Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bedoel meer dat alleen zeggen dat een paard 570 kilo weegt niet zoveel zegt. Dat is voor een Belgisch Trekpaard weinig en voor een Arabier veel zeg maar 
ruitje schreef:Als dit topic iets laat zien is dat iedereen overal anders over denkt haha
Degene waar ik de opleidingen bij heb gevolgd is een autoriteit op het gebied van voeding en verbonden aan Utrecht en die geeft aan dat wegen het beste is, dat volg ik dan ook maar gewoon. Plus, BS zorgt eerder voor lastige situaties met klanten, ' is hij nou +2 of +1 ' is een lastiger gesprek dan: hij weegt 570 kilo zeg maar
Maar joh, je paard hoeft niet op de weegschaal he bij ons, het is een service. Met 50% van de klanten heb ik het nooit over het gewicht van hun paard. Dikke prima ( woordgrap)
De discussie over bemoeiende stalgenoten is voor mij lastig, ik kan daar deels wel wat mee( aanname beleid en mensen aanspreken als het niet lekker loopt op stal)
Maar vaak hoor ik dingen ook als laatste, of niet en dat vind ik ook niet erg![]()
Is altijd een beetje schipperen als stalhouder denk ik![]()
Wat verwachten jullie daarin van een stalhouder? Dat die actief iets doet tegen 'bemoeiende stalgenoten' ?
. En die rode pet wil ik dan op als ik even met mijn dochter met de shet bezig ben, of mijn eigen paard train
. Ik heb wel eens gedacht aan een video rondleiding, want ik leid voor mijn gevoel ook 2 van de 10 mensen rond die dan al zouden denken: nope. Dus die overweeg ik nog wel. Kennen jullie stallen die dat hebben?
ruitje schreef:Ik denk daar wel eens over hoor, om een tijdstip in de week te plannen ofzo voor vragen. Maar dat komt zo 'onvriendelijk' over lijkt mij? Een soort spreekuur?
Wat ik het liefste zou willen, dit klinkt ZO IDIOOT he, maar echt. Is bijvoorbeeld: Als Ruitje een blauwe pet draagt mag je alles vragen. Met een rode pet niet. En die rode pet wil ik dan op als ik even met mijn dochter met de shet bezig ben, of mijn eigen paard train
![]()
Rondleidingen wil ik niet korter, sinds ik die zo uitgebreid doe haal ik veel beter het type klant eruit wat bij ons past en die tijd haal ik dus makkelijk weer terug doordat je een fijne groep mensen hebt staan. Ik heb wel eens gedacht aan een video rondleiding, want ik leid voor mijn gevoel ook 2 van de 10 mensen rond die dan al zouden denken: nope. Dus die overweeg ik nog wel. Kennen jullie stallen die dat hebben?
Zoals Prompter het nu omschrijft, zo doe ik het een beetje. Ik geef zo min mogelijk advies, alleen als mensen er om vragen of als zij om iets komen vragen( bijvoorbeeld mag hij ander voer of zal ik enorm dikke jantje 24/7 op het gras zetten) . Dan zeg ik: alsnog jouw keuze, maar dit en dit is het risico.
Ik denk er wel eens over dat te omschrijven in een soort 'communicatie-matrix' , zo van: zo doen we dat hier.
Mja, ik ben dol op stukjes omschrijven , soms denk ik: al mijn klanten denken: kap eens met al dat leeswerk
ruitje schreef:Wat ik het liefste zou willen, dit klinkt ZO IDIOOT he, maar echt. Is bijvoorbeeld: Als Ruitje een blauwe pet draagt mag je alles vragen. Met een rode pet niet. En die rode pet wil ik dan op als ik even met mijn dochter met de shet bezig ben, of mijn eigen paard train
Lekker zichtbaar, hoef je er als klant ook niet steeds over na te denken of je wel of niet iemand onderbreekt of lastig valt.
pluisje88 schreef:Het petten verhaal zou ik juist wel duidelijk vinden. Ik loop soms dagen met iets dat ik wil vragen maar ik vind het lastig het juiste moment te vinden. Als ik een keer iemand stoor op een moment dat een ander niet uitkomt dan durf ik de volgende keer niet meer te vragen voor de komende maanden. Dus ja mij zou dat niet storen maar juist helpen.
. Briefje is inmiddels wel vervaagd nu denk ik, dus die zal ik nog eens verversen 
. Want meestal zijn het ook niet de vragen die vervelend zijn, of de mensen, het is gewoon het feit dat ook ik mijn hoofd leeg wil maken bij de paarden, net als iedereen denk ik
. Ik ga er eens mee aan de slag. Even kijken wat bij mij past en hoe dat in te zetten, bedankt voor het meedenken
.
! Maargoed, misschien moet ik daar kritischer in worden. Want bepaalde wensen neem ik nu niet aan en die geef ik wel een rondleiding.
) op redelijk vertrouwde voet met jullie, maar toch had ik het ook fijn gevonden om een soort signaal of tijdsblok te hebben wanneer je tijd vrij hebt om vragen te beantwoorden. Wij hebben dat altijd tot een minimum proberen te beperken omdat we niet wilden storen, maar het is gewoon fijn om te weten wanneer iemand dat wel en niet wil. In communicatie is duidelijkheid altijd beter dan onduidelijkheid, ook als dat betekent dat je soms gewoon even moet wachten
, mits goed gefilmd. Dat wil zeggen goed belicht, goede audio, maar alleen daar waar het wat toevoegt (bijvoorbeeld een voice-over), geen achtergrondmuziek.
haha!