vind zien als of dit apparaat voor hele andere doeleinden bestemd is? :o

Afbeelding

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:07

jij zit teveel in t WOW topic ;)

bij mijn paarden die een deken op hebbengehad komt er ook niet zoveel vanaf, bij shetten en tinker hele bergen!

d_amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:07

Ik vind het een superkam, bergen haar haal ik er mee uit de vacht! En ik maak er ook mijn borstels mee schoon door met de furminator over de borstelharen te gaan. Dekens kun je er inderdaad ook mee schoonmaken.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:15

Bij de paarden met 'matige' wintervacht komt er een berg af! Deze hadden best een berg winterhaar hoor, behalve dan mijn vossemerrie, maar ook bij die vliegen de haren er met dit ding vanaf! Het mooiste resultaat geeft nog de 'plukkerige' wintervacht van de jaarling merrie, daar is het echt een groot haar festijn als ik bezig ben geweest.

Echter had ik hem voornamelijk voor mijn shet gekocht. Mega mega wintervacht, lange haren, dikke boel etc... Als ik met mijn vingers door de vacht ga gaan er onwijs veel haren mee, er zit veel los in. Echter, met de furminator is dat resultaat eigenlijk best teleurstellend, helemaal in vergelijking met de paarden die minder in hun vacht zaten. Het is niet dat shetlief te weinig verhaard, juist enorm veel, maar het lijkt erop dat haar vacht te dik/lang is voor de furminator de lsose haren in de dikke boel te pakken te krijgen?? Dat vind ik wel jammer, maar voor de anderen werkt het dus echt super! Beter dan mijn ijzeren roskam, ook met tandjes :)

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:20

hmm bij mij shetten vliegt het er juist vanaf, al heb ik idd het idee dat ik er niet genoeg doorkom, in tegenstelling tot de andere paarden. daar merk ik het echt als er geen los haar meer zit, bij de shetten blijft het komen

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:11

*meld zich nog een gebruikster* :Y)

Ik heb bij dubbeldun een small en large besteld en de hond en de kat zijn er weg van :))

De kat borstel ik met de large, die haarde zo erg dat met de small geen doorkomen aan was. :o

Paarden gaat ook super, maar ik merk wel, als er geen los haar zit, komt er ook geen haar vanaf.

Ik dacht dat mijn shet laatst ook verhaarde, er bleven immers lossen haren overal aan plakken waar mevrouw langs liep, maar geen effect met de furminator.

Een week later weer met de furminator erop en kwam me toch een lading af :oo

Ik vergelijk de furminator met de ouderwetse "zaag" zelfde principe, alleen met de zaag heb je twee handen nodig en met de furminator niet :Y)

Ik ben dus blij dat ik ze gekocht heb en raad ze iedereen aan.
Mocht je paard nog niet zoveel haren, gewoon een paar dagen wachten en opnieuw proberen ;)

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:25

Ik heb de mijne net op mn pony uitgeprobeerd en hij vond het echt lekker, hij ging er helemaal voor staan!
Bij elke haal zat dat ding vol met haar, dus binnen no-time had ik opeens 2 pony's! :D Ook glom hij er na ook heel erg!

Bij mn katten werkte het op zich ook wel, maar de kat, het haar en dat ding werden heel erg statisch, dus als ik het het haar er af wilde halen, dan bleef het aan mn handen "plakken". Maar goed, ik heb m voor mn pony gekocht en daarbij is ie niet statisch, dus geen probleem!

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:56

Ir111 schreef:
Edit: ben ik overigens de enige die door de vormgeving de furminator er uit vind zien als of dit apparaat voor hele andere doeleinden bestemd is? :o

http://img.2dehands.be/f/preview/665087 ... -s-m-l.jpg

Jaaaa !! Ikke !! :D Dacht al dat ik de enige was. :')

Maar even over de tevredenheid van het product. Bij mijn paard helpt het voor geen meter. Maar bij mn kat werkt hij perfect. ;)
Laatst bijgewerkt door Tanja op 05-04-10 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto uit quote verwijderd, het is niet toegestaan foto's te quoten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 19:14

@Darkness85 : is je paard al /nog wel aan het verharen dan ???

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 19:16

Same here Darkness, op alles werkt het behalve op dat verrekte paard. :+
Terwijl met een rosborstel de haren in het rond vliegen!
Maargoed dat is geen ramp, dan ben ik blij dat ik er niet de hoofdprijs voor betaald heb.
Het lijkt wel per paard verschillend te zijn of het werkt ja of nee.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 19:21

Ben benieuwd, mijn pony is ineens enorm aan het verharen en mijn paard is al een tijdje bezig. Normaal gesproken scheer ik ze, maar vanwege blessures afgelopen herfst niet gedaan, komende herfst als het even kan wel, heb zo'n hekel aan poetsen en zeker bij verharende paarden :o

Als het goed is wordt hij komende week bij mij bezorgd.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:43

Ik ben nog steeds super tevreden over de werking. Het werkt echt! Komt heel veel haar vanaf zonder dat het de stal/poetsplaats/lucht in dwarrelt. Je hebt echt het gevoel dat je vooruit komt (itt een gewone borstel, dat kun je wel aan de gang blijven). Maar die tandjes; het worden er steeds minder. Ze kunnen bijna niets hebben. Laatst tikte ik per ongeluk zachtjes tegen een metalen singelsluiting en toen waren er weer een paar tandjes een stuk korter. ;(

Ben ik de enige die dat heeft?
Op zich werkt hij nog steeds hoor, maar ik vind dat wel een minpunt kwalitatief gezien. :o

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:51

Ik vind de kwaliteit sowiezo niet geweldig.
Het ding is vies als ik klaar ben met borstelen als je hem evt afspoelt moet je erg goed opletten dat je héél goed droogt.
Anders roesten ze waar je bij staat, na een keer gebruiken vond ik al een roestplekje.

Met het punt erbij dat die handvatten veel kapot gaan plus de makkelijk afbrekende tandjes moet je er wel voorzichtig mee zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 00:05

ik gebruik m intensief, heb geloof ik de halve manege al gehad. Ook veel stalgenoten die m even op hun paard testen om vervolgens zelf 1 aan te schaffen. Heb dus al veel verschillende vachten en types paarden gehad, en heb nog maar 1 paard gehad die gewoon te gevoelig was (verdraagt ook enkel zachte borstel en zo'n rubber handschoen). Die kromp helemaal in elkaar.
Ik ben er niet super zuinig op, wel altijd netjes beschermkapje erop, maar zodra dat erop zit mik ik m net zo makkelijk terug in mn kist als andere borstels.
(nog) geen afgebroken handvat of tandjes, en vuil, tja, alles wat je gebruikt wordt vuil, maar het vuil haal je IMO heel eenvoudig met je vingers tussen de tanden uit (tanden tussen duim en wijsvinger, en dan zo "plukken" )

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 00:17

Het werkt goed. Gaat ook niet stuk bij mij trouwens. En geen haren meer overal op mijn kleren en ook nog in neus en mond. Je haalt er alleen haar af als ze ook echt in de rui zijn..

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 08:22

Ik kan niet zeggen dat er meer haren afkomen dan met een rubberen. Wel merk ik zoals andere ook aangeven dat de haren niet overal rond vliegen.
De hond (langharig) is flink in de rui maar er komen geen bossen af zoals je in de filmpjes ziet.
En mijn ene paard is er te gevoelig voor. Die vindt het niet prettig. Ook niet als ik erg zachtjes doe. En daar zie je zelfs dikkere opgezette streepjes in de huid op sommige plaatsen.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 10:46

DubbelDun schreef:

Ja dat is hij zeker. Met een gewone of ijzeren ros borstel vliegen de haren me om de oren. Net als wat moonfish13 zegt. Maar mijn paard heeft erg dunne haren. De haren van zijn vacht zijn ook altijd zo zacht als zijde. Misschien dat dat scheelt. :)*

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 11:07

Darkness85 schreef:
DubbelDun schreef:

Ja dat is hij zeker. Met een gewone of ijzeren ros borstel vliegen de haren me om de oren. Net als wat moonfish13 zegt. Maar mijn paard heeft erg dunne haren. De haren van zijn vacht zijn ook altijd zo zacht als zijde. Misschien dat dat scheelt. :)*

Terwijl dat hier ook niet eens echt het geval is lijkt wel.
Ze is enorm in de rui, maar er komt niet veel af.
Paard is niet geschoren, heeft enkel onder een 200 grams deken gestaan de gedurende winter.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 11:09

moonfish13 schreef:
Het ding is vies als ik klaar ben met borstelen als je hem evt afspoelt moet je erg goed opletten dat je héél goed droogt.
Anders roesten ze waar je bij staat, na een keer gebruiken vond ik al een roestplekje.

Met het punt erbij dat die handvatten veel kapot gaan plus de makkelijk afbrekende tandjes moet je er wel voorzichtig mee zijn.

Ik maak m schoon met een zachte borstel. Even van boven naar beneden, met de tanden mee borstelen en hij is schoon! Dan hoef je geen water te gebruiken ;)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 11:14

Leedebee schreef:
moonfish13 schreef:

Ik maak m schoon met een zachte borstel. Even van boven naar beneden, met de tanden mee borstelen en hij is schoon! Dan hoef je geen water te gebruiken ;)

Bedankt voor de tip, dat ga ik proberen. :j
De haren gaan er wel uit, maar dat huidvet wil hier niet. Misschien dat dit werkt.

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 11:16

Ik maak de furminator schoon met een oud washandje, wil prima.

adesso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:18

Ik heb nu vandaag de furminator voor onze Jack Russel gebruikt en wauw dat werkt goed !!
Nu wil ik ook voor mijn paard maar nergens in de buurt verkopen ze die voor het paard
Maar de furminator voor grote langharige honden is er zelfde denk ik e??

MaJaBl98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:20

Het schijnt goed te werken maar ik hou het toch maar bij mijn oude vertrouwde zweetmes.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:27

ik vind de furmunator echt onvermisbaar nu met de rui. je kunt beter kracht zetten dan met een zweetmet.