Ik betaal nu, op de veluwe, op 10 minuten stappen van het bos gelegen all-in (complete verzorging, hoef dus alleen te rijden eigenlijk..) €175,-
Voor dezelfde stalling (mesten, voeren, rijbak, zomer en winter weidegang) zou ik hier in de randstad al gauw €250,- betalen, en dan heb ik niet eens de luxe van alle onzinfacitileiten zoals stapmolens, longeerbakken en solaria, terwijl ik dat voor die €250,- wél heb op de veluwe, tévens op 10 minuutjes stappen van het bos, wat doorloopt in het volgende bos, en vervolgens kom ik op de heide...
Ik heb nu géén warm water, géén solarium, géén aparte longeerbak, geen binnenbak en al helemaal geen stapmolen. Op mijn vorige stal wel, maar ik heb alles zelden gebruikt, en de stapmolen en het solarium helemaal nooit...
Waarom betalen we in vredesnaam in de randstad, met bagger uitrijmogelijkheden, zo áchterlijk veel in vergelijking met andere delen van het land? Voor de stal met alle (eigenlijk) overbodige fasciliteiten betaal je in de randstad, ruim genomen, al snel €350,- of zelfs meer. Ik vind het van de zotte

Op de stal (in de randstad, ik zal geen namen noemen) waar ik jaren met plezier gestaan heb, maar waar het eigenlijk een klerebende was toen ik er stond (geen idee hoe het er nu is), deed ik álles zelf, alleen werd er dan 's morgens voor je gevoerd mits je dat klaarzette. Ik mestte zelf mijn stal uit, zette zelf mijn paard buiten en weer binnen, voerde zelf mijn paard 's avonds..
Ik had er qua extra fasciliteiten alleen een (veel te kleine) longeerbak, een nooit te rijden buitenbak (zomer te zwaar, winter te nat.. je kent het), een vreselijk kaal weiland in de zomer, wat paddocks (tevens altijd nat) en alleen maar koud water. Verder hadden we vaak schimmelig stro, onwijs stoffig schimmelig hooi en biks met meelwormen erin

En nu sta ik all-in voor €20,- minder... En boven alles staan mijn menwagen en trailer gratis, waar ik in de o zo geweldige randstad €11,50 per object voor betaalde. Mijn paard staat heerlijk de hele dag buiten in de kudde. Al had ik op de pensionstal in de randstad wél de meeste kastruimte, wat toch wel een groot voordeel was

Maargoed, even to the point

Gezien mijn mening over de mogelijkheden in de randstad, maar ook de vele voordelen van de stal uit de openingspost.. Zou ik €200 - €250,- uit willen geven aan deze stal. Als er nou ook nog even bekend gemaakt werd wáár hij zou komen? Rotterdam en Den Haag is niet echt vergelijkbaar materiaal op paardengebied... In Den Haag kun je imo toch wat beter met je paard buitenrijden dan in Rotjeknor.
Btw, in Drenthe betaalde ik all-in met alleen een buitenbak, kleine losgooi/longeerbak en een spuitplaats (wel direct aan het bos) €185,-