). Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
).
). Ik heb het idee, dat iedere reden om te verhógen meteen wordt aangegrepen, maar gezakt wordt er gewoon niet... 
joozz schreef:Ik snap best alle frustaties (tis ook iid veel geld), maar veel mensen kijken alleen naar de duidelijk zichtbare kosten. Als je kijkt hoeveel uur een pensionhouder (en vaak ook nog zijn/haar partner) jaarlijks kwijt zijn aan arbeid, dan is een hoge pensionprijs met de huidige grond/onroerend goed prijzen/personeelskosten/rente stand vaak toch wel nodig. Een pensionhouder moet toch 7 dagen in de week werken of anders personeel in dienst hebben (bij een stal waar iig alles gedaan wordt). Als hij dan ook nog wel wat meer dan het minimumloon wil verdienen, wat overigens toch wel prettig is....
Begrijp me niet verkeerd, ik zou ook flink balen als ik zoveel moet betalen, maar ik denk niet dat het zo eenvoudig ligt.... Als je tegenwoordig een spul koopt om een pensionstal te beginnen moet je maar eens kijken wat je daarvoor al betaald. Dit moet natuurlijk wel doorberekend worden. Een pensionstal is nu eenmaal een commercieel bedrijf.
Montignac schreef:@ Anne_0, charity1106, Chevano, corina, demiyolu, drenthie, geertje3, jameroqaui, just_kiki, kohtje, Le_onie, Miam, monique1973, pol013, RightOn, Smystique, Tabor_K, Visconti, Wendel ...brengen jullie ook je stem uit? Wel lezen en niet reageren![]()
joozz schreef:Maar je weet niet hoeveel je stalhouder aan onroerendgoed kosten betaald. Hij kan wel een financiering van bijv. half miljoen of meer hebben.... (ik noem zomaar iets, maar als je afgelopen jaren een bedrijf gekocht hebt zijn de prijzen echt niet prettig meer hoor. Met alleen een kaal weiland kom je er namelijk niet)
Montignac schreef:@ kwandor...welke regio sta jij als ik vragen mag?
@ rukaro, in eerste instantie ga ik polsen bij mijn medepaardeigenaren op stal. Kijken wat hun mening hierover is. Een gesprek aanvragen met de staleigenaresse is de tweede stap met een verzoek, al dan niet mede door de overige pensionklanten ondersteund, van uitleg over de aanstaande verhoging. Een uitleg dat alles iets duurder is geworden is voor mij niet afdoende daar loop ik al te lang voor mee. Mocht er een goede verklaring voor zijn dan sta ik daar natuurlijk voor open om deze aan te horen.
joozz schreef:Ik snap best alle frustaties (tis ook iid veel geld), maar veel mensen kijken alleen naar de duidelijk zichtbare kosten. Als je kijkt hoeveel uur een pensionhouder (en vaak ook nog zijn/haar partner) jaarlijks kwijt zijn aan arbeid, dan is een hoge pensionprijs met de huidige grond/onroerend goed prijzen/personeelskosten/rente stand vaak toch wel nodig. Een pensionhouder moet toch 7 dagen in de week werken of anders personeel in dienst hebben (bij een stal waar iig alles gedaan wordt). Als hij dan ook nog wel wat meer dan het minimumloon wil verdienen, wat overigens toch wel prettig is....
Begrijp me niet verkeerd, ik zou ook flink balen als ik zoveel moet betalen, maar ik denk niet dat het zo eenvoudig ligt.... Als je tegenwoordig een spul koopt om een pensionstal te beginnen moet je maar eens kijken wat je daarvoor al betaald. Dit moet natuurlijk wel doorberekend worden. Een pensionstal is nu eenmaal een commercieel bedrijf.
3 uur p.d. valt iid reuze mee. Maar dat verschilt iid wel per pensionhouder iid, dat ligt ook wel aan veel factoren. Sommige zullen misschien nog een kantine beheren of een stal hebben met veel onderhoud enz. En tegen welke prijs je de stal hebt aangekocht (en met hoeveel financiering je van doen hebt) speelt natuurlijk ook een grote rol. Als je het tegen een lage prijs hebt verkregen en weinig vreemd vermogen nodig hebt scheelt natuurlijk veel kosten. En ik denk dat het toch vooral bij dat laatste bij veel pensioneigenaren vast loopt. joozz schreef:@madamX: dan doe je het niet verkeerd3 uur p.d. valt iid reuze mee. Maar dat verschilt iid wel per pensionhouder iid, dat ligt ook wel aan veel factoren. Sommige zullen misschien nog een kantine beheren of een stal hebben met veel onderhoud enz. En tegen welke prijs je de stal hebt aangekocht (en met hoeveel financiering je van doen hebt) speelt natuurlijk ook een grote rol. Als je het tegen een lage prijs hebt verkregen en weinig vreemd vermogen nodig hebt scheelt natuurlijk veel kosten. En ik denk dat het toch vooral bij dat laatste bij veel pensioneigenaren vast loopt.
ik weet niet welke regio je woont/werkt, maar hier in het westen van NL bijv. zijn de aankoopprijzen voor een bedrijf volgens mij al weer een stuk hoger dan in het noorden. Al zijn daar natuurlijk wel weer meer potentiele klanten...
scoopje schreef:Montignac: ik heb zo het idee dat jouw stalhouder straks het gevoel gaat krijgen dat jij zijn portemonnee probeert te maken. Kan je niet beter gewoon zeggen dat je het teveel vindt zonder meer? Inzage vragen in de boeken van het bedrijf gaat toch een beetje een vreemde indruk maken denk ik.
kwandor14 schreef:Montignac schreef:@ kwandor...welke regio sta jij als ik vragen mag?
@ rukaro, in eerste instantie ga ik polsen bij mijn medepaardeigenaren op stal. Kijken wat hun mening hierover is. Een gesprek aanvragen met de staleigenaresse is de tweede stap met een verzoek, al dan niet mede door de overige pensionklanten ondersteund, van uitleg over de aanstaande verhoging. Een uitleg dat alles iets duurder is geworden is voor mij niet afdoende daar loop ik al te lang voor mee. Mocht er een goede verklaring voor zijn dan sta ik daar natuurlijk voor open om deze aan te horen.
Ik sta op een stal op Goeree-Overflakkee. Dat zijn de Zuid-Hollandse eilanden. Heb even een groot deel van dit topic mee gelezen. Ik begrijp dus dat jij 465 euro per maand betaald. Dat vind ik eigenlijk wel ontzettend veel. Ik vind het bij ons al veel. Mag ik vragen in welke regio jij dan staat, want qua soort stal is het toch wel ongeveer hetzelfde. Ik weet dat het in de randstad ook heel duur is.
ook doe ik het onderhoud helemaal zelf en word er niks voor mij gedaan
ik betaal 100euro per box en daar komt zo'n 50euro per maand aan hooi bij, ong 20euro stro (is erg schoon en staat overdag in de padock), 60euro krachtvoer, 10euro mestafvoer. kom dus zo op 240euro per maand..