Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 21:17

Voor 2 dagen zou ik me geen zorgen maken over de modder hoor. Hang het hooi in de stal op. Ze staàn het grootste deel van de dag aan het hooi en dus droog.

Art_Ificious

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 21:54

Dan haal ik de palen gewoon weg. Is ergens ook veiliger. Moest zo een paal toch uit de grond getrokken worden en de paarden toch door het een of ander op een rennen zetten... Wil niet dat ze gespietst worden door zo'n stom paaltje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 23:58

Ik ben ook een beetje huiverig voor de storm. Sta pas amper vier weken op de nieuwe plek.. Overal bomen rondom. Heb een schuilstal met een deur die niet goed dicht of open kan.. Alles nieuw.. Spannend..

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 00:13

Ik zet ze zondagochtend vroeg op de grote wei. Mocht het dan te heftig worden gaan ze vroeg op stal!
Op de paddock staan ze helemaal tussen en onder de bomen, dus dat durf ik niet. Dan lopen ze het gras maar een beetje kapot.
Ik hoop dat de schade meevalt.

Voor de meelezers van vorige pagina. De dierenarts is geweest en het abces zag er goed uit. Het is uit zichzelf open gegaan, nu vooral spoelen met betadine oplossing elke dag en goed in de gaten houden. Ze heeft er niets aan hoeven doen en antibiotica was (voor nu nog) niet nodig. Mocht het niet beter gaan moet ik weer bellen.
Heb wel meteen dectomax tegen mijt katen spuiten, was ze niet helemaal voor niets gekomen.

Heb ranzige wond foto's voor de liefhebbers, maar weet niet hoe ik ze in een verborgen linkje moet zetten helaas..

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 00:31

Linkje typen. Linkje selecteren en de spoilerknop intikken.
Of deze tags zonder de sterretjed ervoor en erachter zetten:
[*spoiler] link [/spoiler*]

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 01:14

Ok, zo begon het vorige week ineens.. een flinke bult. Toen nog met haar erop.
Afbeelding

Toen ging het haar eraf

Afbeelding

Toen heeft het nog een paar dagen gerijpt en uiteindelijk is het dus open geklapt.
Foto's na het schoonmaken. Dat geel/bruine is honingzalf wat ik er daarna opgesmeerd heb.
Ik spoel het nu dagelijks met betadine oplossing.
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 02:04

Foto's zijn zo erg niet hoor.
Die van mijn paard z'n beenwond waren wat meer spoilerwaardig hihi.

Komt helemaal goed met dit.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 08:47

Hier ben ik niet zo bang voor de storm. Vandaag nieuwe pony ophalen en ben daar niet zo bang voor. Komt in kudde die leiden hem wel mee. Laat ze ook gewoon buiten zodat ze zelf heen kunnen waar ze willen.

Ben wel eerder bang voor al het water wat er gat vallen ruim 18mm dat is echt het dubbele van wat er überhaupt gevallen is per dag.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 10:06

Ja, ik vrees dat ik morgen ook beter zeepaardjes kan gaan houden hier in de paddock. Maar gelukkig heb ik een vuilwaterpomp en zolang de opvangput niet vol is kan ik een hoop wegpompen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 10:45

Wij zijn net een groot afdak aan het bouwen,om hooi bakken onder te zetten.Met de kans dat het morgen omligt. Maar goed blijft hij staan dan hebben ze in ieder geval een 2e droge plek.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 11:53

Even tijdelijk goed stutten met hout en/of sjorbanden.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 16:21

Ik heb alle prikpalen weggenomen. Draad nog extra nagelopen of alles nog goed zit. Een boom omgezaagd die scheef over de omheining hing en waarvan we al langer bang waren dat die zou omvallen op de omheining.

Paarden meteen blij dat de prikpalen weg waren haha meteen het jonge gras (gelukkig nog niet extreem veel) gaan knabbelen.

Voor het water ben ik ook bang inderdaad. Paddock is nu goed plasvrij maar wel nog wat modderig. Zal weer wat geven met zoveel water per m²

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 17:18

Afbeelding
Ik hoop dat het oude kippenhok blijft staan.Anders waait het hok bij de paarden in de wei.Even kijken hoe hard het waait anders gaan de paarden in de geitenwei.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 18:02

Dat ziet er idd niet al te stevig meer uit :o

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 18:28

Staat nu al 60 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:10

Hoe gaat het met alle paardjes?
Ik was er eind vd middag, ze stonden toen rustig. Ze durfden de schuilstal niet in, dus ook toch maar wat hooi buiten gehangen.
Merk dat ik er zelf wat onrustig van ben :\ . Hoop dat alles goed gaat.. Er is wel toezicht, dus moet er maar op vertrouwen dat zij het in de gaten houden en me bellen als er iets is..
De paardjes staan pas net op deze plek, dus dat maakt t allemaal ietwat spannender denk ik :D

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:14

Met de paarden is het goed.Ze blijven wel binnen.Ik maak mij meer zorgen om het kippenhok naast de wei.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:40

Ze staan bij mij gewoon net als anders, 24/7 buiten. Schuil stal gaan ze helemaal niet in, dus denk dat ze t prima vinden dat t waait haha

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:40

Hier gaan ze uit de wind staan, maar nog niet eens écht in de open stallen. Verder hebben ze er niets van.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:43

Ik heb ze vanmorgen in de weide hooi gegeven. Daarnet stonden ze weer rond de ruif maar niet onder het afdak . Buurman gaat vannacht nog even checken.
De oude ponystal id andere weide is het dak er volledig vanaf gewaaid. Hopelijk blijft de rest nu staan en liggen waar het ligt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:44

Hopelijk kan dat afgewaaide dak geen kwaad voor de omgeving ??

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:02

Het dak ligt in een geheel ondersteboven. Er ligt wel nog een stuk met platen ernaast die hopelijk blijft liggen maar waar ik wat over twijfel. Echter te zwaar voor mij om te verslepen.
De losse spullen in het stalletje heb ik wat damage control gedaan. Voor de rest fotos gemaakt en eigenaar ingelicht. Meer kan ik ook niet doen.
Rondom rond zijn het weides en de weg is een landweggetje met weinig verkeer. Dus geen direct gevaar. Ook niet als de rest ook nog de lucht in gaat ...

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:52

Vanmiddag geweest. Toen hoorden we in de buurt een boom omvallen en was de wind nog niet eens zo hard als daarjuist. Morgenvroeg ga ik controleren of alles in orde is. Nu is het onmogelijk, pikdonker en als er bomen omvallen op mijn auto of zo dat ik niet meer weg kan ben ik helemaal gejost in dat donker bospad.

Mijn houten tuinomheining wiebeld al in de wind. Dus ik denk wel dat er rondom de wei nog bomen zullen omvallen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:54

Hier net even de oprit afgelopen en de weg op gekeken, maar zo te zien staat alles nog, wel 2 takken van de oprit afgehaald.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:57

Vanmorgen waren ze wat druk, dus gaf ik een scheutje calm en relax. Gisteren al een regen deken op gedaan,en alles stond nog overeind.