pensiongasten gedragen zich als aandeelhouders!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: pensiongasten gedragen zich als aandeelhouders!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:17

En als je dat dan eens opschrijft? Omschrijf het proces wat er aan voorafgaat luchtig, vertel wat er allemaal geregeld moet worden, vertel dat jullie hetook vervelend vinden enz enz enz. Dan kun je er ook bij zetten dat jullie je uiterste best doen, maar dat het gewoon niet sneller gaat dan dat het gaat.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:18

Vjestagirl schreef:
wat daartegen help is iedere keer als ze zoiets doen duidelijk zeggen dat je daar nu geen antwoord op geeft, maar dat als ze het op het memo bord schrijven je er morgen een antwoord bij zult zetten. Als je dat consequent volhoud dan houden ze wel op met aan de deur komen.

Dat zou ik zo niet doen dat vind ik wel erg onvriendelijk.
Dan zou ik eerder eerst zeggen dat je wilt dat dit soort vragen alleen op het memobord worden gesteld omdat je savonds niet onnodig gestoort wilt worden. En dan nogmaals zeggen dat ze alleen aan de deur mogen komen in gevallen van nood en niet voor dit soort vragen. En dan antwoord geven en dan zeggen dat ze het de volgende keer op het bord moeten zetten. En dat je dan daar op zult antwoorden.

Je moet wel vriendelijk blijven tegen je klanten en inderdaad communiceren.

Wij hebben bijvoorbeeld voor we de dingen wilde veranderen een enquete opgesteld met daarin vragen als wat wilt u verbeterd zien, wat wilt u dat blijft, en wat ze van onze ideeen vonden.
Ook al zouden wij hoe dan ook onze ideeen uitvoeren, op die manier geef je ze toch het gevoel ook wat inbreng te hebben. En kun je ook te weten te komen wat je klant wil en belangrijk vind.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:20

__Nathalie__ schreef:
Vjestagirl schreef:
wat daartegen help is iedere keer als ze zoiets doen duidelijk zeggen dat je daar nu geen antwoord op geeft, maar dat als ze het op het memo bord schrijven je er morgen een antwoord bij zult zetten. Als je dat consequent volhoud dan houden ze wel op met aan de deur komen.

Dat zou ik zo niet doen dat vind ik wel erg onvriendelijk.
Dan zou ik eerder eerst zeggen dat je wilt dat dit soort vragen alleen op het memobord worden gesteld omdat je savonds niet onnodig gestoort wilt worden. En dan nogmaals zeggen dat ze alleen aan de deur mogen komen in gevallen van nood en niet voor dit soort vragen. En dan antwoord geven en dan zeggen dat ze het de volgende keer op het bord moeten zetten. En dat je dan daar op zult antwoorden.

Je moet wel vriendelijk blijven tegen je klanten en inderdaad communiceren.

Wij hebben bijvoorbeeld voor we de dingen wilde veranderen een enquete opgesteld met daarin vragen als wat wilt u verbeterd zien, wat wilt u dat blijft, en wat ze van onze ideeen vonden.
Ook al zouden wij hoe dan ook onze ideeen uitvoeren, op die manier geef je ze toch het gevoel ook wat inbreng te hebben. En kun je ook te weten te komen wat je klant wil en belangrijk vind.

Maar dan blijven mensen komen. "Want als ik nu ga dan krijg ik nu antwoord, sche*t aan het memobord"

esther1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 15:21

Citaat:
Ook al zouden wij hoe dan ook onze ideeen uitvoeren, op die manier geef je ze toch het gevoel ook wat inbreng te hebben. En kun je ook te weten te komen wat je klant wil en belangrijk vind

dit hebben we gedaan, en bij ons werkt het dus totaal niet. ze denken nu dat ze zelf alles kunnen bepalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:23

Wat mij opgevallen is gedurende dit topic, is dat je de paardenkant blijkbaar wel erg leuk vindt, maar dat de mensenkant aan jou niet zo besteed is, heb ik de indruk. En hier loop jij in vast. Maar de mensenkant is wel een aspect waar je niet omheen kunt als stalhouder.

Ik mis een stuk empathie in je berichten. Je ervaart de mensen als lastig en dwars, terwijl zij gewoon heel menselijke gevoelens hebben wanneer het om hun paard gaat. Deze gevoelens (vaak ook zorgen) lijk je niet serieus te nemen, alsof het je niet interesseert.
Je komt op mij ook niet over als een fijn aanspreekpunt, bij wie je terecht kunt met je vragen en je zorgen. En ik vraag me af hoe jij op je pensionklanten reageert wanneer ze je iets vragen of iets met je willen bespreken. Dat is iets wat alleen jouw pensionklanten ons kunnen vertellen...

Ik denk dat ik ook niet zo lekker op jouw stal zal staan, als ik bepaalde dingen zo lees. Geen empathie, geen warme persoonlijkheid die haar klanten persoonlijk op de hoogte stelt van dingen, niet open staat voor haar klanten en alleen maar met regeltjes loopt te schermen.

Natuurlijk moeten er bepaalde huisregels zijn. Maar als jij verder - grof gezegd - schijt hebt aan je klanten, dan voelen zij zich niet happy en stralen dat ook uit, ook in hun gedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:29

esther1987 schreef:
het vervelendste is denk ik toch wel dat de mensen zich teveel met onze situatie bemoeien.
we zitten in verbouwing en moeten nog meerdere vergunneingen krijgen voor we mogen beginnen.
dit is best veel gedoe, maar daar hebben de meeste mensen hier geen begrip voor.
ze willen de nieuwe stal zo snel mogelijk, wat ik heel goed begrijp hoor.
maar imo hoeven ze niet van het hele traject op de hoogte te zijn wanneer we wat hebben gedaan en met wie we wat besproken hebben.
wel hebben we duidelijk een planning gemaakt en bekend gemaakt, dit is erg globaal maar de mensen pinnin zich echt op een datum vast.
we hebben ook gezegt dat we niet kunnen zeggen wanneer alles af is. de verbouwing zelf is nog wel een keer gedaan, maar wat er allemaal aan vooraf gaat realisseerd men zich niet.
en van hun kant snap ik het ook wel een beetje want je ziet niks gebeuren, maar wij zijn wel ontzettend druk met de plannen.
we hebben al redelijk wat vertraging opgelopen, wat voor ons natuurlijk ook erg vervelend is.
maar we krijgen regelmatig de vraag hoe de zaken er voor staan.
en worden ze boos wanneer het niet volgens schema loopt.
ze hoeven niet op de hoogte te zijn van onze financiele situatie maar verwachten dat wel van ons, en dat is iets waar ik me het meest ana irriteer....juist omdat alles al 10x beter is tov vroeger.
en ook omdat het ze gewoon niks aangaat

Natuurlijk bemoeien mensen zich ermee!! Het gaat om de stalling van hun paard!! Verplaats je in hun situatie, alles wat ze gewend waren op stal veranderd! Dat is spannend en mensen moeten eraan wennen.
Natuurlijk willen ze weten hoe het ervoor staat met de verbouwing, dat heeft grote invloed op de leefsituatie van hun paard!! Het is hun hobby en voor de meeste mensen een heel belangrijk deel van hun leven.

Ik denk dat je juist wel moet laten weten wat er gebeurd. Niet precies met wie je hebt gesproken, maar wel dat er is gesproken, en wat daar uitkomt. Maak het duidelijk als er vertraging is en zet geen data vast als je je er niet aan kunt houden. Vertel hoever je bent in het traject van verbouwen, dat het goed loopt (of juist niet) en dat je verder zelf ook niks weet. Zelfs vertellen dat je zelf niet weet wanneer het af is, is communicatie! Mensen weten dan dat het moeilijk is maar dat je er wel mee bezig bent.
Eerst een globaal schema met data presenteren en vervolgens zelf niet weten of het lukt, dat zorgt voor teleurstelling en boosheid bij de klanten.

Ik herken dit precies omdat bij ons de stal ook werd verbouwd. Als klant zit je in de rommel, en je houd je vast aan het idee dat het op een afgesproken datum klaar is. Als dat niet zo is en je weet ook nog niet waarom, dat is heel frustrerend!

Zoals ik eerder ook schreef, je hebt te maken met mensen en waakt over hun dierbaarste bezit. Mensen zullen dus snel boos/geirriteerd zijn, en houden zich vast aan jouw woorden. Als jij beloofd dat iets optijd af is en het is het niet, terwijl je dat tussentijds niet laat weten (en niet laat weten waarom) dat is als klant heel vervelend.
Een paardenstal runnen blijft toch vooral werken met mensen, meer nog dan werken met paarden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-12-08 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:31

Moeilijk hoor dit, ik had al eerder gereageerd met het idee een vergadering beleggen oid.
Ik hink bij sommige reacties wel op 2 benen. Ik begrijp het probleem van de TS als pensionhouder maar....zoals iemand eerder al beschreef, vergeet niet dat mensen jou hun (meestal) kostbaarste en liefste bezit in handen geven. Voor dit feit betalen ze, en voor dit geld moet meestal hard gewerkt worden. Prijzen rijzen aan alle kanten de pan uit en de meeste mensen laten dingen voor het feit dat ze een paard hebben.
Ik heb op meerdere pensionstallen het gevoel gehad te mogen betalen en verder mijn mond maar te houden... Logischerwijs zijn er regels en sommige regels zijn gewoon niet fijn. Want het is wel jouw paard en iemand anders bepaald wanneer ie gemest wordr, wanneer ie naar buiten gaat etc etc. Logisch maar soms wel een beetje krom.

Ik vind de tip om sávonds nog even naar stal te gaan zodat je toegankelijker bent voor je klanten een goeie.
Doe niet alles via dat memobord, datis onpersoonlijk. Bel een klant op die een vraag heeft opgeschreven om erover te praten.
Ik denk dat je vriendelijk doch beslist best wat kan ombuigen bij jouw op stal. Laat het jezelf niet zo frustreren, dit komt de sfeer niet ten goede. Beleg die vergadering, geef de mensen een kop koffie en een koek en leg uit met welke plannen je bezig bent. Klanten hebben recht op die informatie. Je hoeft ze niet op de hoogte te stellen van je banksaldo maar je kunt ze wel vertellen wat verbeteringen kosten.

Vergeet niet dat die mensen die je soms een beetje erg aanmatigend hier omschrijft wel jouw boterham zijn. Als ze besluiten allemaal op te stappen, wat dan?
Laatst bijgewerkt door Vala op 30-12-08 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:34

Beaux schreef:
Moeilijk hoor dit, ik had al eerder gereageerd met het idee een vergadering beleggen oid.
Ik hink bij sommige reacties wel op 2 benen. Ik begrijp het probleem van de TS als pensionhouder maar....zoals iemand eerder al beschreef, vergeet niet dat mensen jou hun (meestal) kostbaarste en liefste bezit in handen geven. Voor dit feit betalen ze, en voor dit geld moet meestal hard gewerkt worden. Prijzen rijzen aan alle kanten de pan uit en de meeste mensen laten dingen voor het feit dat ze een paard hebben.
Ik heb op meerdere pensionstallen het gevoel gehad te mogen betalen en verder mijn mond maar te houden... Logischerwijs zijn er regels en sommige regels zijn gewoon niet fijn. Want het is wel jouw paard en iemand anders bepaald wanneer ie gemest wordr, wanneer ie naar buiten gaat etc etc. Logisch maar soms wel een beetje krom.

Ik vind de tip om sávonds nog even naar stal te gaan zodat je toegankelijker bent voor je klanten een goeie.
Doe niet alles via dat memobord, datis onpersoonlijk. Bel een klant op die een vraag heeft opgeschreven om erover te praten.
Ik denk dat je vriendelijk doch beslist best wat kan ombuigen bij jouw op stal. Laat het jezelf niet zo frustreren, dit komt de sfeer niet ten goede. Beleg die vergadering, geef de mensen een kop koffie en een koek en leg uit met welke plannen je bezig bent. Klanten hebben recht op die informatie. Je hoeft ze niet op de hoogte te stellen van je banksaldo maar je kunt ze wel vertellen wat verbeteringen kosten.

Das sowieso slim want dan hebben ze hun mond dicht/vol en kan jij rustig praten zonder gestoord te worden Knipoog

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:36

Wat anders ook een idee is (als jullie dat al niet doen?) is om belangrijke zaken via de mail naar iedereen toe te sturen. Ik ben maar een bijrijdster, maar ik krijg de mails die mij ook aangaan ook van de pensionhouder waar mijn bijrijdpaard staat.
Bijvoorbeeld als de paarden weer het land op gaan of als ze niet naar buiten gaan wegens te slecht weer of als er een nieuwe klant komt of iemand weg gaat, maar ook wel eens een algemene mail dat er niet goed wordt opgeruimd bijvoorbeeld. Zeker in dat geval hou je het lekker algemeen en voelt niemand zich persoonlijk aangevallen. Vind het zelf wel prettig om zo op de hoogte gehouden te worden en je voorkomt als pensionhouder ook wel vragen zo toch?

Voor zover ik weet krijgt iedereen ook de stalregels Lijst bij zijn of haar contract overhandigd. Niet dat iedereen zich daar nu altijd aan houdt, maar dat probleem zul je altijd houden en ik denk dat je je daar niet al te druk om moet maken tenzij het de spuigaten uit gaat lopen. (anders moeten er straks op stal ook nog functioneringsgesprekken gehouden gaan worden wat opruimen e.d. betreft Haha! )

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:41

Ja, zo doen wij gewoon nieuwsbrieven. Ideaal. En met vragen daarover kunnen ze ons aanspreken op stal, tenzij we er op dat moment niet zijn -meestal wel- en dan komen ze naar binnen of zetten ze het op de weekplanner of het mededelingenbord.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:44

JoviBan schreef:
Wat mij opgevallen is gedurende dit topic, is dat je de paardenkant blijkbaar wel erg leuk vindt, maar dat de mensenkant aan jou niet zo besteed is, heb ik de indruk. En hier loop jij in vast. Maar de mensenkant is wel een aspect waar je niet omheen kunt als stalhouder.

Ik mis een stuk empathie in je berichten. Je ervaart de mensen als lastig en dwars, terwijl zij gewoon heel menselijke gevoelens hebben wanneer het om hun paard gaat. Deze gevoelens (vaak ook zorgen) lijk je niet serieus te nemen, alsof het je niet interesseert.
Je komt op mij ook niet over als een fijn aanspreekpunt, bij wie je terecht kunt met je vragen en je zorgen. En ik vraag me af hoe jij op je pensionklanten reageert wanneer ze je iets vragen of iets met je willen bespreken. Dat is iets wat alleen jouw pensionklanten ons kunnen vertellen...

Ik denk dat ik ook niet zo lekker op jouw stal zal staan, als ik bepaalde dingen zo lees. Geen empathie, geen warme persoonlijkheid die haar klanten persoonlijk op de hoogte stelt van dingen, niet open staat voor haar klanten en alleen maar met regeltjes loopt te schermen.

Natuurlijk moeten er bepaalde huisregels zijn. Maar als jij verder - grof gezegd - schijt hebt aan je klanten, dan voelen zij zich niet happy en stralen dat ook uit, ook in hun gedrag.

Hier ga ik helemaal in mee; dit viel mij nl ook al op, vandaar dat mijn advies blijft > stoppen! Ga wat anders doen.
Een eerdere opmerking over communiceren klopt ook helemaal: mij kostte het een maand (na overname) om alles weer in het gareel te krijgen - zonder ruzie - maar dat vergt wel communicatievaardigheden, en nogmaals, ik zie niet dat TS hiervoor capabel is (omdat dit al zo lang duurt). Klinkt hard, maar ieders zn vak.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:50

Vjestagirl schreef:
Maar dan blijven mensen komen. "Want als ik nu ga dan krijg ik nu antwoord, sche*t aan het memobord"

Je moet wel duidelijk zijn maar je moet niet klant onvriendelijk worden.
En ja je moet consequent zijn maar je kan mensen niet gelijk zo te woord staan want dan blijven ze echt geen klant van je (dat heb ik namelijk wel geleerd en ervaren)
En geloof me ik heb met mijn handen in het haar gezeten met wat ik allemaal mee gemaakt.

Mijn manier wat voor mij nu werkt is eerst een vriendelijke waarschuwing.
En de volgende keer gelijk over tot de daad. Dus in jou geval de deur openen en aangeven dat je de vorige keer gezegt heb dat je hier geen antwoord op geeft dat ze het op de memo kunnne zetten en dan de deur weer dicht.
Maar dat zou ik niet gelijk de eerste keer doen dan zet je je klanten alleen maar tegen je op.

Dan zullen ze heus wel weg blijven neem ik aan.

De deur niet openen is geen optie want voor het zelfde geld is er wel wat aan de hand en dan heb je toch echt een probleem.

En over de enquete het gaat erom dat je klanten het gevoel hebben dat ze er bij betrokken worden. Dat wil niet zeggen dat ze er ook wat over te zeggen hebben. Daar ben jij altijd nog de baas in.

Geef ook aan dat je iedereen graag de vrijheid wilt geven maar dat je wel wilt dat de boel op orde blijft.

Vooral net na een overname moet je vooral erg vriendelijk blijven en laat ook blijken dat je snapt dat men verandering vervelend vind omdat het een omschakeling word maar dat jij de stal wilt verbeteren en daarom dingen aanpast.

Voor klanten is het nooit fijn als iets over genomen word daar moet je ook rekening mee houden.

Je kunt wel veranderingen doorvoeren maar je moet niet alles in 1 keer willen denk ik.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:09

juist alles in ene keer doorvoeren! Bij ons word de stal sinds een jaar door een ander gerund en die geeft ons het hele jaar al nieuwe regels (om de maand!) en daardoor word de sfeer goed verziekt en zijn er al veel klanten weg gelopen!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:13

brigitta1987 schreef:
Natuurlijk bemoeien mensen zich ermee!! Het gaat om de stalling van hun paard!! Verplaats je in hun situatie, alles wat ze gewend waren op stal veranderd! Dat is spannend en mensen moeten eraan wennen.
Natuurlijk willen ze weten hoe het ervoor staat met de verbouwing, dat heeft grote invloed op de leefsituatie van hun paard!! Het is hun hobby en voor de meeste mensen een heel belangrijk deel van hun leven.

Ik denk dat je juist wel moet laten weten wat er gebeurd. Niet precies met wie je hebt gesproken, maar wel dat er is gesproken, en wat daar uitkomt. Maak het duidelijk als er vertraging is en zet geen data vast als je je er niet aan kunt houden. Vertel hoever je bent in het traject van verbouwen, dat het goed loopt (of juist niet) en dat je verder zelf ook niks weet. Zelfs vertellen dat je zelf niet weet wanneer het af is, is communicatie! Mensen weten dan dat het moeilijk is maar dat je er wel mee bezig bent.
Eerst een globaal schema met data presenteren en vervolgens zelf niet weten of het lukt, dat zorgt voor teleurstelling en boosheid bij de klanten.

Ik herken dit precies omdat bij ons de stal ook werd verbouwd. Als klant zit je in de rommel, en je houd je vast aan het idee dat het op een afgesproken datum klaar is. Als dat niet zo is en je weet ook nog niet waarom, dat is heel frustrerend!

Zoals ik eerder ook schreef, je hebt te maken met mensen en waakt over hun dierbaarste bezit. Mensen zullen dus snel boos/geirriteerd zijn, en houden zich vast aan jouw woorden. Als jij beloofd dat iets optijd af is en het is het niet, terwijl je dat tussentijds niet laat weten (en niet laat weten waarom) dat is als klant heel vervelend.
Een paardenstal runnen blijft toch vooral werken met mensen, meer nog dan werken met paarden.

Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:13

Als je dus merkt dat mensen vragen hebben over bv bevriezen, zet dan even op het bord wat jullie aanpak is en als het bevroren is wat jullie dan gaan doen. Ook wat vlas pakken, vraag het gewoon aan de klant of ze het de volgende keer even op het bord wilt zetten, zodat jij het niet kan vergeten Verward . Blijf rustig en vriendelijk en de aanhouder, want die wint uiteindelijk. Loop s'avonds anders een rondje eens in de week en vraag iedereen of het goed gaat. Als ze aan dit gewend zijn, komen vanzelf de vragen en opmerkingen. Communicatie is dus duidelijk het gemis lijkt mij. Wees open en duidelijk, consequent en eerlijk.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:27

vriendelijk moet ook niet missen in dat rijtje eleonoor

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:29

rapido schreef:
juist alles in ene keer doorvoeren! Bij ons word de stal sinds een jaar door een ander gerund en die geeft ons het hele jaar al nieuwe regels (om de maand!) en daardoor word de sfeer goed verziekt en zijn er al veel klanten weg gelopen!

Je moet je regels ook wel doorvoeren maar je moet er niet van opkijken als niet alles gelijk gaat zoals je wilt. Je moet de mensen wel de kans geven die omschakeling te maken.

esther1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 17:08

ik denk dat jullie het een beetje verkeerd opvatten.
ik sta altijd voor iedereen klaar en kan zeker goed met mensen opschieten.
dat durf ik wel van mijzelf te zeggen. ook dat wij klantvriendelijk zijn. dit is iets wat mij persoonlijk af en toe dwars zit.
ik kan het met iedereen hier op stal erg goed vinden.
daar ligt het allemala niet aan.
en ik snap ook heus wel dat iedereen het beste wil voor hun paard...ik heb er zelf ook 1 en weet hoe het is!
ik wens ook het allerbeste voor mijn paard.
en ik ben geen pensionhouder, slechts zijn vriendin.
ik ga zeker geen andere baan zoeken, want dit is mijn baan niet Knipoog
ik heb dit topic geopent om advies te krijgen hoe we dit soort situaties het beste kunnen aanpakken, we zijn jong en willen leren.
meteen het advies geven om een andere baan te zoeken terwijl je ons bedrijf niet kent vind ik wel overdreven.
ik snap enigzins ook wle dta ik een beetje verkeerd over doe komen.
ik zoek echter alleen oplossingen voor een paar problemen waar we mee zitten.
en van opgeven heb ik nog nooit gehoord, en ik zal er alles aan doen om dit bedrijf succesvoller te maken dan dat het al is Sigaar

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:17

Er staan toch ook genoeg tips bij!
Als het je partner zn baan is en hij de staleigenaar is waar moet jij het dan regelen?
Laat hem het eens zeggen wellicht heeft hij meer overwicht?

ALs ik kijk naar mij en mijn moeder, naar mijn moeder luisterd niemand, die heeft geen overwicht en iedereen loopt dus over haar heen.
Bij mij niet, ze doen het zoals ik het wil en gaan vrijwel nooit een discussie aan omdat ze weten dat het toch niet lukt. Bij mijn moeder doen ze dat wel, proberen ze alles elke keer weer.

dus laat hem er eens wat van zeggen misschien geeft dat resultaat

Opgeven zou ik ook niet doen. Ik heb het ook moeilijk gehad na de overnamen. Ik kreeg alleen maar te horen ja maar bij de vorige dit maar bij de vorige dat etc etc. Ze probeerde ons uit tot aan dingen die je niet zou kunnen bedenken. Uiteindelijk is het gelukkig allemaal goed gekomen.

esther1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 17:43

__Nathalie__ schreef:
Er staan toch ook genoeg tips bij!
Als het je partner zn baan is en hij de staleigenaar is waar moet jij het dan regelen?
Laat hem het eens zeggen wellicht heeft hij meer overwicht?

ik hou mij vrijwel overal buiten tenzij hij niet thuis is.
en ik heb ook niet gezegt dat ik niet genoeg tips heb gekregen...ik heb zelfs eerder gepost dat het zelfs nu al iets beter gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:22

esther1987 schreef:
Citaat:
Ook al zouden wij hoe dan ook onze ideeen uitvoeren, op die manier geef je ze toch het gevoel ook wat inbreng te hebben. En kun je ook te weten te komen wat je klant wil en belangrijk vind

dit hebben we gedaan, en bij ons werkt het dus totaal niet. ze denken nu dat ze zelf alles kunnen bepalen.

Wat willen ze dan zelf bepalen? Voor mij is het nog best vaag wat er dan niet naar jouw/jullie wens verloopt. Toch niet omdat iemand op zondag om half 8 om een pak zaagsel vraagt? Ben wel benieuwd wat er dan zo verkeerd loopt. Als het alleen de mest is die in de bak blijft liggen, dat is nl op elke stal zo. Altijd mensen die zich overal aan ontrekken, soms omdat ze vinden dat ze helemaal niets hoeven te doen omdat ze stalgeld betalen. Ik heb regelmatig op elke stal waar ik stond, eerst de poetsplaats van mest, haren en hoevenkrabsel moeten ontdoen en bij het mest ruimen uit de rijbak had ik er regelmatig wel een stuk of 3 tot soms wel 5 mesthopen...

Maar dat zal toch niet de reden zijn dat je nu vind dat mensen zich als aandeelhouders gedragen?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:13

Ik kan me het best indenken hoe zoiets gaat.
Ik heb op meerdere stallen gestaan in de 15 jaar dat ik paarden heb en heb het eigenlijk op iedere stal wel gezien.
Mensen die overal vanaf willen weten en zich overal mee bemoeien, ze doen alsof ze vrienden zijn van de pensionhouder en doen ook alles op hun manier.
En meestal vliegen ze als eerste weer het erf af met hun bemoeizucht.
Dat idee krijg ik bij het verhaal van ts ook, de pensionklanten doen het zoals zij willen, zo laten ze zien dat ze niet zitten te wachten op regeltjes enz.
Het lijkt me ook erg vervelend voor ts-er en haar vriend om zo deze zaak over te nemen.
Laten we eerlijk blijven, op zo'n grote stal moet je ook zakelijk blijven en duidelijk zijn in je regels, daarin tegen moet je ook met de mensen kunnen praten en tot oplossingen komen.
Naar mijn mening heeft ts-er toch echt wel wat geprobeerd, maar de pensionklanten hebben zich samen gepakt.
Waarom ze dit doen is natuurlijk gissen en dat is waar het mij om te doen is, waarom zijn ze zo tegendraads, probeer daar achter te komen.
Waar zijn de mensen bang voor of wat willen ze wel of niet.
En nee pensionklanten hebben niks te maken met prive-zaken van de pensionhouder en dus ook niet van de financien.
Dit word bij ons op stal ook niet gerespecteerd de privacy van de pensionhoudster.
Als er wat is mag dat natuurlijk gemeld worden maar sommige gaan nog naar binnen als hun paard een scheet gelaten heeft, om dat te vertellen.
Een pensionhouder weet wat hem/ haar te wachten staat, maar hoeft niet alles te slikken.

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:26

Wij hebben ook een eigen stal. We hebben niet veel mensen lopen maar we hebben duidelijke regels. Als deze regels niet worden opgevold, gaat er een brief naar huis of word er opgebeld. De meeste houden zich hier aan. Er zijn alleen ook enkele die er nog steeds niks aan doen. Ze blijven zich apart en anders gedragen. Je kan er niks aan doen. Dit blijf je houden. Dit heeft iedere stal/ manege. Ook op de manege in de buurt is dit een probleem. De mensen daar hebben de regels, wie zich er niet aan houd word een week weg gestuurd. Heb je een eigen paard, moet je iemand regelen om voor het paard te zorgen.

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:32

Wat sta ik dan op een heerlijke stal. Pensionhouder en gezin zijn er vrijwel altijd te vinden voor een praatje, om te vertellen hoe het met je paard gaat of hoe en wanneer hij op de wei of in de molen geweest is etc. Ze staan altijd klaar voor ons, ook 's avonds en in het weekend als een van de paarden een wondje, dik been of koliek heeft. Als wij rijden zijn zij meestal ook bezig en zo niet komen ze als ze thuis zijn meestal even een praatje maken. We helpen elkaar allemaal, vegen steeds de gang voor we weggaan en ruimen altijd de mest in de piste op! Dat doen we namelijk graag voor elkaar en onze staleigenaren. Kapot gaat er eigenlijk nooit iets, en die ene keer dat de kraan het begaf werd het direct gemeld. Volgens mij is het allemaal terug te voeren op een goede sfeer, een vriendschappelijke band onderling waardoor iedereen het graag netjes houd voor de rest. Daaraan werken dus, niet aan plakkaten met regeltjes overal. Daar zou ik me gruwelijk aan storen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:36

blue_sky schreef:
Wat sta ik dan op een heerlijke stal. Pensionhouder en gezin zijn er vrijwel altijd te vinden voor een praatje, om te vertellen hoe het met je paard gaat of hoe en wanneer hij op de wei of in de molen geweest is etc. Ze staan altijd klaar voor ons, ook 's avonds en in het weekend als een van de paarden een wondje, dik been of koliek heeft. Als wij rijden zijn zij meestal ook bezig en zo niet komen ze als ze thuis zijn meestal even een praatje maken. We helpen elkaar allemaal, vegen steeds de gang voor we weggaan en ruimen altijd de mest in de piste op! Dat doen we namelijk graag voor elkaar en onze staleigenaren. Kapot gaat er eigenlijk nooit iets, en die ene keer dat de kraan het begaf werd het direct gemeld. Volgens mij is het allemaal terug te voeren op een goede sfeer, een vriendschappelijke band onderling waardoor iedereen het graag netjes houd voor de rest. Daaraan werken dus, niet aan plakkaten met regeltjes overal. Daar zou ik me gruwelijk aan storen.

Deze stallen zijn er maar weinig maar het zou idd helemaal zo moeilijk niet moeten zijn.
Dat zou de hobby ook wat leuker blijven houden.