2 dieren 1 stal?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nickas

Re: 2 dieren 1 stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:34

Ik zie in dat topic ook geen interpunctie en toch aardig wat schrijffouten (o.a. verijst).
Ik vind TS door dit alles ook wat uhhm... onduidelijk overkomen en wil de vraag eigenlijk niet beantwoord zien. De meesten zeggen toch: doe het niet.
Het resultaat: twee paarden in 1 stal...

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:05

superpony schreef:
seabiscuitje schreef:
Heb jij ook ouders?

Ik of TS?

Ik ben 35 en mijn moeder beslist namelijk niet meer......Mijn zoon is 12 en iedereen mag komen kijken naar ozne super lieve en fijne pony's samen.

TS is niet duidelijk, maar scheer niet altijd alles over 1 kam. Juiste paardjes en juiste maat stal, genoeg buiten komen is heel anders, dan te klein, vechtende paarden en te veel op stal.

De TS ;)

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 12:19

hoewel ik zo het vermoeden heb dat je helemaal niks doet met alles wat iedereen hier schrijft laat ik toch mijn mening achter:

je hebt het over 2 pony's een D en een E. een stal voor een pony moet toch wel 3x3 zijn denk dat dat voor de D een normale afmeting is. voor paarden (en een E vind ik toch wel die richting ingaan) word een stal van 3.5x3.5 aangeraden (voor grote paarden 4x4)...

jíj wilt de paarden s'nachts binnen hebben staan en als het regent. op een stalling is het normaal dat de paarden op z'n vroegst rond een uur of 8 naar buiten gaan en meestal om een uur of 4 toch wel weer ruim binnen staan. vaak gaan ook de paarden in groepjes naar buiten en kan het dus zijn dat deze tijd gehalveerd word...
hier in de buurt is er een stal waar de paarden van 10 tot 3 buiten staan en eentje waar de paarden hoogstens een uur buiten staan, weet niet hoe dat bij jou zit maar op een (luxe) stal zien de paarden vaak niet lang het daglicht...

jouw plan is om een stal die (na een paar keer wonderlijk te zijn gegroeid...) (geloof ik) 5x5.5 is wat dus inhoud dat er met een schotje erin per paard 2.5x5.5 overblijft... die 5.5 is voor je paard prima! niks aan veranderen, maar,,, 2.5 is toch wel érg krapjes, al helemaal voor de Epony!

ik zou het je dan ook zeker af raden te doen want zo kan heeft je paard niet veel bewegingsvrijheid omdat draaien imo toch wel lastig gaat. als je paard dan ook nog is een uur of 16 binnen staat dan krijg ik daar toch niet zo'n lekker beeld van!

jij zelf zou het ook niet leuk vinden om zo lang in bijv de wc opgesloten te zijn!

weet niet of je je plan nou al hebt doorgezet maar ik vraag me sowieso af of het mogelijk is om de stal te delen... want dan moet er natuurlijk ook voor een tweede voer en drinkbak worden gezorgd en hoe wou je het doen met de deur?! en vind de stal het sowieso wel goed dat jij er een schotje intimmerd?! zij zitten later namelijk wel met een 'verbouwde' stal!

dus tsja ik hoop dat je iets doet met al het advies dat hier is geschreven want wij kunnen je nou eenmaal niet dwingen om je iets te laten doen maar denk er wel goed bij na want het gaat dus (als ik het goed begrijp) om de hele winter en steeds meer dan de halve dag en je kan je paard beter een normale ruime stal geven, dan een te kleine stal en duurder voer en ijzers (zolang dit voer het goed doet en ze geen ijzers nodig hebben waarom zouden zij er dan gelukkiger van worden?! kan me niet voorstellen dat een paard liever een hoefijzer zettende smit ziet dan een groot genoege stal...)...