Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Issy schreef:Verkoper heeft al aangegeven dat hij weefde tijdens het voeren, evenals de eigenaar van de manege, en dat is voldoende om hem direct terug te brengen. Dit had dus vermeld moeten worden, want weven is een stalgebrek, ookal doet hij dit bij wijze van spreken 1 sec. per dag. Ook bij particulieren verkoop geldt tegenwoordig dat bij gebreken het paard terug gebracht kan worden, echter als kopende partij het ontdekt, dient het paard wel binnen twee weken terug gebracht te worden. Wacht je langer dan heb je het gebrek bij wijze van spreken al geaccepteerd.
weetergeen schreef:Volgens mij moet je het paard binnen een paar dagen terugbrengen of het in iedergeval melden aan de verkoper. Stalgebreken kunnen namelijk ook vrij plotseling ontstaan en 6 weken geldt dan volgens mij niet.
Ikima schreef:Zo heftig weven zoals dit paard doet onstaat niet in een paar weken hoor, dit duurt veel langer.
patserke schreef:is het niet zo dat dan straks de verkoper zegt, bij mij deed hij dit alleen als hij voer kreeg, en niet zo in het land...
dat ze hem dan niet terug koopt...
de advertie er staat:
Kan makkelijk alleen naar buiten of met een groep. Ook op het strand makkelijk hanteerbaar.
hij kan dus niet alleen buiten staan en is zuur tegen andere paarden...
ik zou niet te lang meer wachten
ik had ook een merrie gekocht met mooie papier en voor 1750 en kon een l proefje zeiden ze.
dat beestje was niet ontspannen onder het rijden en als ik achterwaarts wou ging die stijl omhoog
patserke schreef:ik had ook een merrie gekocht met mooie papier en voor 1750 en kon een l proefje zeiden ze.
dat beestje was niet ontspannen onder het rijden en als ik achterwaarts wou ging die stijl omhoog
geerke schreef:patserke...een paard wat omhoog gaat als je hem in de achteruit zet is voor 98% zeker een rugprobleem of slijtage aan de rug...
broadway schreef:Als ik dit paard bekijk en zie weven , dan zie ik duidelijk een vervorming door langdurig weven, daar zit inderdaad wel verschil in....
Opsluiten met stress....., verkeerde training en dus pijnlijke spieren achter de voorbenen.....in een verkeerde groep gooien (niet vechter bij de vechters !)'
of springgericht gefokt waar niks mee gedaan wordt, dus niet oprekken van de voorbenen.....dus óf pijn óf stress is er aan vooraf gegaan !!!
Of psychisch wat zich lichamelijk uit óf lichamelijk wat zich psychisch uit !
De situatie kan bij een beginnende wever de start zijn naar een blijvende wever als het probleem/oorzaak niet wordt gevonden/opgelost !!!
Maar zal zich ALTIJD zo uiten en gaat dus nooit helemaal over !
Dit paard zit voor duidelijk helemaal vast, logisch dat die van zich af MOET bijten, zonder endorfine heeft het zonder enige twijfel pijn !!!
Ik denk dat je veel meer begrijpt van dit paard als er eens goed naar gekeken wordt, zal me niks verbazen als er veel meer aan de hand is als vocht in de knie !!!
broadway schreef:Om zelf te ervaren wat het paard doet en de gevolgen voor het hele lichaam, is op handen en voeten+ hoofd/lichaam zijn beweging nabootsen, bewust worden van hoe dit het lichaam vervormd en dit is echt niet alléén de voorbenen.....probeer het maar eens in slomotion ,met een goede gewichtsverdeling , dus ook de achterbenen mee laten doen !
Kijk per seconde naar de beenzetting, de tempo en hoofd/hals beweging.....het zal je verbazen hoeveel beweging /kracht/energie dit kost....4x per dag 10 minuten lang.....of nog langer....of altijd......zoals op het filmpje !
Paarden die weven hebben altijd een probleem, ook hiermee is het de vraag ....tot hoever mag het getolereerd worden.....
Sharitje schreef:meliciana schreef:hij valt andere paarden aan? ik zou hem er dan zeker bij zetten. dan heeft hij een bezigheid. paarden die andere paarden aanvallen hebben een zwaar verleden, en zitten mentaal serieus in de knoop. zelden komt het echter tot een echt gevecht, maar hij moet gewoon zijn plaats leren te zoeken in een kudde. blijkbaar heeft hij dit nooit geleerd, en ziet hij jouw ander paard niet als een bedreiging. als je de kans hebt, zou ik hem in een kudde gooien, met een vrij dominante merrie erbij. ..
ik weet niet of je goed beseft wat je zegt!!
Op deze manier heeft mijn paard zijn been gebroken!! stond ook met een dominante merrie erbij, hij viel ze aan en ze heeft hem een paar rake trappen verkocht, resultaat: open beenbreuk.
(zie vorig bericht, was ook een wever, had 1 vriendinnetje en viel andere paarden aan.)
denk even na aub!!
Ok het kan goed komen ook maar voor t zelfde geld gebeuren er ongelukken (daarvoor niet aan jouw paard maar hij kan ook anderen hun paard lelijk verwonden)
patserke schreef:@superwoman: ik had zelf 2 jaar niet gereden, ze voelde voorwaarts aan, maar ik dacht dit iseen kwestie van wennen, omdat ik er ook even tussenuit was.
thuis was ze heel zuur, ook erg voorwaarts en moeilijk terug te rijden. als ik me been eraan legde vloog ze naar voren en in stap dribbelen, een bonk stress, en er kwwam melk uit haar tepels, ik kreeg de vrouw moeilijk te pakken zowel mail als bellen..ik heb niet laten keuren, heb ik veel spijt van, dan had ik niet zoveel kosten en stress gehad. ze heeft in de tussentijd ook nog een aantal maanden in arnhem gestaan met soortgenootjes, dan ging ik in het weekend naar dr kijken en even wat stappen door de bossen
wel was ze zuur met aansingelen daar, niet wetend dat het bijv rugklachten zouden kunnen zijn