Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 16:56

Hier ook toch wel een snijdend koude wind. Ze hebben 2 uurtjes op de wei zonder deken gestaan maar nu wel weer op.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 17:44

Hier gaat de deken straks met brok voeren (7 uur) weer op. Nu staat er nog een zonnetje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 17:58

Ik heb ook niet gereden, heb geleerd van vorige week :+ even gelongeerd en nieuwe plannen gesmeed.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 18:14

Uit de wind was het idd lekker.

Ik was vandaag kijken bij de freiberger crosstraining. Was. In de wind idd koud.

Wat een fijn dier zo Boemel. Ze zit er netjes op, leuk dat ze er zo mee wegrijdt met zo weinig stuururen.

Robijntjuh, hel verstandig. En wat voor plannen heb je gesmeed?

DF, lekker bezig, wandelen met Boon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 18:23

We gaan een nieuwe plek voor de trailers en loader fixen. En dan kan het hooi mooi voor blijven.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 19:27

De jongste hier is niet helemaal fit dus ik heb de rest om 12 uur gedwongen mee naar huis te gaan :+ daar hebben mijn man en ik de paddock nog een keer gesleept en nu is hij wel echt weer goed begaanbaar. Voerpunten zijn ook weer een stuk beter te doen. Hopelijk kan ik ergens deze week de bak gewoon weer dicht doen

Was inderdaad naar een koud windje vandaag :brr:

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 19:37

Hopelijk de jongste weer snel OK!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 19:52

Ik heb de bak vandaag dicht gedaan toevallig. Onze voorste paddock is zo goed als droog en daar komt dit jaar een nieuwe lading zand op en dan gaan we zo de track rond werken. En ook beginnen met de track slepen inderdaad.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 20:28

Hier is de track ook bijna droog op 1 stuk na. Dus Quintanilla zit nog standaard iedere dag helemaal onder de modder want ze is van mening dat ze daar met mach 3 doorheen moet rennen :').

Ik heb vandaag samen met mijn zus in de weide een haagje geplant en wat boompjes. Het was fris maar we waren goed aangekleed en beschut door de dijk dus het viel mee met de kou. Mijn man daarentegen was aan de andere kant bezig en hij stond vol in de wind. Hij was bijna blauw :=

Ik hoop deze week nog vrij te krijgen op mijn werk, want ik moet nog 140 boompjes planten en een hele berg wilgen :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 20:56

Ja t was echt fris vandaag! Vieze wind. Toch hebben we weer het eea gedaan voor de stal. Nog paar kleine dingen en dan kunnen ze die fulltime gaan gebruiken :D

Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 21:29

Ai, een hoop van jullie hebben het toch echt wel koud gehad vandaag.

Wow, wordt mooi Marjan! Kan niet wachten tot ze hier aan de gang gaan.

Ik had een thermoshirt aan, een fleecetrui, een trui en een jack. En had t grotendeels te warm.

Veel omgewaaide bomen hier in het bos. Weinig ruiterpad te pakken. Buiten het ruiterpad getreden in stap. Was een erg breed pad. Toch een boze wandelaar, die met een stok tegen de bomen ging slaan.
Tja, dat was ook wat overdreven :(

Maar, verder fijn om ff in t bos te zijn. De paden waren mooi droog.

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 21:45

DubbelFun schreef:
Hopelijk de jongste weer snel OK!

Hij heeft vanmiddag weer alles eruit gegooid. Zo sneu… daarna is hij wel weer helemaal het mannetje maar echt fit is hij dus niet.

De paddock is hier echt geweldig goed nu! Zijn echt nog maar een paar plekken waar ik gewoon nog niet blij genoeg mee ben := maar net het voorspelde weer komt dat wel snel goed nu!

Haha Dais typisch he! hier ging Lissy vandaag ook vol gas over de droge track en dwars door het modder stuk naar de bak 8)7
Koud om te planten inderdaad!

Mooi Marjan!

Boemel wat een gekke actie van die wandelaar :=

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 21:52

Echt soms… mensen hebben gewoon geen geduld meer met elkaar!

Dank jullie! T knapt enorm op van de zwarte planken :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 08:33

Beterschap Maartje.

Wat zijn veel mensen actief geweest. Ik heb beide dagen gereden, heb nu ook spierpijn tussen mijn bovenbenen. Gisteren nog wat stoepbandjes geplaatst,, was 1 stukje waar de mestaanhanger staat wat nog niet gedaan was en dat verschoof steeds.
Was wel fris, had ook met rijden alleen vest en bodywarmer aan maar had ik spijt van.

Marjan, wordt al mooi
Boemel sommige mensen hebben geen geduld
Wat leuk dat meisje op dat grote paard, knap hoor

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 10:03

@maartje: heb je hem nog getest?? Overgeven schijnt ook één van de symptomen te zijn. Maar het kan verder natuurlijk van alles zijn.

@boemel: ik vind het ook vaak moeilijk om goed in te schatten wat ik aan moet. Het scheelt ook of je in een open stuk of echt in het bos rijdt.
Als de ruiterpaden hier niet te doen zijn wijk ik ook vaak uit, andersom gebeurt het minstens niet zo vaak :)

Hier hebben we de -5 aangetikt en het was net nog -2.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 11:10

hij is negatief. En ook naar school, want vanmorgen voelde hij zich prima. Maar dat deed hij gister op zich ook, dus ik werk voor de zekerheid maar thuis vandaag ipv op kantoor

Oh man het is zo koud buiten, brrrr. Nu gelukkig wel een lekker zonnetje erbij!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 11:18

Ik ben nu aan het werk. Ik ga straks maar eens mesten. Nu eerst wat cijfers ophoesten voor een evaluatie van een project.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 11:20

Ik ben ook aan het werk, mooi naar buiten als het wat opgewarmd is. Vandaag weer ff met de bruine dressuurmatig oefenen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 11:23

Hier een heerlijk zonnetje. Zonder jas kon ik om half 10 al buiten bezig zijn

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 11:26

En ik liep net nog met mijn dikke winterjas uit te mesten en heb het niks te warm gehad :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 11:51

Nee, hier een graad of 3 nu, nog echt wel jassen weer :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-22 13:12

Hier ook een heerlijk zonnetje maar wel koud :brr: onze verwarmingsketel besloot dat het een goed moment was om de geest te geven, we werden wakker met dikke grijze rookwolken in huis :\ direct alle beestjes naar boven gedaan, ramen en deuren opengegooid en ketel afgezet. Gelukkig met een sisser afgelopen, maar wel schrikken.. we wilden toch al overstappen op een warmtepomp, gaan dat proces toch maar even versnellen nu _O-

Wel het nadeel vind ik aan oude gerenoveerde boerderijtjes. We vervangen alle oude zaken één voor één (budget laat niet meer toe dan dat) maar soms voelt het alsof het huis rond je een beetje instort :=

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 13:18

Solleke, als je nu toch moet kijken naar je warmte voorziening kan het interessant zijn om mogelijkheden te combineren, bijvoorbeeld een zonneboiler gekoppeld aan je warmtepomp. Met een buffervat vang je watmwater op en deze kun je voor verwarming vn je huis gebruiken.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-22 13:20

Belker schreef:
Solleke, als je nu toch moet kijken naar je warmte voorziening kan het interessant zijn om mogelijkheden te combineren, bijvoorbeeld een zonneboiler gekoppeld aan je warmtepomp. Met een buffervat vang je watmwater op en deze kun je voor verwarming vn je huis gebruiken.

Thanks voor de tip, vrienden van ons hebben ook zonneboiler en zijn hier erg tevreden over. Morgen komt de chauffagist langs, ik zet het bij op het lijstje. Grootste nadeel is dat we ons huis nu ook in sneltempo verder moeten gaan isoleren, ramen en plafond zijn OK maar muren nog niet..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 13:26

Oh waardeloos dat je CV stuk is.
Ik moet me er ook even in verdiepen want onze CV moet ook vervangen. Wilde eigenlijk gewone CV maar met deze gasprijzen twijfel ik toch weer.
Met zonneboilers heb ik slechte ervaringen. Dus die wil ik niet. Liefst wil ik sowieso niks dat buiten zichtbaar is. Dat vind ik echt een nadeel van al die installaties.