Ik ga binnenkort even cowboymagic halen
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MelisXFeikje schreef:Bij onze 10jarige hengst hebben we vanaf dat ie klein was al ingevlochten gehouden in een hengstenvlecht,.. Gewoon niet aankomen en in een vlecht houden. Aleen voor een wedstrijd goed uitkammen. Dan krijg je het dit effect (foto) Tjardo is een Leffert
xjox schreef:Ik vind zo'n boog maar standaard. Ik laat ze lekker lang
jwbokt schreef:zo min mogelijk borstelen; alleen ontklitten en 2 xper week babyolie erin en dan vlechten
bailey94 schreef:mijn tinker had vrij korte manen toen ik dr kreeg, meer dan d helft korter dan dat ze nu zijn,
gewoon is een losse vlecht, 1 of 2 x in de week haal ik hem er uit en voorzichtig uitkamen, heel af en toe knip ik er een klein puntje af zodat ze mooi blijven,
voor:
na:
prow schreef:ik heb ergens gelezen iets van 5 dagen ingevlochte laten en 2 dagen las werkt dat ???
PokerFace.x schreef:@ prow ;
Als je je paard z'n manen/staart te lang ingevlecht laat (dus 2 tot... dagen) dan breken ze af.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling als je langere manen wilt...
BrankaZ schreef:PokerFace.x schreef:@ prow ;
Als je je paard z'n manen/staart te lang ingevlecht laat (dus 2 tot... dagen) dan breken ze af.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling als je langere manen wilt...
Apart dat diverse mensen in dit topic ervaring hebben dat dit niet zo is. Integendeel, ze worden langer. Verschil is dat een draad ook sneller afbreekt dan een touw (dat samen is gesteld uit diverse draden). Je moet alleen niet te strak vlechten bij de manenaanzet omdat de dan inderdaad bij het rondmaken van de hals afbreken.