wat zou jij betalen voor dit soort pensionstalling?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 01:53

Eigenlijk is het achterlijk dat we in de randstad automatisch meer moeten betalen dan bijv. op de veluwe.. Volgens mij zou dat anderom moeten zijn. Neem om te beginnen de uitrijmogelijkheden.. Die zijn hier in de randstad eigenlijk bagger.. Leuk joh, een ritje maken door de woonwijk, of in het parkje :P Heb je een beetje mazzel sta je dichtbij het strand of zo'n nieuwbouw-bos zoals je ze bij Delft ziet, en kun je nog een beetje leuk rijden.. Maar lachen joh, als je je paard midden in Rotterdam hebt staan (Schieruiters?) en je moet eerst 8 woonwijken door eer je een uur later bij het kralingse bos bent. Joepie :Y)

Ik betaal nu, op de veluwe, op 10 minuten stappen van het bos gelegen all-in (complete verzorging, hoef dus alleen te rijden eigenlijk..) €175,-
Voor dezelfde stalling (mesten, voeren, rijbak, zomer en winter weidegang) zou ik hier in de randstad al gauw €250,- betalen, en dan heb ik niet eens de luxe van alle onzinfacitileiten zoals stapmolens, longeerbakken en solaria, terwijl ik dat voor die €250,- wél heb op de veluwe, tévens op 10 minuutjes stappen van het bos, wat doorloopt in het volgende bos, en vervolgens kom ik op de heide...

Ik heb nu géén warm water, géén solarium, géén aparte longeerbak, geen binnenbak en al helemaal geen stapmolen. Op mijn vorige stal wel, maar ik heb alles zelden gebruikt, en de stapmolen en het solarium helemaal nooit...

Waarom betalen we in vredesnaam in de randstad, met bagger uitrijmogelijkheden, zo áchterlijk veel in vergelijking met andere delen van het land? Voor de stal met alle (eigenlijk) overbodige fasciliteiten betaal je in de randstad, ruim genomen, al snel €350,- of zelfs meer. Ik vind het van de zotte :P

Op de stal (in de randstad, ik zal geen namen noemen) waar ik jaren met plezier gestaan heb, maar waar het eigenlijk een klerebende was toen ik er stond (geen idee hoe het er nu is), deed ik álles zelf, alleen werd er dan 's morgens voor je gevoerd mits je dat klaarzette. Ik mestte zelf mijn stal uit, zette zelf mijn paard buiten en weer binnen, voerde zelf mijn paard 's avonds..
Ik had er qua extra fasciliteiten alleen een (veel te kleine) longeerbak, een nooit te rijden buitenbak (zomer te zwaar, winter te nat.. je kent het), een vreselijk kaal weiland in de zomer, wat paddocks (tevens altijd nat) en alleen maar koud water. Verder hadden we vaak schimmelig stro, onwijs stoffig schimmelig hooi en biks met meelwormen erin :roll: En voor dit alles mocht ik uiteindelijk €195,- in de maand betalen voor een paard... :Y)

En nu sta ik all-in voor €20,- minder... En boven alles staan mijn menwagen en trailer gratis, waar ik in de o zo geweldige randstad €11,50 per object voor betaalde. Mijn paard staat heerlijk de hele dag buiten in de kudde. Al had ik op de pensionstal in de randstad wél de meeste kastruimte, wat toch wel een groot voordeel was :Y) +:)+ Tevens is dat nu een nadeel, want ik kan mijn spullen niet meer kwijt :D :P

Maargoed, even to the point :D
Gezien mijn mening over de mogelijkheden in de randstad, maar ook de vele voordelen van de stal uit de openingspost.. Zou ik €200 - €250,- uit willen geven aan deze stal. Als er nou ook nog even bekend gemaakt werd wáár hij zou komen? Rotterdam en Den Haag is niet echt vergelijkbaar materiaal op paardengebied... In Den Haag kun je imo toch wat beter met je paard buitenrijden dan in Rotjeknor.

Btw, in Drenthe betaalde ik all-in met alleen een buitenbak, kleine losgooi/longeerbak en een spuitplaats (wel direct aan het bos) €185,-

8)7

Marengo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 23:43

Is de stalling daar zo duur !!! jeutje!
Dat betaal je hier in een manege. In Friesland.
Bij ons varieert het van de 80 euro per maand tot 200.
Voor dat van jou zou dat hier ongeveer 150 kostten.
Want er zit geen binnenbak bij toch?

Kenzo schreef:
Ik zou ook rond de 300/350 geven voor zo'n stal in die omgeving.

Pluspunt is de hoeveelheid buiten staan en komen. Een groot nadeel vind ik het mesten. 1x per week is echt te weinig. Ook als ze veel buiten komen. Mijn paarden komen ook veel buiten maar met 1 x mesten per week zouden ze direct rotstraal krijgen. (Ik heb zelf een aantal maanden op een stal gestaan waar het ook zo werd gedaan en de een kreeg met een paar weken rotstraal waar die nog nog last van heeft. We zijn daar met 4 maanden weg gegaan.) Daarbij moet je ook aan jezelf denken want het lijkt mij een behoorlijk klus om na een week alle stallen te mesten. Maar dit is mijn mening. Verder denk ik dat je zo je stallen vol zou hebben want je hebt goed faciliteiten.

Ja Kenzo heeft gelijk.
Daar heb ik ook gestaan bij zulk systeem.. kreeg die van mij ook rotstraal. Wat altijd weer terug komt bij die hoef. (1 hoef) Ook al doe je er 10 plakjes stro in. Dat helpt niks. Ja het kan wel, maar dan moet je paard alles achterin doen. Maar meestal als ze een week erin staan dan zien ze door de bomen het bos niet meer :P

Vraagje.. waarom is de stalling in die regio duurder?
Laatst bijgewerkt door Tanja op 27-11-09 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag alles in 1 bericht plaatsen.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 23:49

In deze regio ( Dordrecht) betaal je voor zo'n stal met deze faciliteiten een prijs vanaf 350-400 euro ( excl trailerstalling en niet met permanente weidegang)

Ik zag een prijs van 200 euro voorbij komen, dat is denk ik echt niet reeel voor de randstad hoor :o

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 02:17

Marengo1 schreef:
Vraagje.. waarom is de stalling in die regio duurder?

minder plek dus minder aanbod en veel vraag.
daarnaast is de grond hier gewoon super duur. Die moet de stal baas toch doorberekenen.
Zelfde reden eigenlijk als waarom hier de huizen vanaf 3 ton te koop staan en elders vanaf 2 ton...

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 20:19

In mijn regio betaal je daar al snel 300 euro voor. Ik vind het wel een min punt dat ze maar 1 x per week mesten. Dat is toch veelste weinig???

Bear95

Re: wat zou jij betalen voor dit soort pensionstalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 20:21

300/400 euro daar tussen bij ons zijn gewone normale stallen klener dus als die van jou bij haarlem is het 280 voor een pony en voor een paard 320

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 20:31

Klinkt mooi, mesten mag van mij idd wel vaker en ik hou meer van 3 keer per dag krachtvoer.
Ik zou rond de 350/400 gaan zitten, zeker omdat de boxen een mooie afmeting hebben en er een goede bodem ligt.
Zijn er verder nog uitrijmogelijkheden? Trailerstalling?

Marengo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:27

Jee dan is een paard bijna niet meer te betalen

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:28

Is ook niet makkelijk in deze omgeving ;)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:48

Loizy schreef:
Klinkt mooi, mesten mag van mij idd wel vaker en ik hou meer van 3 keer per dag krachtvoer.
Ik zou rond de 350/400 gaan zitten, zeker omdat de boxen een mooie afmeting hebben en er een goede bodem ligt.
Zijn er verder nog uitrijmogelijkheden? Trailerstalling?

zijn er echt mensen die een paard op zo`n dure stal hebben staan?
dat kan ik echt niet betalen :n
je moet dan toch wel een super betaalde baan hebben, want met die 400 euro aan stalgeld ben je er nog lang niet.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:51

Een stal met goede buitenbaan, ruime stallen en extra's als solarium enz in deze buurt vind je sowiso niet of nauwelijks onder de 300.
Als je lagere prijs wilt hierzo, en dan denkend rond de 200-250, dan kom je uit bij een boer, met een slechte bak of géén bak, kleinere stallen, verder weg (meer in de polders) en weinig 'luxe'

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 00:47

jemig om wat voor een bedragen gaat het hier zeg!

nu weet ik wel dat een shetje stallen niet helemaal te vergelijken is. maar ik sta in een box van 6 bij 4 waar ze met zn 2en staan (de 2e is niet van mij), ze worden dagelijks naar buiten en weer naar binnen gebracht. om de dag uitgemest en hij krijgt zo goed als onbeperkt ruwvoer en een beetje biks per dag. als faciliteiten heb ik een spoelplaats en een longeerbak gratis te gebruiken, en als je de bak wilt gebruiken kost dat 10 euro. echter zit je nog geen 100 meter verderop in een gigantisch ruiterpaden walhalla :+
hiervoor betaal ik 75 p/m.

ik geloof dat als je een paard wil stallen in een 3x3 box tegen verder dezelfde condities als hierboven beschreven je 100 euro p/m kwijt bent (friesland)

joyce B

Re: wat zou jij betalen voor dit soort pensionstalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 10:03

100 euro is ook voor Friesland erg weinig.
Over het algemeen betaal je in Groningen, Friesland en Drenthe, voor stalling met buitenbak en box, tussen de 125 en 165 euro per maand (soms wel met uitmesten, soms zelf uitmesten, soms wel met krachtvoer, soms zelf kopen van krachtvoer), met enkele mogelijkheden naar beneden en enkele naar boven in prijs.

Waar zit jij in Friesland? Dat kan vaak nog wel verschil uitmaken...

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:52

Klinkt als een -voor mij- ideale stal :D
Denk dat rond de €300 wel een realistische prijs is :j

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 15:08

joyce B schreef:
Over het algemeen betaal je in Groningen, Friesland en Drenthe, voor stalling met buitenbak en box, tussen de 125 en 165 euro per maand (soms wel met uitmesten, soms zelf uitmesten, soms wel met krachtvoer, soms zelf kopen van krachtvoer), met enkele mogelijkheden naar beneden en enkele naar boven in prijs.

ik zit in Bergum, tussen Leeuwarden en Drachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 12:33

Loizy schreef:
Een stal met goede buitenbaan, ruime stallen en extra's als solarium enz in deze buurt vind je sowiso niet of nauwelijks onder de 300.
Als je lagere prijs wilt hierzo, en dan denkend rond de 200-250, dan kom je uit bij een boer, met een slechte bak of géén bak, kleinere stallen, verder weg (meer in de polders) en weinig 'luxe'

:wow: , wat ben ik toch blij dat ik lekker in drenthe woon

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:01

__danielle__ schreef:
joyce B schreef:

ik zit in Bergum, tussen Leeuwarden en Drachten.

das nog niet eens zo ver bij ons vandaan ;)
In Bergum omgeving heb je volgens mij ook wel duurdere stallingen. Sta jij bij een boer of particulier?
Drachten is over het algemeen ook duurder. Ik zit meer aan de andere kant van Drachten en ken redelijk wat prijzen van stallingen in straal van zo'n 10 tot 15km rond Drachten. Maar altijd mooi als je een goedkoop plekje hebt gevonden!

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:26

nee ik zit bij een haflingerstal die daarbij ook pensionplaatsen hebben! en omdat zij een shetruin hadden en daar eigenlijk een nieuwe stal voor wilden bouwen zodat, als hij binnen stond, niet tegen die hoge wanden hoefde aan te kijken was mijn shetveulentje heel erg welkom! maar in mijn zoektocht naar een goed en betaalbaar plekje ben ik inderdaad ook duurdere tegengekomen hoor. meeste zat zo tussen de 120-150 euro dat was wel vrij gemiddeld tegen ongeveer dezelfde condities als waar ik nu sta.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:31

Zo rond de 300 denk ik ;)

Dont_Give_Up

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:37

275 vind ik een mooie prijs,
heb liever dat ze elke dag uitgemest worden.
en binnenbak is ook altijd wel handig :+

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 13:02

__danielle__ schreef:
nee ik zit bij een haflingerstal die daarbij ook pensionplaatsen hebben! en omdat zij een shetruin hadden en daar eigenlijk een nieuwe stal voor wilden bouwen zodat, als hij binnen stond, niet tegen die hoge wanden hoefde aan te kijken was mijn shetveulentje heel erg welkom! maar in mijn zoektocht naar een goed en betaalbaar plekje ben ik inderdaad ook duurdere tegengekomen hoor. meeste zat zo tussen de 120-150 euro dat was wel vrij gemiddeld tegen ongeveer dezelfde condities als waar ik nu sta.

Betaal jij dan nu voor je shetveulentje 100 euro? Dat vind ik dan wel weer prijzig voor een shet, en zeker voor een veulentje.
Voor een grote pony of een paard vind ik 100 euro goedkoop. Een shet poept en plast en eet veel minder dan een paard, dus heb je er een stuk minder kosten aan qua voer en strooisel, en als ze inderdaad ook nog een stal delen of een halve stal hebben, nemen ze ook minder ruimte in.

PinkLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 13:12

jeetje is wel duur 200-300 euro voor stalling ;(
ben ik blij dat ik in friesland woon, hebben we heerlijke uitrijmogelijkheden enz
en niet zo duur gelukkig

Tj_ouch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 13:16

Een vriendin van me staat in den haag voor 350,-

nicoleboogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 13:19

ik denk dat tussen de 300,- en 350,- een goede prijs is
ik heb zelf in de randstad gestaan in Utrecht en daar betaalde ik 250,-
met binnen en buiten bak, longeercirkel en zomers buiten
2 x per dag krachtvoer en 4 x per dag kuil

voor de extra's op deze stal zoals wasplaats met koud/warm water, stapmolen en weide gang in de winter en zomer en de ruime boxen
zou ik wel 300,- 350,- over hebben

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 13:31

ik sta in de wormer een grote manege
2 keer krachtvoer en 2 keer kuil of hooi
buiten bak 20 /60
binnenbak 20/60
padocks
zomers weide gang
kan elke dag een les meerijden
is een hele gezellige manege waar iedereen gewoon doet en is
nadeel nu overal erg nat
erg druk met de lessen
als je wedstrijden rijd weinig ruimte om te rijden ivm de vele lessen [rij ik niet hoor ]
ik betaal zelf uitmesten 245 per maand voor mijn paard en 192.50 voor de pony van mijn dochter