Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 07:54

Vroeger kon ik ook zonder moeite met weinig slaap. Tropenrooster, ‘s ochtends alle paarden rijden en dan siëtsta, in de avond terug om te voeren.
Vandaag mocht ik van mezelf uitslapen, sta normaal rond 6 u/half 7 op, maar man dat uurtje extra slapen voel ik me alleen maar slechter van, gek is dat.

Mentjuh, mijn zwager en schoonzus hebben een pakletkachel en daar is het een en al ellende. Steeds softwarematige problemen en het lukt de leverancier niet om het blijvend op te lossen. Hierdoor dan koud water of juist een huis wat veel te warm wordt. Daar zou ik dus alleen aan durven beginnen bij iemand met veel ervaring in het plaatsen hiervan.

Wij zouden nu op zo’n 20 panelen uitkomen maar willen ook overcapaciteit. In de toekomst willen we van het gas af, electriache auto’s, etc.

Die dakpannen hadden wij ook gezien, mega duur inderdaad!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 08:15

Dit is hem :)
Oude manege pony van mensen die er mee zijn gestopt. Een super lieve schat waar de kindjes mooi mee kunnen troetelen straks. Voor mij ook handig als gezelschap wanneer ik wil rijden, dan is de andere niet meer alleen en hoef ik die niet binnen te zetten.

Afbeelding

ClauH

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 08:17

Wat een lieverd MM!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 08:19

Wat een mooitje MM. Ziet er ook goed uit.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 09:04

Wendy schreef:
Wordt inderdaad wel gezegd dat je huis voor een warmtepomp heel goed geisoleerd zou moeten zijn, maar PB en Lizy bewijzen al een tijdje het tegendeel :j

Toevallig verkopen wij die dingen en in het verleden moest je huis inderdaad potdicht geïsoleerd zijn, maar ook hier is vooruitgang. Er zijn nieuwe warmtepompen waarbij dat niet zo nodig is.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 09:16

Wat leuk. Ziet er niet zo heel oud uit.
Lieve blik.

Op dit moment is er geen directe wens voor een pony/paard.
Ik vind het wel een prettig idee dat de mogelijkheid er is.

Tevens om van anderen pony's in training te kunnen nemen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 09:41

belle_boef schreef:
Wat een mooitje MM. Ziet er ook goed uit.

Ja hè!? En 25 jaar al!

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 10:01

Leuke pony MM!!

In ons vorige huis hadden we een pelletkachel (Geen cv). Op zich was het wel fijn, je kan hem zo instellen dat hij zelf aangaat en dergelijke. Het nadeel lijkt mij dat de pellets zelf steeds duurder gaan worden in de toekomst...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 10:36

Mooie omgeving Anke!

Ahw wat een lieve uitstraling heeft pony MM.

Wij konden gisterenavond laat weer douchen. Zeep prop van de vorige bewoners. Altijd leuk ;)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 10:55

Fijn Selka! Hebben jullie een hogedrukreiniger? Wij hebben daar sinds een tijd zo'n ontstoppingsslang bij... Heel handig om dat soort dingen te tackelen.

Mooie pony MM!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 11:03

Fijn dat het weer werkt.
Het is handig om zelf een ontstoppingsset te hebben.
Wij hebben zo’n lange rioolbuis, met weinig afschot, daar hoopt het op in. Regelmatig door spuiten.
De gemeenteput waar het in uit kwam is een maand of 2 vervangen. Sindsdien gaat het wel beter.
Maar zeepresten houdt je toch. En vet ed. En zand met die droogte.

Plopsalac Coo, ooit geweest! Met die kabelbaan omhoog, mooie omgeving inderdaad!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 11:11

Bestaat dat Wendy?! Dat is handig om te weten. Ga er eens naar op zoek. We hebben inmiddels een hoop dubbel ivm opslag wat we al hadden en nieuw omdat we nu ook dingen nodig hebben :+

Ook irritant Chasey als je dat zo vaak zelf moet doen.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 11:17

O kijk die ontwikkelingen zijn wel interessant! Dan wachten we het nog even af, we moeten toch eerst het dak doen.
De vloer in de keuken moet er wel uit dus dat word gelijk geïsoleerd en vloerverwarming er in.

Super leuke pony MM!
Zoiets komt hier ook nog wel ooit maar dochter is pas 2,5 dus wachten we nog even mee haha!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 11:38

Hier moeten ze nog 2 worden, maar kinderen is toch altijd een goed excuus om een pony voor jezelf aan te schaffen O:)
Ik zet de andere merrie steeds op stal als ik ga rijden en dat hoeft nu niet meer. Of de kinderen het leuk gaan vinden zullen we nog wel zien :)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:18

Een oude rot in het vak die jou kinderen nog veel kan leren.Mijn dame was een ex manege pony van 28 en ze heeft de kinderen zoveel geleerd.Ook over paardengedrag( ze is nu 35 en nog steeds bij ons)Heel veel plezier met hem.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:21

Ik sluit niet uit dat er hier ook een pony komt als de kinderen iets ouder zijn

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:27

Het nadeel van een oudje is wel dat de kinderen en de pony ouder worden.Springen kon niet meer met haar en in rengalop door de grote wei ging van het begin al niet meer.Later is dus onze ruin als rij vervanging gekomen en Britt voor bejaardenritjes.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:12

Als de kinderen het straks zo leuk vinden dat ze in rengalop door de wei willen en willen springen dan kunnen we altijd naar een sportpony kijken en kan deze gewoon blijven. Voor nu vind ik zo’n oudje wel prima. Als ze er niet naar omkijken heb ik een mooi weidemaatje waarvan het ook prima zou zijn dat hij alleen als grasmaaier dient. En wat je al zegt, het is echt een oude rot in het vak waar ze veel van kunnen leren :)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:24

Onze oude rot van nu 35(super grijs := )

Afbeelding

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:50

Ahw cute! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:53

Ah wat lief, die oudjes....

Leuke pony MM.

Mijn oudje is nog maar 23, hoop dat hij nog heeeeeel lang blijft grasmaaien bij ons.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:58

Puf puf steun :') deze zwangere heeft het zwaar :+ hoe is het met de andere zwangeren?

Ik heb een zwak voor oudjes en ik vind het dan ook heel fijn als iemand een plekje biedt! Mijne is 34 en nog relatief gezond.

Gisteren maar weer een nieuwe strook met gras bij gegeven. In de nachten naar buiten voor de hoeveelheid insecten overdag binnen. Van ons mag er minder weer komen! Ook niet normaal hoeveel hooi er wordt gegeten. Vorig jaar kregen ze vrijwel niks bij. Oké ze zijn nog steeds wel aardig rond en dat wilde ik zo houden.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 14:08

Sterkte jeannaa :(:) .

Ik heb mijn paardjes vanmorgen ook maar op een stuk land gezet, waarvan ik eigenlijk nog een 2e snede vanaf had willen halen..... Ziet er hetzelfde uit als jouw stuk.

En hooi gaat hier ook super hard. Vorig jaar aten ze het niet eens op, als ik er een paar plakken bijgooide, maar gebruikten ze het als plasplaats :D . Nu is het echt schoon op!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 14:10

Arme jij! Twee zomers geleden was ik hoog zwanger, dat is in een normale zomer al niet leuk, laat staan met deze aanhoudende hitte!

Hier staan ze nu ook ‘s nachts buiten en gaan op het heetst van de dag naar binnen. Waar ze normaal altijd hinniken en onrustig zijn om weer naar buiten te mogen staan ze nu echt te chillen. Het is hier heerlijk koel op stal en er zijn welgeteld 0 vliegen te vinden. Heerlijk zo’n vliegvrije stal!

Hooi vliegt er door inderdaad.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 14:21

Hihi ik kreeg de vorige ook zomer 2016. Slechte planning :+ Ik ben nou maar eens naar het westen gegaan en zit lekker in de airco op kantoor :D

Ik denk dat de insecten erger zijn dan de warmte. Vliegennet gaat ook niet. Billie (veulen) was de enige die het nog om had rara :')

Er is nog genoeg land over hoor (is een stuk van 4 hectare) en er ligt nog wel meer bij huis, maar ik ga het spul niet elke keer verslepen en het is inderdaad de bedoeling dat dit land -waar ze in de winter lopen- nog minimaal een snede vanaf wordt gehaald.
Laatst bijgewerkt door MDWStables op 02-08-18 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt