Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pmarena schreef:Maar zet je een HIT-paard in een goed ingerichte wei...dan denk ik toch dat de keus ook wel heel simpel is voor het dier , wat hij liever heeft
Sizzy schreef:pmarena schreef:Maar zet je een HIT-paard in een goed ingerichte wei...dan denk ik toch dat de keus ook wel heel simpel is voor het dier , wat hij liever heeft
Dan kiezen ze veelal alsnog voor de HIT-stal. De paarden bij ons tenminsten, vorig jaar werden er een aantal regelmatig op het land gezet en stonden altijd na een uur te brullen en wisten ze niet hoe snel ze terug moesten
pmarena schreef:Dus : een ruim weiland met daarin een hoek met bestrating , een stuk zand , een schuilplek (afdakje) , fijne plek met hooi en water , en de kudde natuurlijk !
Dan hebben ze in principe alles dat de HIT-stal zo fijn maakt , maar dan tenminste gebaseerd op gras
Raar paard dat er dan voor kiest om liever altijd op het zand te staan
opisop_shop schreef:Maar als je alles vol gras hebt (oke, stukje zand en bestrating zijn er ook, maar er is dus gras zat voorhanden bedoel ik) dan haal je toch het effect van een hit-actief stal weg; de drang (deels door dwang, ivm verspreiden van de spullen, maar is wel natuurlijk) om te bewegen. Paarden die deels eten krijgen en op zand staan, zullen meer gaan spelen en dus bewegen dan paarden die de hele dag lekker met de kop op de grond kunnen eten, is mijn ervaring.
Feitelijk gezien zou je dus een doorgang moeten maken, waardoor elk paard een rondje over gras kan lopen, ook weer gekoppeld aan de chip. Wel gras, maar niet continu. Maar ja zie ze er dan maar van te overtuigen om er weer uit te gaan
Neemt niet weg dat ik jouw omschrijving een perfect plaatje voor menig paard vindt