bijdrage voor verzorgen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:17

ik ben het met je eens pmarena!

ik vind het eigenlijk niet normaal om een bijdrage te vragen omdat je het zelf niet meer kunt betalen. je weet van te voren dat een paard duur is (of plotseling duur kan worden). zo heeft een vriendin van mij 75 euro per maand moeten betalen (voor 3 dagen, de stalling was 72 euro p.m.) dat vind ik echt belachelijk als je dat van iemand vraagt
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 02-02-10 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:18

Maar als de eigenaar nou echt op zoek gaat naar iemand omdat ie niet meer kan rijden door weet ik veel welke reden, dan vind ik niet dat de bijrijder hoeft mee te delen in vaste kosten.
En wat ik al aangaf. Maneges bestaan om geld te verdienen. Dan is het logisch dat je betaalt.

@ Brainless
Ik zou ook nooit een bijdrage vragen. Als ik een paard zou hebben, zou ik het belangrijker vinden dat ik iemand vind die er veel tijd in steekt en er oprecht om geeft en gratis rijdt dan dat ik iemand zou vinden die alleen maar wil hobbelen en 100 euro pe maand betaalt.

Euh suus.. pmarena is juist pro-betalen. dus dat de bijrijder wél betaalt.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:19

Haha ik ook hoor! Niets mis mee als de eigenaar bijdrage vraagt.
Alleen als de reden is dat de eigenaar het zelf niet betalen kan vind ik dat niet normaal, daar kun je niet op bouwen, straks kapt diegene ermee, zit je dan ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:19

demi888 schreef:
Ik heb voor mijn 2 bijrijdpaarden die ik nu heb, een fries verzorgd, daar moest ik 100€ voor betalen!!
belachelijk! het was een boer met 2 eigen paarden en 1 daarvan verzorgde ik.
Ik vind dan best dat je een bijdrage kan betalen MAAR, dan moet de eigenaar met eigen terrein wel ervoor zorgen dat de bak goed aan kant is, het paard goede spullen heeft etc.
dat was dus totaal niet het geval! die arme fries had een zadel van voor de oorlog, kapotte boom en paste voor geen meter! de bak zag er niet uit, was hartstikke zwaar en werd 1x in de 2 a 3 maanden gesleept :x
zo hoort het dus niet, als je er 100€ voor vraagd!
Ik heb er toen iemand bij gezocht, zodat we samen de kosten konden delen, daarbuiten moesten wij een nieuw zadeltje halen etc. hij wilde daar niet aan mee betalen :n
maja, wat ik dus heb geleerd, als het er allemaal netjes uit ziet, goeie bak, goeie omgeving voor het paard, goed zadel etc. dan vind ik het logisch dat daar wel een bijdrage voor word gevraagd omdat je toch gebruik maakt van hun spullen.
In mijn geval, als ik dit zo terug zie, vind ik het belachelijk om dan te betalen O:)

Ik vind ook dat je op zich wel gelijk hebt , maar aan de andere kant kan ik me voorstellen dat de boer het zo ziet : hij biedt een paard + stalling aan voor 100 euro , dus eigenlijk risicoloos een zo goed als "eigen paard".
Wat je verder ermee wilt qua zadels is aan jezelf.

Op zich is het ook niet duur , hij had ook de stal voor die 100 euro kunnen verhuren aan bvb. jouw eigen paard , en dan had je dus de aanschafkosten van dat paard gehad + nog het voer , alsnog alle tuigage en spullen en ook zelf alle extra kosten en risico's moeten dragen. Dan is die 100 euro voor Fries + stal ineens niet meer zoveel :)

Als je het vergelijkt tegenover de kosten van een eigen paard , dan is het echt nog niet zo'n raar aanbod van die boer hoor :)

Brainless

Re: bijdrage voor verzorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:25

Maar dat heb ik ook, als mijn bijrijdster graag en ander zadel wilt, (er zit een dressuur en VZH zadel bij) vind ik ook dat ze dat zelf mag betalen.
Als mijn paard zonder ijzers zou staan en zij wil met (ivm wedstrijden/buitenrijden ed. ) mag ze dat ook zelf betalen.

Maar mijn paard stel ik gratis ter beschikking (net als de spullen die ik heb, zadels/hoofdstellen/trailer).

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:27

Brainless schreef:
Maar dat heb ik ook, als mijn bijrijdster graag en ander zadel wilt, (er zit een dressuur en VZH zadel bij) vind ik ook dat ze dat zelf mag betalen.
Als mijn paard zonder ijzers zou staan en zij wil met (ivm wedstrijden/buitenrijden ed. ) mag ze dat ook zelf betalen.

Maar mijn paard stel ik gratis ter beschikking (net als de spullen die ik heb, zadels/hoofdstellen/trailer).

Hett zou er nog eens bij moeten komen dat jij als eigenaar een nieuw zadel moet kopen omdat de verzorgster graag een dressuurzadel ipv veelzeidigheids zadel wilt hebben. :=

Nienkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:28

Het is niet altijd het tijdgebrek van de eigenaar waardoor er een verzorger gezocht wordt....

Mijn pony van 1.33 heb ik gekocht terwijl ik wist dat ze te klein is voor mij om op te rijden. De reden dat ik haar kocht was omdat ze bij haar oude eigenaren lichtelijk werd verwaarloosd. Om die pony een kans te geven heb ik haar gekocht, beleerd en er een verzorger voor gezocht. Het eerste meisje hoefde er niets voor te betalen maar kwam ook weinig. Daarna heb ik een ander meisje gevonden die wel veel tijd en aandacht besteed aan mijn pony. Zelf men ik wel met haar maar omdat je dat niet elke dag kunt doen is er dus een verzorgster die haar kan rijden en dergelijke. Zij hoeft helemaal niets te doen verder want de pony staat op een pensionstal. Haar moeder vond het niet meer dan redelijk dat ze meebetalen voor mijn pony dus heb ik dat geaccepteerd en betalen ze de helft van de stalkosten. De pony wordt ook gedeeld door mij en het meisje dus dat is in mijn ogen ook niet meer dan redelijk.

Niet altijd maar zeggen dat mensen dan geen paard moeten nemen als ze er een verzorger bij nemen want het heeft niet altijd te maken met geld/tijd gebrek

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:29

Mijn bijrijder betaald ook niet, maar ik snap het wel als mensen een (reeële) bijdrage vragen.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:30

Ik vind een bijdrage vragen helemaal niet raar
Jemig, verzorgers hebben geen idee wat een paard kost
Maar hebben er wel plezier van.
En een bijdrage vragen vind ik ook een stukje verantwoording in acht nemen door de verzorger
Dan word het toch wat serieuzer genomen ( je moet toch van iemand op aan kunnen)
De hoogte van de bijdrage vind ik een heel ander item
Ik zie soms bedragen voorbij komen die mij duizelen hoor
Dan denk ik: 'dat is bijna een maand stalgeld, kom op zeg'.

Zelf heb ik een paard en ik vraag geen bijdrage
Wel heb ik afgesproken dat als mijn verzorger wil rijden, ze dit doet in de vorm van les bij een instructeur die ons allebei aanspreekt en dat doen ze ook
En soms rijd ze buiten, obv haar moeder

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:30

ik merk dat ik en de meiden in mijn buurt veel mazzel hebben met de paarden. We rijden allemaal leuke paarden waar we mee op concours mogen. We betalen er niks voor omdat de eigenaar geen tijd meer heeft. Joehoe.
Hoefsmid wordt betaald, dierenarts alles. Ik haal af en toe eens iets voor op stal en breng een keer een bloemetje mee voor de eigenaresse en ik ben klaaaaar! Pas ook wel eens op 't kindje van hun en help met van alles en nog wat.
Eigenaar heeft autohandel. Ga af en toe eens mee auto ophalen en klaar is ilse.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:32

Het valt mij wel op dat de meeste eigenaren het wel kunnen begrijpen maar dat de verzorgster niet kunnen begrijpen dat een eigenaar een bijdrage kan vragen.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:35

Ik heb er persoonlijk een beetje moeite mee dat mensen vaste kosten voor een deel willen "verhalen" op de bijrijders. Dus ook kosten die ze sowieso wel hebben als het paard ook stilstaat. Dus hoefsmid, voer, strooisel, dierenarts.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:39

moretje schreef:
koenlover schreef:
Maar ik neem aan dat jullie het wel met mij eens zijn dat wanneer een bijrijder eigenlijk alle gemakken heeft, paard staat op een volpension stal, dus hoeft niet gemest, gevoerd, of water gegeven worden. En eigenlijk hoeft de bijrijder/verzorger dus alleen het paard te zadelen, lijkt mij logisch dat in dat geval wel bij betaald word.. of vinden jullie dit ook niet?

Dan nog vind ik eigenlijk dat de eigenaar nog steeds een plezier wordt gedaan, doordat zijn paard gereden wordt omdat hij/zij te weinig tijd oid heeft :) Dus dan vind ik het nog niet fair als de bijrijder daarvoor moet betalen. Je neemt dan in zo'n geval een bijrijder 'er voor aan'.

Ik kan deze winter mijn paard niet rijden.
Had eerst een bijrijdster (die niet hoefde te betalen) waar ik niet van op aan kon omdat er steeds iets was waardoor ze niet kon komen (te druk, ziek, hoofdpijn blessures) paard werd in principe gewoon meeverzorgd, want stond aan huis, maar wat hulp was wel welkom. Maar ze poetste en reed alleen.
Toen ze erg lange tijd niet kon/kwam en door blessure ook de eerste tijd niet kon komen kon ik 3 dingen doen:
1. Nieuwe bijrijdster zoeken, die wel moest helpen met de verzorging, maar iemand vinden die mijn paard goed genoeg kan onderhouden qua training is lastig... Wilde niet dat ze er minder op werd en mijn merrie is moeilijk los en soepel en ontspannen te krijgen
2. Paard enkele keren per week laten trainen door iemand met veel ervaring tegen betaling die mijn paard ook nog kan verbetere en zelf haar bijhouden met longeren
3. Paard lange vakantie geven...

Omdat ik het niet zag zitten dat optie 1 een succes zou worden heb ik voor optie 2 gekozen en dat ging goed tot het winter weer kwam en de bak niet meer goed te rijden was (eind november/begin december), dus uiteindelijk is het in de praktijk optie 3 geworden. En daar heb ik ook vrede mee, en misschien is een lange vakantie voor mijn paard zo slecht nog niet.
Als de bak straks weer rijdbaar is kijk ik of ik haar met longeren weer op kan pakken en dan gaan we zo lang ik zelf niet kan rijden door met optie 2...

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het echt niet zo vanzelfsprekend is dat je als bijrijdster echt iets toe te voegen hebt voor een paardeneigenaar. Het kan ook zijn dat de paardeneigenaar je die kans wil bieden omdat de ruimte er is, en wat diegene er voor terug wil zien verschilt van persoon tot persoon.

Ik betaal, in het geval van mijn voormalige Z-dressuur merrie die voor mij als leerpaardje zou moeten dienst doen, liever iemand die mijn paard goed traint en weer op haar oude niveau kan brengen (beter dan ik zelf kan) dan dat ik iemand anders op mijn paard laat experimenteren en dat diegene hopelijk met behulp van lessen in de toekomst het paard netjes kan rijden zonder dat het dier er minder van wordt. Dan houd ik ook de zeggenschap en als het niet zint, dan betaal ik diegene er niet meer voor en is het klaar.
Bij een verzorgster of bijrijdster is die relatie en band met het paard toch anders en wil je iemand niet zo bedanken en "aan de kant zetten" wanneer diegene niet meer nodig is.
Zou ik wel iemand op mijn paard laten, dan is het echt tegen hulp in de verzorging van alle paarden hier, of tegen een financiële bijdrage. Zo alleen maar rijden, dat doe ik niet meer... Of diegene moet mijn paard dus echt goed kunnen rijden en op termijn kunnen verbeteren en dat gratis willen doen in ruil voor het plezier en gebruik van mijn paard...

Iemand anders biedt zijn paard tegen een financiële bijdrage aan om daarmee de eigen kosten wat te kunnen drukken en heeft die ruimte omdat hij of zij zelf niet elke dag met het paard hoeft te trainen, of kan trainen. Wat er gedaan moet worden in de verzorging is afhankelijk hoe diegene gestald staat. (meer het bijrijdpaard idee). Weer een ander zit echt knel qua tijd en staat op een stal waar het paard niet volledig verzorgt wordt, en dan is diegene al blij met een betrouwbaar persoon die die klusjes en verzorging over kan nemen en in ruil daarvoor op het paard mag rijden (meer het verzorgpaard idee)

Mensen kunnen kiezen wat ze doen, en elke situatie van eigenaar en paard is anders. Veel paarden hoeven niet pers'e elke dag te werken en worden netjes verzorgd, maar toch kiest de eigenaar er voor iemand te zoeken of het paard aan te bieden. Dat diegene een bijdrage als 1 van de voorwaarden stelt is toch echt het recht van de eigenaar. Gedeeld plezier, gedeelde lasten. Dat kan zijn wat betreft verzorging en verantwoordelijkheid, maar ook wat betreft kosten. Een eigen paard kost veel geld, een paard met iemand delen kost geld, een paard huren kost ook geld en een paard leasen volgens bedrijfsmatig verantwoorde leaseconstructie kost zelfs meer geld dan stalgeld alleen. Aan iemand die paarden als hobby heeft de keuze hoeveel geld ze er aan uit willen geven en welke constructie voor hun qua financiën en tijd haalbaar is, of dat ze er een bijbaantje van willen maken en een particulier of stal zoeken waar ze personeel nodig hebben. Maar dan is de relatie ook anders... Dan werk je op verzoek van je baa/werkgever.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:39

Nou kosten voor een hoefsmid zijn een stuk minder als de eigenaar geen ijzers nodig heeft en de verzorgster bijvoorbeeld wel omdat zij er mee naar buiten gaat etc.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:45

laten we mij dan eens als voorbeeld nemen, ik heb ooit mijn bijrijdpony overgekocht, ontzettend lief dier, perfect gezond kan vanalles een beetje.

In de tijd dat ik haar nu heb zijn mijn interesses toch best wat veranderd, en ik heb dip na dip gehad, ze heeft een tijd ook alleen maar op het land gestaan, want, ondanks dat ik soms niet weet wat ik wil, weet ik wel dat ik haar nu niet wil verkopen.

Omdat ze erg loperig/werkwillig is, wil ik haar niet máánden stil laten staan, dus ik ben weer begonnen. Nu heb ik inmiddels iemand die haar dus ook zo nu en dan rijdt.

Ik weet 100% zeker dat zij er op dit moment meer plezier heeft van mijn pony dan ik. (en ik vraag geen bijdrage) tóch zou ik het niet vreemd vinden als iemand die in dezelfde situatie verkeerd, wél een bijdrage zou vragen.

Ik kán namelijk 't paard makkelijk betalen, maar ik laat nu iemand meedelen in mijn/onze hobby, stel daarvoor een kerngezond, braaf paard ter beschikking. Er staan geen andere diensten tegenover (geen mesten, niet voeren, bij hoefsmid is ze superbraaf, dus die doet haar zonder dat ik erbij ben, dus bijrijder hoeft totaal niets te doen behalve de leuke dingen)

Is het dan nog steeds in jouw ogen (ilse) dat ik mijn geld wil verhalen op de bijrijder? (nogmaals, ik vraag geen bijdrage, maar zou het zelf niet onlogisch vinden eigenlijk)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:47

Somebitch schreef:
Nou kosten voor een hoefsmid zijn een stuk minder als de eigenaar geen ijzers nodig heeft en de verzorgster bijvoorbeeld wel omdat zij er mee naar buiten gaat etc.

In mijn geval wel. Paard kan niet zonder ijzers volgens eigenaar.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:50

ilse86 schreef:
Somebitch schreef:

In mijn geval wel. Paard kan niet zonder ijzers volgens eigenaar.

Ahh oke. ;)

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:52

tja, uiteindelijk keist ieder voor zijn eigen ding. De een vraagt wel geld en de ander niet. Ik zie het als wederzijds gunnen. Mijn verzorgster doet mijn pony 1 dag per week omdat ik dan niet kan. Zij is blij dat ze 1x per week kan rijden. Ik ben blij dat ik iemand heb die mijn pony die ene dag kan verzorgen, anders zit ik met een probleem.
Ik vind dat als je geld vraagt dat iemand dan ook meer zeggenschap mag hebben. Dan verhuur je je pony en dat vind ik weer anders dan wanneer je zelf geen tijd hebt en dan geld vraagt voor iemand die jou uit de brand helpt

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:54

maar dat is natuurlijk per situatie verschillend. ik vind wel dat een bijrijder mee moet betalen aan dingen die voor hem of haar zijn aangeschaft ofzo. ik wilde ook best meebetalen aan celestes ijzers. geen probleem. ik start ermee en ik moet die punten erin draaien. die wilde ik ook betalen. ook de haver die ze eet wilde ik best betalen. maar dat hoefde niet. de eigenaresse vindt het gewoon leuk dat dat paard weer loopt als de brandweer en wordt uitgebracht op wedstrijden. Dat paard fleurt helemaal op als je een wedstrijdterrein opkomt en haar van de trailer haalt. Dus dat doet de eigenaar ook goed om te zien. Soms gaat ze ook mee.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:59

Ook al lopen die kosten toch door , dan kan je daar toch wel aan bijdragen als jij ervan profiteerd :)

Als iemand een eigen vakantiehuisje heeft moet die daarvoor ook de hypotheek betalen , of hij nu wel of niet zelf in dat huisje zit. Vind je dan ook dat diegene een soort profiteur is als hij van jou een vergoeding vraagt als je graag gebruik wilt maken van dat huisje ? :)

En stel je buurman van 3 huizen verderop werkt op hetzelfde bedrijf als jij. Jij hebt een auto , hij ook. Hij is best okee , zijn auto moet een weekje naar de garage , en het komt zo uit dat je hem voorstelt dat hij die week wel met jou mee mag rijden want jij rijdt toch :)

Nou alles goed en aardig , maar na die week blijkt zijn auto niet door de keuring te komen , hij heeft geen geld voor een nieuwe en jij vindt het eigenlijk wel gezellig en zegt dat hij wel gewoon met jou mee kan blijven rijden , kan hij ook eens rijden zodat jij 's ochetends je krantje kunt lezen onderweg , o.i.d. :P

Het is jouw auto dus jij betaald àlle kosten van onderhoud , reparaties , wegenbelasting , ANWB lidmaatschap , bezine en weet ik wat allemaal.

Hij rijdt alleen maar mee en heeft geen auto meer dus ook geen kosten en houdt maandelijks honderden euro's in zijn zak omdat hij met jou mee kan rijden.

Vind je dan nog dat hij niets hoeft te betalen , want de jouwe had toch gereden en die kosten had jij toch wel gehad.

Of zou je je na een poosje toch gaan storen aan het feit dat jij honderden euro's per maand betaald terwijl hij er gratis van mee profiteerd ? :P

Situatie is natuurlijk heel anders , maar qua "die kosten heb je toch wel" wel heel goed te vergelijken :)

Ik zou het niet meer dan normaal vinden als de buurman de helft van de benzinekosten zou betalen. Dan hoeft hij nog niet eens mee te delen in alle andere kosten , dus die blijft hij gewoon besparen en hij houdt nog steeds heel wat geld over vergeleken met toen hij een eigen auto had :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 02-02-10 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:01

Ìk heb ook nooit een bijdrage gevraagd. Maar door de nonchalantie van mensen heb ik het nu toch gedaan.
Ik heb nu een leaser voor mijn paard, ze heeft 2 vaste dagen in de week. En verder kan ze ook komen wanneer ze wilt. Als ze naast haar vaste dagen nog iets wilt doen met mijn paard, dan smst of belt ze mij of ik iets van plan ben.
Laat haar ook geheel vrij.
Ze betaald 50 euro in de maand. Maar ik had tegen haar gezegd dat ze afgelopen maand niet hoefde te betalen, omdat ze door het weer in 2mnd tijd maar 1x iets heeft kunnen doen.

Ik was eerder ook echt tegen betalen, werd al gek als iemand bv een dek kocht voor mijn paard.
Maar ik heb meerdere mensen gehad voor mijn paard, en ik kan er misschien maar 2 opnoemen (in 9jr tijd) die ECHT kwamen.
De rest zeiden: Ik ga, en dan deed ik niks, en zo stond mijn paard wederom stil.

Als iemand betaald heb je meer 'zekerheid' iig in mijn geval. Want het is nu zonde van hun geld als ze liever met de mannen op stap gaan, of geen zin hebben om te komen.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:04

Precies. En als ik toch naar mijn werk zou moeten, mag de buurman gewoon kosteloos meerijden ;) De auto staat op mijn naam, dus belasting betalen moet ik toch wel. Zie niet in waarom hij dan moet meebetalen.

pmarena schreef:
Ook al lopen die kosten toch door , dan kan je daar toch wel aan bijdragen als jij ervan profiteerd :)

Als iemand een eigen vakantiehuisje heeft moet die daarvoor ook de hypotheek betalen , of hij nu wel of niet zelf in dat huisje zit. Vind je dan ook dat diegene een soort profiteur is als hij van jou een vergoeding vraagt als je graag gebruik wilt maken van dat huisje ? :)

En stel je buurman van 3 huizen verderop werkt op hetzelfde bedrijf als jij. Jij hebt een auto , hij ook. Hij is best okee , zijn auto moet een weekje naar de garage , en het komt zo uit dat je hem voorstelt dat hij die week wel met jou mee mag rijden want jij rijdt toch :)

Nou alles goed en aardig , maar na die week blijkt zijn auto niet door de keuring te komen , hij heeft geen geld voor een nieuwe en jij vindt het eigenlijk wel gezellig en zegt dat hij wel gewoon met jou mee kan blijven rijden , kan hij ook eens rijden zodat jij 's ochetends je krantje kunt lezen onderweg , o.i.d. :P

Het is jouw auto dus jij betaald àlle kosten van onderhoud , reparaties , wegenbelasting , ANWB lidmaatschap , bezine en weet ik wat allemaal.

Hij rijdt alleen maar mee en heeft geen auto meer dus ook geen kosten en houdt maandelijks honderden euro's in zijn zak omdat hij met jou mee kan rijden.

Vind je dan nog dat hij niets hoeft te betalen , want de jouwe had toch gereden en die kosten had jij toch wel gehad.

Of zou je je na een poosje toch gaan storen aan het feit dat jij honderden euro's per maand betaald terwijl hij er gratis van mee profiteerd ? :P

Situatie is natuurlijk heel anders , maar qua "die kosten heb je toch wel" wel heel goed te vergelijken :)

Ik zou het niet meer dan normaal vinden als de buurman de helft van de benzinekosten zou betalen. Dan hoeft hij nog niet eens mee te delen in alle andere kosten , dus die blijft hij gewoon besparen en hij houdt nog steeds heel wat geld over vergeleken met toen hij een eigen auto had :)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:07

Zo werkt dat natuurlijk ook niet. Dat is ook slecht van de bijrijder. Maar ik vind dat een loyale bijrijder die altijd goed helpt en bijna alle vrije tijd opoffert om bij je paard te kunnen zijn echt niet hoeft te betalen.
Maar als die leaser zegt: ik kom niet.. Dan heb je 50 euro en staat je paard alsnog stil. Wat verandert dat aan de situatie? (als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen?)
FZ_Lin schreef:
Ìk heb ook nooit een bijdrage gevraagd. Maar door de nonchalantie van mensen heb ik het nu toch gedaan.
Ik heb nu een leaser voor mijn paard, ze heeft 2 vaste dagen in de week. En verder kan ze ook komen wanneer ze wilt. Als ze naast haar vaste dagen nog iets wilt doen met mijn paard, dan smst of belt ze mij of ik iets van plan ben.
Laat haar ook geheel vrij.
Ze betaald 50 euro in de maand. Maar ik had tegen haar gezegd dat ze afgelopen maand niet hoefde te betalen, omdat ze door het weer in 2mnd tijd maar 1x iets heeft kunnen doen.

Ik was eerder ook echt tegen betalen, werd al gek als iemand bv een dek kocht voor mijn paard.
Maar ik heb meerdere mensen gehad voor mijn paard, en ik kan er misschien maar 2 opnoemen (in 9jr tijd) die ECHT kwamen.
De rest zeiden: Ik ga, en dan deed ik niks, en zo stond mijn paard wederom stil.

Als iemand betaald heb je meer 'zekerheid' iig in mijn geval. Want het is nu zonde van hun geld als ze liever met de mannen op stap gaan, of geen zin hebben om te komen.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:09

Ik heb dan meer zekerheid dat ze komt. En als ze niet kan, dan smst/belt ze mij, en kijken we welke dag ze dan kan gaan om het in te halen.
Als iemand niet betaald heb je meer kans op dat iemand te nonchalant is. Iig persoonlijk heb ik dat heel vaak meegemaakt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:10

Serieus ? :))

Ik zou het ook niet vragen , want heb het hem zelf aangeboden :j

Maar zou het wel accepteren als hij het zelf voorstelt en eerlijk gezegd zou het me ook wel storen àls hij het niet zelf voorstelt :P

Als je toch alleen al aan brandstof 400 euro in de maand kwijt bent , de rest van de kosten niet eens meegerekend. Kun je nagaan hoeveel die buurman dan in zijn zak houdt.

Rijdt hij elke dag met je mee , je moet steeds rekening met hem houden (lijkt mij persoonlijk al reden genoeg om er niet aan te beginnen want dan heb je nog niet het volledige plezier van je "eigen" auto , maargoed :P ) en die vogel komt met steeds mooiere spullen je auto in omdat jij nu immers de reiskosten voor hem betaald , haha :))

Daar gaat mijn rechtvaardigheidsgevoel echt enorm van jeuken gewoon :D

Laat zo'n vogel lekker ook 200 euro mee betalen , dan heb je er allebei pas echt voordeel aan :j