Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
de binnenbak wordt weliswaar geen 20x40 maar je kunt er prima in rijden.
..
alleen gaan ze in deze tijd van het jaar savonds naar binnen
.
Chris_Luxz schreef:lynne8 schreef:Zomer+ winter weidegang en buitenbak. Helemaal niks mis mee, het gaat om je paard. Paarden horen buiten te staan en lekker te kunnen grazen, vind ik persoonlijk. Dus de keuze is snel gemaakt
Kan ik dan opmaken dat jij je paard recreatief houdt of er helemaal niet mee rijdt als je vindt dat hij buiten hoort te staan om zich hele dagen lekker te vullen met gras? Hoefvergroeiingen? Mok? Hoefbevangen? Weke straal? andere rariteiten?
Flynn schreef:nou dr lag hier net n beste laag hagel, als dat t begin is van de winter, dan verhuis ik mn knollie tg liever naar n plek met binnenbak, want in n bevroren buitenbak kan je tg niet rijden .
24 uur per dag je paard op stal hebben lijkt me niks arm beest
Helaas gebeurd dit wle bij bepaalde opleidingen en jah je wil nou eenmaal die opleiding doen... M'n overburen rijden elk weekend heen en weer zodat hun paardje s'weekends thuis de wei op kan. Chris_Luxz schreef:Overigens vindt ik sommige reacties erg kort door de bocht als je denkt dat het beter is voor je paard als het dagelijks buiten moet staan. Mentaal blijven ze helder genoeg door de afwisseling in de training door bv een buitenrit als ik merk dat ie te lauwtjes wordt.
Mijn paard heeft in de jaren dat ik 'm heb nooit last van rariteiten gehad. Wordt dagelijks na de training gewassen met warm water en onder het solarium gezet tbv zn spieren.
Citaat:Zo lang mijn paard genoeg beweging krijgt, een dak boven zn hoofd heeft, gezond is en de zg happy athlete uitstraling heeft hoef ik me niet verder te verdiepen.
Citaat:Doe het al 10 jaar zo en het heeft me weinig problemen opgeleverd.

Arabesk schreef:Chris_Luxz schreef:Overigens vindt ik sommige reacties erg kort door de bocht als je denkt dat het beter is voor je paard als het dagelijks buiten moet staan. Mentaal blijven ze helder genoeg door de afwisseling in de training door bv een buitenrit als ik merk dat ie te lauwtjes wordt.
Mijn paard heeft in de jaren dat ik 'm heb nooit last van rariteiten gehad. Wordt dagelijks na de training gewassen met warm water en onder het solarium gezet tbv zn spieren.
van welke planeet kom jij? Of waar heb je de afgelopen vijf jaar opgesloten gezeten?
Heb je dan echt de hele welzijnsdiscussie gemist?Citaat:Zo lang mijn paard genoeg beweging krijgt, een dak boven zn hoofd heeft, gezond is en de zg happy athlete uitstraling heeft hoef ik me niet verder te verdiepen.
dat is wel een hele slechte reden om je níet te verdiepen. Dan ga jij dus pas kennis opdoen op het moment dat er problemen zijn. Misschien zijn er nu al wel omstandigheden waarbij je bepaalde ziektes in de hand aan het werken bent. Voorkomen is beter dan genezen, dus je kunt je beter nú verdiepen in het wezen paard met al z'n natuurlijke behoeftes, zodat je kunt voorkomen dat je paard ziek wordt.
En hieronder geef je wel de aller allerslechtste reden om iets te doen:Citaat:Doe het al 10 jaar zo en het heeft me weinig problemen opgeleverd.
Opa rookt ook al z'n hele leven, dús roken is niet slecht. Ik doe het al tien jaar zo en dáárom is het goed zo.
Neem deze site eens door, ik weet zeker dat hier minstens vier dingen instaan die jij nog niet wist:
http://users.telenet.be/peter.ryckeboer ... index.html
Citaat:Overigens vindt ik sommige reacties erg kort door de bocht als je denkt dat het beter is voor je paard als het dagelijks buiten moet staan. Mentaal blijven ze helder genoeg door de afwisseling in de training door bv een buitenrit als ik merk dat ie te lauwtjes wordt.
Citaat:Gezien hetgeen jij beschrijft in je profiel ga ik geen discussie aan met je daar wij van verschillende planeten komen!![]()
Sportruiters hebben andere ideeën en het welzijn van diens paarden staat toch wel degelijk op de eerste plaats.
Respect voor jou denkwijze en manier van omgaan met je paarden. Laat mij mijn sport dan ook lekker beoefenen op MIJN manier.
nielsd schreef:Nav deze zin maak ik die reactieCitaat:Overigens vindt ik sommige reacties erg kort door de bocht als je denkt dat het beter is voor je paard als het dagelijks buiten moet staan. Mentaal blijven ze helder genoeg door de afwisseling in de training door bv een buitenrit als ik merk dat ie te lauwtjes wordt.
sflj schreef:Citaat:Gezien hetgeen jij beschrijft in je profiel ga ik geen discussie aan met je daar wij van verschillende planeten komen!![]()
Sportruiters hebben andere ideeën en het welzijn van diens paarden staat toch wel degelijk op de eerste plaats.
Respect voor jou denkwijze en manier van omgaan met je paarden. Laat mij mijn sport dan ook lekker beoefenen op MIJN manier.
Ben ik niet met je eens; ik denk dat jij alleen het lichamelijke welzijn van je paard belangrijk vindt. Hoe hij zich mentaal voelt interesseert je waarschijnlijk niet en zolang hij lichamelijk fit is en doet wat je van hem vraagt, mag ie van geluk spreken dat ie niet in de worst belandt. Of niet, dierenvriend?![]()
Ik denk dat een paard veel meer nodig heeft dan jij denkt of weet!
Kan nu onderhand wel zeggen dat ik m'n maatje door en door ken...mag overigens ook wel verwacht worden na 11 jaar gecrost, gesprongen en gezwommen te hebben. Beest heeft in alle jaren niet opgelopen...so cut the crap en ga de rest in sesamstraat lekker schoppen.
Chris_Luxz schreef:nielsd schreef:Nav deze zin maak ik die reactie
Dan heb je mijn opmerking verkeerd geïnterpreteerd, ik doelde op mijn wedstrijdpaard. Voor hem is het niet goed om de hele dag buiten te staan gezien hij volop in training staat. Geen deken is dik genoeg voor mijn geschoren paard om hele dagen buiten te laten staan, dan zouden ik 'm van hoef tot oor moeten inpakken...
Chris_Luxz schreef:de mijne staan 's nachts binnen en overdag komen ze er 3 keer uit. Of er wordt mee gestapt aan de hand(20minuten) of ze staan in de molen maar ik train iedere dag.
En als je de voorafgaande berichten gelezen had Nielsd, had je kunnen zien dat mijn paard mentaal prima in orde is.