[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

neile

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:42

Olympia, ik heb de camera nu ook besteld. Nogmaals bedankt! ;)

Ik ben wel fan van de 'doodgewone' plastic grasdallen die gewoon gemaakt zijn voor ook zwaardere belasting. Die liggen hier heel goed. Zou best nog wel wat meer van dat spul willen hebben in de paddock maar goed.. Moet beetje leuk voor de portemonnee blijven en we bekijken het jaar per jaar.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:55

neile schreef:
Olympia, ik heb de camera nu ook besteld. Nogmaals bedankt! ;)

Ik ben wel fan van de 'doodgewone' plastic grasdallen die gewoon gemaakt zijn voor ook zwaardere belasting. Die liggen hier heel goed. Zou best nog wel wat meer van dat spul willen hebben in de paddock maar goed.. Moet beetje leuk voor de portemonnee blijven en we bekijken het jaar per jaar.

En van die betonnen dingen, die bijv ook langs de kant van de weg liggen?

Voor rondom een verplaats of als pad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:59

Ik denk dat wij de omheining ook rond een meter hebben zitten.

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 12:44

Buitenomheining hier is 160cm binnenomheining 120

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 14:02

Prairy: Als pad of rondom een plek, top. Zeker van dat spul waar je ook nog gras door kan zien, vind ik wel tof. Dat werkt toch nog altijd beter, afwateringsgewijs. Zelf hebben wij dat niet, die van ons zijn plastic. Ik zie dat wel niet haalbaar om daarmee een volledige paddock te bestraten, omdat ik vind dat dat te veel slijtage geeft.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 14:09

Ik denk dat ik het als een stuk pad zou willen, van de ingang van de wei naar de schuilstal, waar ik zelf dus ook vaker zal lopen. En ik denk ook naar de mesthoop / hooi opslag.

Groot deel van de track rondom de wei gaan we ofwel keren of een deel de toplaag eraf en zand erop (toplaag wordt dan ergens een heuvel). Track gaat ook door het bos, daar ga ik niks aan doen qua bodem.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 14:26

Dat lijken me heel fijne plannen. Een stukje verharding voor jezelf is wel handig. Eventueel ook onder hooiplekken is dat volgens mij ook wel een fijne manier van verharding. Alleen even opletten dat je ook voldoende hooiplekken hebt die dat niet hebben, zodanig dat je kan afwisselen. Zelf heb ik mijn paarden niet met ijzers en vind het wel prettig om die slijtage wel wat in de gaten te kunnen houden.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 15:29

Onze omheining is ongeveer 120cm hoog. Zowel de binnen als buiten omheining. Er zit op 65cm een tweede draad. Nilay is 163 en Roos 153.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 16:54

hier ook alles op 120, paarden 1.10 en 1.72. springgefokt, maar no way dat ze over het draadje stopt als die op de grond ligt :wow: blijft keurig achter de omheining staan steigeren als het te spannend wordt :7

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 07:08

Omheining hier zit op 1.15 geloof ik. Dat ging goed tot er een hele grote KWPN bij kwam (1.80). De net aangeplante bomen en struiken waren niet veilig meer. Nu een extra draadje gespannen op 1.35 zodat alles voorlopig goed kan groeien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:43

Dat is ook geen paard meer maar een olifant _O-

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:25

Nou ja, als mijn man echt een Shire wil, zou hij ook zo maar die afmeting kunnen hebben :') Denk dat ik er dan maar een ladder bij koop zodat ik er ook op kan komen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:26

Oh nee ik vind mijn paard van 1.60 al huge _O-

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:28

Ja ik rij nu af en toe op één van 155 en heb dan al moeite om vanaf de grond in de stijgbeugel te komen, 160 is ook wel een beetje mijn max.

Maar manlief is van mening (met zo ongeveer alles) dat groter altijd beter is en dat het niet stevig genoeg kan zijn...

En het eerste op mijn to do lijstje voor dat paard zou dan ook zijn om hem te leren parkeren op commando haha

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:31

Prairy schreef:
Ja ik rij nu af en toe op één van 155 en heb dan al moeite om vanaf de grond in de stijgbeugel te komen, 160 is ook wel een beetje mijn max.

Maar manlief is van mening (met zo ongeveer alles) dat groter altijd beter is en dat het niet stevig genoeg kan zijn...

En het eerste op mijn to do lijstje voor dat paard zou dan ook zijn om hem te leren parkeren op commando haha

Dan krijg jij op termijn vast ook een geweldige tractor erbij!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:34

Die hebben we sinds kort al! Want ja, die had hij nodig. Afgelopen zaterdag voor het eerst echt gebruikt met het halen van champost in de buurt :D paar kuub gehaald, met de grondbak die erbij zat. Stukken beter voor onze rug als in en uit de aanhanger scheppen :P

Maar toen ik de lader van robijn zag, was ik wel blij dat hij niet op dat idee was gekomen :') die is toch nog een heel stuk groter, en ook veel groter als we hier nodig gaan hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:06

Hahaha :+

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:24

Prairy schreef:
Die hebben we sinds kort al! Want ja, die had hij nodig. Afgelopen zaterdag voor het eerst echt gebruikt met het halen van champost in de buurt :D paar kuub gehaald, met de grondbak die erbij zat. Stukken beter voor onze rug als in en uit de aanhanger scheppen :P

Maar toen ik de lader van robijn zag, was ik wel blij dat hij niet op dat idee was gekomen :') die is toch nog een heel stuk groter, en ook veel groter als we hier nodig gaan hebben...

:D

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:21

Zijn hier ook mensen die snack plekken hebben.
Bv autobanden met emmers erin. Of boomstammetjes met emmer erop. Of verstop je wel eens wat tussen wat takken in?

Hoe doe je dat precies? Ik heb hier 4 pony’s lopen waarbij 1 merrie waarvan ik haar verdenk dat zij dan alles alleen op eet :o en de andere 3 dus niets krijgen. Ik zie het gewoon niet zo gied voor me zeg maar.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:41

Monsera, dat heb ik ook. Ik d NK dat ik dan eerst de track zou moeten afsluiten voor de paarden. Dan kan ik voer verspreid neerleggen en kunnen ze daarna op zoek. Ik denk dat ik anders een slimmerd achter me aan hen lopen om alles meteen weg te halen zodra ik het neer leg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:42

Ik verstop wel eens wat bamboe maar dan moet ik dat qua timing echt slim doen want ze zijn er onwijs gek op.

Eowyn_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 18:05

Ben al een tijdje aan het meelezen, en er komen echt mooie plekkies voorbij. Hard voor gewerkt hoor!

Maar nu ben ik benieuwd naar jullie mening...

Over een jaar of 2 wil ik graag pony's aan huis hebben.
Nu hebben we achterin een stuk van 20x20 over (is niet groot, ben ik me van bewust), waar ik ooit een d- of e pony, en een mini voor gezelschap wil.
Ook hoop ik te kunnen regelen dat ik het weiland van de buren kan huren. Zolang het huur is, ga ik daar helaas geen mooie PP van kunnen maken :(. (Mss mag wel een track rond de buitenkant, dat weet ik nu niet.)
Voor de paddock van 20x20 had ik het idee van een (schuil)stal van 6x3, daarvoor een stuk verhard.

Dan nu de vraag: zou ik het midden afzetten, en dan daar wat eetbare bomen, struiken en kruiden planten waar ze af en toe in kunnen.
Ook zodat ze niet recht kunnen oversteken, en een beetje meer moeten lopen. Een tekening erbij voor het idee.

Ook vroeg ik me af, zou ik de moeite nemen om op een stukje kiezels te leggen, en een andere hoek boomstammen?
Rennen gaat het wsl toch niet echt worden in 20x20 vermoed ik, mede daarvoor het weiland ernaast.

Of denken jullie van: "Meid, neem die moeite niet op zo'n klein stukkie." ?

Beetje vroeg mss met al plannen maken en ideeën opdoen, maar je moet toch wat he? }:0

Last but not least, graag aardig blijven in de reacties, ik ben hier om te leren :)

Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 18:38

20x20 is echt klein. Zeker als je er ook een schuilstal plaatst. De wei heb je dan echt nodig om ze hun benen te laten strekken. Kun je de bomen niet buiten de paddock plaatsen, zodat ze over het draad kunnen eten?

Dit is ongeveer 20x20 inclusief schuilstal van 5x2.2
Afbeelding

Eowyn_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 20:10

Bedankt voor je reactie en de foto Belker! Bomen buiten de paddock kan wel ja! Dat krijg ik wel verkocht aan m'n vriend. Is aankleding tuin dan := Ik kan ook denk ik wel 20x23m van maken, dan staat de schuilstal buiten de 20x20. Maar vond het daar nou niet noemenswaardig groter van worden... Ze kunnen er nog niet echt in rennen ofzo. -O-
Ik hoopte iets bedacht te hebben waardoor een saaie paddock wat interessanter wordt. Maar daar moet ik dan nog wat meer over nadenken.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 20:38

Ik had mijn 3 Shetlanders op een pp op een stukje van 30x35m.
Voor hen was dat prima, maar een groter paard zou ik er echt nooit opzetten. 20x20 is imo dus echt veel te klein. Ik hoop dat je het weiland van de buren erbij kunt huren, dan kan het prima!