Voor mij was de stalling heel belangrijk!
Ik heb dan ook eerst de stal gevonden, en ben toen pas gaan kijken naar een paard.
Helaas is het hier in de omgeving door de grondsoort niet mogelijk om ze in de winter op het land te hebben(drassig), maar dat is hier op stal goed opgelost:
Zomerperiode (die dit jaar al vanaf maart bezig is) 24/7 het land op (wel eerst opbouwen natuurlijk). Als je je paard binnen wil hebben snachts mag dat wel, maar dat gebeurt eigenlijk nauwelijks. (24/7 - het aantal uren dat er met haar gewerkt wordt natuurlijk
)Als het weer slechter wordt (veel regen dagen achter elkaar) dan verhuizen de paarden naar hele grote goed gedraineerde paddocks. (altijd met minimaal 2 paarden per paddock) deze worden regelmatig gevuld met wilgen-snippers.. dus altijd wat te knabbelen, en er ligt hooi.
Ze worden dan s'morgens tussen 7 en 8 uur buiten gezet, en rond 19/20u weer binnen gehaald.
Ik ben erg tevreden over deze manier van huisvesting.
Eerder heb ik op maneges gestaan, en ik voelde me vaak toch wel bezwaard als ik mijn paard weer achterliet in haar stalletje voor uren en uren.
.
) is heerlijk los in haar lijf, nooit stijf & ze heeft de afgelopen 6 jaar alleen 2 hoefzweren als 'blessure' gehad. 

Dat had in een afgezet stukje wei van 3 bij 3 niet gelukt: dan kon hij uit ellende door de omheining zijn geknald met alle gevolgen van dien.
.