absque_dubio schreef:Breghje schreef:Ik dacht, een buitenpaard is een buitenpaard en klaar.
Zit er dan verschil tussen buiten en binnenpaarden?
Bij die van mij dus blijkbaar wel
. Toen ik haar kocht was het een bijna stalpaard, stond op een postzegeltje zand (waar ik nog steeds heeeeel blij mee ben, dikke koliek ok verder
) en verwarmde stal met muzak aan
(neeee dit verzin ik niet!!!) Ik kocht haar,ze ging overdag naar buiten en in de nacht op stal. Kreeg peesblessure, advies was een half jaar 24/7 buiten. Paard bloeide op!!! Ze was zooooo gelukkig 24/7 buiten!! Appeltjes alll over the place, vrolijk, dus klaar ik heb een buitenpeerd.
Stal gezocht met schuilmogelijkheid, peerd in kudde 24/7 buiten. Peerd helemaal happy. Maar toen.... peerd vrat teveel zand bleek, dus operatie. Heeft 4 maanden diep diep diep ellendig 24/7 op stal gestaan. Mocht na die vier maanden weer 24/7 buiten, niet in kudde want buik nog te zwak. Na de zomer ging peerd weer in de nacht op stal, en is toen langzaamaan steeds vaker aan de draad gaan staan mieteren als het regende, als het nog geen tijd was,etc. Ik geloofde dat dus niet,want ik had een buitenpeertie. Nou... ben een paar keer stiekem gaan kijken, maar echt ze mieterd!! Dus mijn bikkel,mijn buitenpeertie is veranderd naar een half stalpeerd.

Lekker scheef geformuleerd.