Heeft er iemand ook foto's van hoe de rijbak er nu bij ligt?
Mac
Geplaatst: 02-12-10 09:45
Daar hoef ik geen foto van te maken .... WIT is de juiste woordkeus Ik heb er tot gisteren (met een klein laagje sneeuw) goed in kunnen rijden. Nu ligt er te veel sneeuw en vind ik het niet verantwoord meer.
Bij ons ook wit! In die van mij ligt ca. 5 cm sneeuwd, dus daar heb ik sinds maandag ook niks meer in gedaan.
marjan321
Geplaatst: 02-12-10 10:03
Goede tip van één van onze klanten; een bouwzeil over je buitenbak heen leggen en die er pas afhalen als je gaat rijden.. Kost wel wat tijd, maar dan heb je in ieder geval geen last van sneeuw in je rijbak!
loriene
Geplaatst: 02-12-10 10:07
Hebben wij vorig jaar gedaan!!! Dat is echt zwaar om het zeil er weer af te halen!! Vooral wanneer er wat sneeuw op ligt.
Dat zie ik mezelf ook niet doen in m'n eentje...Delphi:ik wil graag een landrol..maar moet m'n ouders nog overhalen.Ik denk trouwens niet dat zout de kokos aantast want het is dood spul..ik ga wel zout inslaan om inieder geval de hoefslag zacht te houden voor een eventuele nieuwe vorstperiode.
Ik ga bij de volgende vorstperiode ook zout strooien in de helft van de bak, zodat ik in ieder geval kan blijven longeren, ik wsa nu te laat met zout omdat het ging sneeuwen.
Ik vroeg me af of een grondvlakker wat is om de bak valk te houden, heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Is in ieder geval een voordelige optie
Ik moet hem nog altijd zoveel mogelijk aanstampen. We egaliseren de bak nu met een (geleende) trekker met zo'n bak er achterop en rijden hem daarna nog een keer aan met de auto ... ja, gewoon met de banden dus . Bestaan er eigenlijk ook rollen voor achter de auto?
Ik heb een stuk mvan 1 bij 2 mtr harmonica gaas gekocht , 2 touwen er aan en een balk er op en zo kan ik s'avonds zelf even een rondje lopen en de hoefslag weer gelijk trekken.Kost geen drol en werkt super!
NadiaM
Geplaatst: 06-12-10 12:19
Klink goed! Kan er alleen niet echt een beeld bij krijgen...
Fortuna22 schreef:
Ik heb een stuk mvan 1 bij 2 mtr harmonica gaas gekocht , 2 touwen er aan en een balk er op en zo kan ik s'avonds zelf even een rondje lopen en de hoefslag weer gelijk trekken.Kost geen drol en werkt super!
Fortuna22
Geplaatst: 06-12-10 12:23
Gaas maar dan niet dat stugge zeg maar...Dat kan je op rol krijgen.Snap je het?
Ja dat klopt.Maar heb met de hark de hoefslag vrij gemaakt(zo'n 1.5 mtr) en daar zout op gestrooid.Die moet elke avond glad gemaakt worden en dat doe ik met het sleepje.Werkt trouwens top op de kokos.Trekt het nauwelijks mee.
Bij mij is de sneeuwe bijna weg, heb net even gelongeerd op een mooi vlak stuk, bak was ook helemaal niet hard onder de sneeuw. Volgende week even zout strooien zodra het gaat vriezen en elke dag slepen.
Jannepauli
Geplaatst: 11-12-10 10:39
Ik volg dit topic al een tijdje en begin er toch aan te denken om komend voorjaar cocos in mijn rijbak aan te brengen - de bodem wordt als het droog en warm is nogal structuurloos en de laatste twee jaar blijft er toch al te vaak water in staan als het hard geregend heeft. Wij hebben voorheen houtsnippers in de bak gehad - in tegenstelling tot wat ik hier af en toe lees, werd dat nooit glad en het spul heeft het zeker 7 jaar uitgehouden, goed gemengd met het zand maar is nu praktisch verdwenen.
Nu vroeg ik me af: wij hebben een manegevlakker ( zie foto) die de grond loswoelt door middel van pennen en het losgekomen zand vervolgens weer mooi glad strijkt ( zie foto)
Zou dat apparaat wel te gebruiken zijn met cocosvezel in de bodem?
linky
Geplaatst: 11-12-10 11:10
zoiets hebben wij ook, met de korte vezels gaat dat in ieder geval perfect!