Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Vjestagirl schreef:wat daartegen help is iedere keer als ze zoiets doen duidelijk zeggen dat je daar nu geen antwoord op geeft, maar dat als ze het op het memo bord schrijven je er morgen een antwoord bij zult zetten. Als je dat consequent volhoud dan houden ze wel op met aan de deur komen.
__Nathalie__ schreef:Vjestagirl schreef:wat daartegen help is iedere keer als ze zoiets doen duidelijk zeggen dat je daar nu geen antwoord op geeft, maar dat als ze het op het memo bord schrijven je er morgen een antwoord bij zult zetten. Als je dat consequent volhoud dan houden ze wel op met aan de deur komen.
Dat zou ik zo niet doen dat vind ik wel erg onvriendelijk.
Dan zou ik eerder eerst zeggen dat je wilt dat dit soort vragen alleen op het memobord worden gesteld omdat je savonds niet onnodig gestoort wilt worden. En dan nogmaals zeggen dat ze alleen aan de deur mogen komen in gevallen van nood en niet voor dit soort vragen. En dan antwoord geven en dan zeggen dat ze het de volgende keer op het bord moeten zetten. En dat je dan daar op zult antwoorden.
Je moet wel vriendelijk blijven tegen je klanten en inderdaad communiceren.
Wij hebben bijvoorbeeld voor we de dingen wilde veranderen een enquete opgesteld met daarin vragen als wat wilt u verbeterd zien, wat wilt u dat blijft, en wat ze van onze ideeen vonden.
Ook al zouden wij hoe dan ook onze ideeen uitvoeren, op die manier geef je ze toch het gevoel ook wat inbreng te hebben. En kun je ook te weten te komen wat je klant wil en belangrijk vind.
Citaat:Wij hebben bijvoorbeeld voor we de dingen wilde veranderen een enquete opgesteld met daarin vragen als wat wilt u verbeterd zien, wat wilt u dat blijft, en wat ze van onze ideeen vonden.
Ook al zouden wij hoe dan ook onze ideeen uitvoeren, op die manier geef je ze toch het gevoel ook wat inbreng te hebben. En kun je ook te weten te komen wat je klant wil en belangrijk vind
esther1987 schreef:het vervelendste is denk ik toch wel dat de mensen zich teveel met onze situatie bemoeien.
we zitten in verbouwing en moeten nog meerdere vergunneingen krijgen voor we mogen beginnen.
dit is best veel gedoe, maar daar hebben de meeste mensen hier geen begrip voor.
ze willen de nieuwe stal zo snel mogelijk, wat ik heel goed begrijp hoor.
maar imo hoeven ze niet van het hele traject op de hoogte te zijn wanneer we wat hebben gedaan en met wie we wat besproken hebben.
wel hebben we duidelijk een planning gemaakt en bekend gemaakt, dit is erg globaal maar de mensen pinnin zich echt op een datum vast.
we hebben ook gezegt dat we niet kunnen zeggen wanneer alles af is. de verbouwing zelf is nog wel een keer gedaan, maar wat er allemaal aan vooraf gaat realisseerd men zich niet.
en van hun kant snap ik het ook wel een beetje want je ziet niks gebeuren, maar wij zijn wel ontzettend druk met de plannen.
we hebben al redelijk wat vertraging opgelopen, wat voor ons natuurlijk ook erg vervelend is.
maar we krijgen regelmatig de vraag hoe de zaken er voor staan.
en worden ze boos wanneer het niet volgens schema loopt.
ze hoeven niet op de hoogte te zijn van onze financiele situatie maar verwachten dat wel van ons, en dat is iets waar ik me het meest ana irriteer....juist omdat alles al 10x beter is tov vroeger.
en ook omdat het ze gewoon niks aangaat
Beaux schreef:Moeilijk hoor dit, ik had al eerder gereageerd met het idee een vergadering beleggen oid.
Ik hink bij sommige reacties wel op 2 benen. Ik begrijp het probleem van de TS als pensionhouder maar....zoals iemand eerder al beschreef, vergeet niet dat mensen jou hun (meestal) kostbaarste en liefste bezit in handen geven. Voor dit feit betalen ze, en voor dit geld moet meestal hard gewerkt worden. Prijzen rijzen aan alle kanten de pan uit en de meeste mensen laten dingen voor het feit dat ze een paard hebben.
Ik heb op meerdere pensionstallen het gevoel gehad te mogen betalen en verder mijn mond maar te houden... Logischerwijs zijn er regels en sommige regels zijn gewoon niet fijn. Want het is wel jouw paard en iemand anders bepaald wanneer ie gemest wordr, wanneer ie naar buiten gaat etc etc. Logisch maar soms wel een beetje krom.
Ik vind de tip om sávonds nog even naar stal te gaan zodat je toegankelijker bent voor je klanten een goeie.
Doe niet alles via dat memobord, datis onpersoonlijk. Bel een klant op die een vraag heeft opgeschreven om erover te praten.
Ik denk dat je vriendelijk doch beslist best wat kan ombuigen bij jouw op stal. Laat het jezelf niet zo frustreren, dit komt de sfeer niet ten goede. Beleg die vergadering, geef de mensen een kop koffie en een koek en leg uit met welke plannen je bezig bent. Klanten hebben recht op die informatie. Je hoeft ze niet op de hoogte te stellen van je banksaldo maar je kunt ze wel vertellen wat verbeteringen kosten.
bij zijn of haar contract overhandigd. Niet dat iedereen zich daar nu altijd aan houdt, maar dat probleem zul je altijd houden en ik denk dat je je daar niet al te druk om moet maken tenzij het de spuigaten uit gaat lopen. (anders moeten er straks op stal ook nog functioneringsgesprekken gehouden gaan worden wat opruimen e.d. betreft
) JoviBan schreef:Wat mij opgevallen is gedurende dit topic, is dat je de paardenkant blijkbaar wel erg leuk vindt, maar dat de mensenkant aan jou niet zo besteed is, heb ik de indruk. En hier loop jij in vast. Maar de mensenkant is wel een aspect waar je niet omheen kunt als stalhouder.
Ik mis een stuk empathie in je berichten. Je ervaart de mensen als lastig en dwars, terwijl zij gewoon heel menselijke gevoelens hebben wanneer het om hun paard gaat. Deze gevoelens (vaak ook zorgen) lijk je niet serieus te nemen, alsof het je niet interesseert.
Je komt op mij ook niet over als een fijn aanspreekpunt, bij wie je terecht kunt met je vragen en je zorgen. En ik vraag me af hoe jij op je pensionklanten reageert wanneer ze je iets vragen of iets met je willen bespreken. Dat is iets wat alleen jouw pensionklanten ons kunnen vertellen...
Ik denk dat ik ook niet zo lekker op jouw stal zal staan, als ik bepaalde dingen zo lees. Geen empathie, geen warme persoonlijkheid die haar klanten persoonlijk op de hoogte stelt van dingen, niet open staat voor haar klanten en alleen maar met regeltjes loopt te schermen.
Natuurlijk moeten er bepaalde huisregels zijn. Maar als jij verder - grof gezegd - schijt hebt aan je klanten, dan voelen zij zich niet happy en stralen dat ook uit, ook in hun gedrag.
Vjestagirl schreef:Maar dan blijven mensen komen. "Want als ik nu ga dan krijg ik nu antwoord, sche*t aan het memobord"

brigitta1987 schreef:Natuurlijk bemoeien mensen zich ermee!! Het gaat om de stalling van hun paard!! Verplaats je in hun situatie, alles wat ze gewend waren op stal veranderd! Dat is spannend en mensen moeten eraan wennen.
Natuurlijk willen ze weten hoe het ervoor staat met de verbouwing, dat heeft grote invloed op de leefsituatie van hun paard!! Het is hun hobby en voor de meeste mensen een heel belangrijk deel van hun leven.
Ik denk dat je juist wel moet laten weten wat er gebeurd. Niet precies met wie je hebt gesproken, maar wel dat er is gesproken, en wat daar uitkomt. Maak het duidelijk als er vertraging is en zet geen data vast als je je er niet aan kunt houden. Vertel hoever je bent in het traject van verbouwen, dat het goed loopt (of juist niet) en dat je verder zelf ook niks weet. Zelfs vertellen dat je zelf niet weet wanneer het af is, is communicatie! Mensen weten dan dat het moeilijk is maar dat je er wel mee bezig bent.
Eerst een globaal schema met data presenteren en vervolgens zelf niet weten of het lukt, dat zorgt voor teleurstelling en boosheid bij de klanten.
Ik herken dit precies omdat bij ons de stal ook werd verbouwd. Als klant zit je in de rommel, en je houd je vast aan het idee dat het op een afgesproken datum klaar is. Als dat niet zo is en je weet ook nog niet waarom, dat is heel frustrerend!
Zoals ik eerder ook schreef, je hebt te maken met mensen en waakt over hun dierbaarste bezit. Mensen zullen dus snel boos/geirriteerd zijn, en houden zich vast aan jouw woorden. Als jij beloofd dat iets optijd af is en het is het niet, terwijl je dat tussentijds niet laat weten (en niet laat weten waarom) dat is als klant heel vervelend.
Een paardenstal runnen blijft toch vooral werken met mensen, meer nog dan werken met paarden.
. Blijf rustig en vriendelijk en de aanhouder, want die wint uiteindelijk. Loop s'avonds anders een rondje eens in de week en vraag iedereen of het goed gaat. Als ze aan dit gewend zijn, komen vanzelf de vragen en opmerkingen. Communicatie is dus duidelijk het gemis lijkt mij. Wees open en duidelijk, consequent en eerlijk. rapido schreef:juist alles in ene keer doorvoeren! Bij ons word de stal sinds een jaar door een ander gerund en die geeft ons het hele jaar al nieuwe regels (om de maand!) en daardoor word de sfeer goed verziekt en zijn er al veel klanten weg gelopen!
__Nathalie__ schreef:Er staan toch ook genoeg tips bij!
Als het je partner zn baan is en hij de staleigenaar is waar moet jij het dan regelen?
Laat hem het eens zeggen wellicht heeft hij meer overwicht?
esther1987 schreef:Citaat:Wij hebben bijvoorbeeld voor we de dingen wilde veranderen een enquete opgesteld met daarin vragen als wat wilt u verbeterd zien, wat wilt u dat blijft, en wat ze van onze ideeen vonden.
Ook al zouden wij hoe dan ook onze ideeen uitvoeren, op die manier geef je ze toch het gevoel ook wat inbreng te hebben. En kun je ook te weten te komen wat je klant wil en belangrijk vind
dit hebben we gedaan, en bij ons werkt het dus totaal niet. ze denken nu dat ze zelf alles kunnen bepalen.
blue_sky schreef:Wat sta ik dan op een heerlijke stal. Pensionhouder en gezin zijn er vrijwel altijd te vinden voor een praatje, om te vertellen hoe het met je paard gaat of hoe en wanneer hij op de wei of in de molen geweest is etc. Ze staan altijd klaar voor ons, ook 's avonds en in het weekend als een van de paarden een wondje, dik been of koliek heeft. Als wij rijden zijn zij meestal ook bezig en zo niet komen ze als ze thuis zijn meestal even een praatje maken. We helpen elkaar allemaal, vegen steeds de gang voor we weggaan en ruimen altijd de mest in de piste op! Dat doen we namelijk graag voor elkaar en onze staleigenaren. Kapot gaat er eigenlijk nooit iets, en die ene keer dat de kraan het begaf werd het direct gemeld. Volgens mij is het allemaal terug te voeren op een goede sfeer, een vriendschappelijke band onderling waardoor iedereen het graag netjes houd voor de rest. Daaraan werken dus, niet aan plakkaten met regeltjes overal. Daar zou ik me gruwelijk aan storen.