Alleen steen, ze hebben buiten de mogelijkheid om te liggen en steen is voor ons goedkoper en makkelijker. Lijkt ook niet dat ze iets missen
esterb
Geplaatst: 24-10-09 11:30
Stro! Ik vind dat ook veel gezelliger voor het paard. Haal elke dag de urineplekken en de drollen eruit zodat ze iedere avond op een droog bedje liggen.
ik heb rubberenmatten met daaroverheen vlas gooi er een baal in. en meestal gooi ik er na 1,5 week een nieuwe bij.
mest dagelijks uit en urine plek haal ik er om de dag uit. moet wel zeggen dat het echt een erg schoon paardje is hoor.
Veseosunce
Geplaatst: 24-10-09 13:30
Stro, ik haal iedere dag de drollen eruit en 2 keer in de week de pisplakken. Ze krijgen 3 kleine plakjes per dag stro erbij. Het zijn zeer schone paarden dus dat is wel heel fijn.
Andante
Geplaatst: 24-10-09 14:03
Viola staat op stro, driekwart baal. Iedere wordt de mest weggehaald en de natte plekken, maar dat is bij haar ook wel nodig .
xlenngp
Geplaatst: 24-10-09 15:42
die van mij staat op vlas. Bevalt erg goed! ik mest elke dag uit.
ingezutphen
Geplaatst: 24-10-09 16:12
Op vlas en dagelijks natte plekken en drollen verwijderen, heeft het paard toch een mooi bedje?
Mijn pony's staan op houtvezel (zaagsel wat je in een konijnenhok doet) Bij mijn leverancier zei ik een keer zaagsel en toen kwamen ze dat "stof" brengen wat je in koeienstallen gebruikt hahahaha gelukkig hadden ze ook het houtvezel mee. Dus is wel goedgekomen hahaha Mijn stallen zijn 3,5 bij 4 en er gaan als ik de stal helemaal leeg zou hebben en er moeten nieuwe pakken in, dan gaan er zo'n 4 tot 5 pakken per stal in.... Elke dag gaat de mest er uit en zo nodig de natte plekken en elke week een halve of hele baal houtvezel.
_natliii
Geplaatst: 25-10-09 13:53
De mijne staat op vlas. Elke 2 maanden haal ik de stal volledig leeg(Om te beginnen gooi ik er 4 grote pakken in). Verder strooi ik elke week één pak erbij. Ik haal wel elke dag de hoopjes eruit en de natte plekken. In de winter haal ik normaal enkel de hoopjes eruit zodat je een soort "koek" krijgt. Dit zorgt voor extra warmte in de winter. Als je dit goed doet en netjes onderhoud heb je totaal geen last van een vies uitziende stal en geur hinder