Paarden mascara op tijdens keuringen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 09:17

het lijkt mij niet egt wat.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 09:25

Mijn barbie. :Y)

Afbeelding

Volgens mij zien jullie niet eens dat ze wat mascara opheeft als ik het niet vertel. het is puur om de ogen wat groter uit te laten komen.

Zeker bij appaloosas die vaak weinig pigment rond de ogen hebben, lijkt het oog wat klein en een klein randje (mensen ;) )mascara kan dan net meer uitdrukking geven.

Ik vind het zelf ook niet alles en wij gaan niet zover als bijv. de Arabieren en AMHA's waar ze de boel haast plastificeren.

Maar goed, ik denk dat scheren heel wat groffer op het welzijn inwerkt dan een randje mascara en wat olijfolie op een neus.
Ik hoef ze tenminste bij het opmaken nooit te verdoven of te pramen. ;)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 10:17

Wat een ophef om niks hier ;)

Ik zie er totaal de problemen niet van in om op deze manier een paard net even dat meer mee te geven op bv. keuringen. Als het nu iemand is die dagelijks zijn/ haar paard als model gebruikt is het al een heel ander verhaal. En dan nog moet iemand dat maar lekker zelf weten eigenlijk :+

Maar zolang het paard er geen hinder van heeft, zelf gebruik ik dagelijks mascara en daar heb ik toch ook totaal geen hinder van o.i.d.

Het spreekt mij voor zich dat dergelijke producten naderhand netjes weer verwijderd worden. En als een paard er wel hinder van heeft (irritatie bij de ogen of problemen/ angst met aanbrengen & afhalen) dat dan het gebruik achterwege gelaten word..

Cemlys

Re: Paarden mascara op tijdens keuringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 11:29

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 11:32

Wat een onzin. :D
Het wordt steeds erger wat mensen met paarden doen. :+

botjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 11:42

Tja, mensen vinden het vreemd dat er mascara rond de ogen wordt gesmeerd om ze beter uit te laten komen, maar spuiten wel vervolgens anti klit spul in de staart en manen.... Als mensen het niet weten valt ze het niet eens op, en het ziet er net iets beter uit. Zolang alles met mate gebeurt vind ik het niet zo erg. En daarbij, op een keuring wil je je paard zo voordelig mogelijk voorstellen, en een zwart lijntje rond de ogen kan dat net afmaken! De paarden zullen er niet ongelukkig van worden.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 12:43

Twiggy2008 schreef:
Wat een onzin. :D
Het wordt steeds erger wat mensen met paarden doen. :+

Vroegah konden ze er ook wat van hoor. Tot gecoupeerde oortjes aan toe. ;)

Persoonlijk vind ik het onzin al dat gebarbie, maar ik vind het toch wel handig als die ponys die bij ons het grootste deel van het jaar als haarballen rondlopen, op de keuring niet achteraan lopen te hobbelen omdat juryleden ook maar mensen zijn, en niet door al dat haar heen kunnen kijken.

Die ene dag in het jaar moeten ze dat maar verdragen. :P

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 12:19

ik lees ook even mee! ik vind dat wel intresant:P

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 12:26

Mascara := , kan me niet voorstellen dat dat zowiezo al opvalt...
In Amerika weet ik wel dat ze bij de arabierenkeuringen de wimpers scheren en het heel normaal is dat elke week de DA langskomt met oogdruppels enzo. Daar zijn ze helemaal extreem doorgeslagen.
Bovendien verdwijnt door de wimpers te scheren de typische vriendelijke blik.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 12:35

het gebruik van highlights is in de haltershows (arabieren, minipaarden, quarters/paint/appies) heel erg normaal....
het haar boven de ogen wordt vaak weg geschoren, en vervolgens highlights erop, zelfde voor de neus (scheren doe ik niet, zeker de neus vind ik niet mooi, highlights gebruik ik gerust.)

AMHA:
http://www.miniaturehorses.de/pix/stall ... s_head.jpg
http://www.lindanpark.net/Youngstock/Diva_Head.jpg

Arabier:
http://www.arabhorse.com/user_images/fa ... 97x394.jpg
http://image3.equinenow.com/139832_1/ba ... _horse.jpg

AQHA
http://www.doubleshorseranch.com/refere ... 20head.jpg
http://www.bestofthewestutah.com/images ... 20head.jpg

Goed opmaken is echter wel een vak apart... Je ziet er soms rond lopen dat je zoiets hebt van ok: jij hebt echt ergens iets niet begrepen ;)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:13

Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij de laatste foto de neus écht niet mooi opgemaakt vind... :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:14

mwah, valt op zich mee, halster zit alleen te hoog (halster hoort op de lijn van het zwart zeg maar te zitten)

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:23

mss word het over een tijdje wel een rage net als met setjes heb je een blauw setje heb je een paard met blauwe oogschaduw mascara en oogpotloot past nog zo mooi samen

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:29

dodyg schreef:
mss word het over een tijdje wel een rage net als met setjes heb je een blauw setje heb je een paard met blauwe oogschaduw mascara en oogpotloot past nog zo mooi samen

whahahahahahaha!!

nou mijn mening: ik vind het voor een keurinkje wel oke eigenlijk,, iedereen wil zijn paard er het beste uit laten komen,, kan je toch veel geld opbrengen!
maar voor op een gewone wedstrijd (dressuur o i d ) vind ik het niet kunnen, en al helemaal niet voor thuis. ik maak het voor wedstrijd altijd af door dunnetjes wat uierzalf/vaseline rond de ogen en op de neus te smeren om het af te maken ( is dit dan ook "paardenmake-up"???)
maar dan vind ik mascara wel een beetje too much.
Het scheren van de wimpers vind ik helemaal NOT DONE!!! tasthaartjes.. nja.. als het persé moet.. maargoed daar is een ander topic over..

voor op de keuring vind ik het dus nog wel gaan, Al wist ik ook niet dat het bestond hoor! maar nu ik er zo over na dacht.. Zo heel veel last heeft een paard er nou toch ook weer niet van? die paar keer per jaar....