cindybijl schreef:tamary: is deze site (of vergelijkbaar) in het nederlands? ben écht niet goed in engels
Als je gewoon de foto's onderaan bekijkt snap je het wel.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tamary schreef:joyce B schreef:hmmm, als ik mijn paarden veel hooi voor meerdere dagen tegelijk geef, dan eten ze zich vol met dat hooi en worden ze modder vet. Had ze deze winter al te dik met 4x per dag voeren en dan hadden ze ook niet "onbeperkt" per voerbeurt.
Slowfeeder hooiruif, uit een gewone kunnen ze inderdaad te snel en dus teveel eten.
Voorbeelden staan hier :
http://www.swedishhoofschool.com/feeders.htm
PussInBoots schreef:En ik vraag me af, wat triggert een paard om de route te nemen? Zeker als hij de kans heeft om te lopen? Als het niets oplevert is een paard van nature toch echt liever luis dan moe. Neemt niet weg dat ik het een prachtig idee vind.
pmarena schreef:Je zult ongetwijfeld in de categorie onverbeterlijke vreetzakken van die mormels hebben die na maanden nòg op knappen staan , maar ik denk dat de meeste paarden zich toch vooral volstouwen omdat ze geleerd hebben dat ze moeten pakken wat ze pakken kunnen omdat er ook veel momenten zijn dat ze niks kunnen eten.