Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Het gaat hier niet om de uitzonderingen, zoals jouw paard. Als je zelf weet dat je van alles geprobeerd hebt om jouw paard met soortgenootjes te zetten, dan is dat zo en kan het bij jouw paard inderdaad niet anders en hoef je je ook niet aangesproken te voelen. Steph86 schreef:Aan iedereen die het schandalig vinden dat mijn paard alleen staat.
Ik nodig jullie van harte uit bij mij thuis samen met jullie paard zodat jullie paarden gezellig samen kunnen staan met mijn paard in de wei, dan gaan we samen gezellig afwachten wie er als eerste is afgeslacht en ik durf er 100% zeker van te zeggen dat mijn paard weer wandelend uit de wei komt.
Mijn paard kan niet samen met andere paarden staan, geprobeerd hebben we het zeker helaas met het resultaat dat het andere paard gehavend was van hier naar ik weet niet waar.
Ik kies er dus bewust (!) voor om mijn paard volgende maand alleen te stallen zodra hij thuis staat, er komt geen geit of schaap die hem gezelschap zal houden omdat de geit of het schaap zijn verhaal dan niet na kan vertellen.
Ik heb uren met de dierenartsen aan de tel gezeten en ben daar geweest om te praten over zijn gedrag, zelfs hun besloten dat het, het beste was om mijn paard alleen te stallen.
Noem mij maar schandalig en een dierenbeul/mishandelaar, het doet me niks,.
Ik kies namelijk voor het welzijn van mijn paard.
En toevallig is het voor mijn paard het beste om alleen te staan.

kazary schreef:Over die uitzondering is inderdaad al eerder gesproken. En het is jammer dat dit paard voordat jij hem hebt niet geleerd heeft om met paarden om te gaan. Daar kun jij nu niets meer aan doen, maar de vorige eigenaren zouden zich moeten schamen, heel diep.
@supermarion, jij hebt je paard toch samen staan? waarom je dan aangesproken voelen?
@ Pessade, waarom castreer je ze niet?
En de mensen die nu een paard alleen houden ook. Die maken nu misschien een tweede paard zoals die van jou.

) er tussen. Het wordt tijd dat Nederland hengsten eens gaat zien als paarden. En niet alleen als gefrustreerde zielige loners. Al kost het voor een goed eigenaar meer tijd, ervaring, inzicht en grond.

kazary schreef:Als ze samen staan bij een ander heb ik totaal geen problemen met hengsten. Zolang ze om die reden alleen staan wel.
Staan ze alleen vind ik het inderdaad zielig en asociaal of beter gezegd egoistisch. Tralies is leuk voor de nacht, niet voor de dag. Dan vind ik echt dat castratie nodig is en dan kunnen ze wel samen staan. Een paard hoort niet alleen. Er zijn uitzonderingen, maar een heleboel paarden kun je wel samen zetten als wij als mens daar aanpassingen in te willen maken.
En ik zal dan schreeuwerd zijn, maar ik heb ook hengsten gereden. Maar de grote macho's werden wel gecastreerd. Dat bepaalde ik niet, maar wel de eigenaar. Alles ging daar met een maatje de weide in. Ging dat niet dan werden er maatregelen genomen zodat het wel ging.

Steph86 schreef:Aan iedereen die het schandalig vinden dat mijn paard alleen staat.
Ik nodig jullie van harte uit bij mij thuis samen met jullie paard zodat jullie paarden gezellig samen kunnen staan met mijn paard in de wei, dan gaan we samen gezellig afwachten wie er als eerste is afgeslacht en ik durf er 100% zeker van te zeggen dat mijn paard weer wandelend uit de wei komt.
Mijn paard kan niet samen met andere paarden staan, geprobeerd hebben we het zeker helaas met het resultaat dat het andere paard gehavend was van hier naar ik weet niet waar.
Ik kies er dus bewust (!) voor om mijn paard volgende maand alleen te stallen zodra hij thuis staat, er komt geen geit of schaap die hem gezelschap zal houden omdat de geit of het schaap zijn verhaal dan niet na kan vertellen.
Ik heb uren met de dierenartsen aan de tel gezeten en ben daar geweest om te praten over zijn gedrag, zelfs hun besloten dat het, het beste was om mijn paard alleen te stallen.
Noem mij maar schandalig en een dierenbeul/mishandelaar, het doet me niks,.
Ik kies namelijk voor het welzijn van mijn paard.
En toevallig is het voor mijn paard het beste om alleen te staan.

Pessade schreef:kazary schreef:Als ze samen staan bij een ander heb ik totaal geen problemen met hengsten. Zolang ze om die reden alleen staan wel.
Staan ze alleen vind ik het inderdaad zielig en asociaal of beter gezegd egoistisch. Tralies is leuk voor de nacht, niet voor de dag. Dan vind ik echt dat castratie nodig is en dan kunnen ze wel samen staan. Een paard hoort niet alleen. Er zijn uitzonderingen, maar een heleboel paarden kun je wel samen zetten als wij als mens daar aanpassingen in te willen maken.
En ik zal dan schreeuwerd zijn, maar ik heb ook hengsten gereden. Maar de grote macho's werden wel gecastreerd. Dat bepaalde ik niet, maar wel de eigenaar. Alles ging daar met een maatje de weide in. Ging dat niet dan werden er maatregelen genomen zodat het wel ging.
Overdag staan de hengsten de gehele dag buiten. De grootste schreeuwert die niet met andere kan, lekker aan de kant van de weg, náast de andere paarden. Dan is hij de gehele dag voorbijgangers aan het imponeren, brult ze bijna letterlijk van de fiets af, maakt bokkesprongen met dikke scheten als er honden voorbij komen en laat duidelijk horen dat hij er is. Hij is de KING, THE MASTER en de wijde omgeving zal het weten ook. Hij vermaakt zich kostelijk, verveelt zich geen moment en blaakt van het zelfvertrouwen.
Soms vindt hij zelfs nog tijd een hapje gras te peuzelen, vlug vlug want daar komt weer een fietser aan....
S avonds staat hij naast een merrie, neus aan neus. Hij waagt het niet haar uit te dagen, hij friemelt liefdevol aan haar lip.
Hij zal wel moeten, want met moeders wil je geen oorlog maken.... Tussendoor nog wat trainingswerk of een lange buiterit.
Gepoetst, gesponst en verwend worden. En in de zomer? Dan komen de dames! Helemaal alleen voor hem.
Zielig...héél zielig!