Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 19:20

Was een behoorlijke klus maar meneer is weer wit. Morgen mag hij op de foto.

Afbeelding
Zwilwratten moet ik er morgen nog even afhalen.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 19:28

Heleennn schreef:
Maar dit is toch nog geen sportcoupe? Zeker nog een stuk eraf doen!

Kijk dit eens even jongens: http://www.horseandhound.co.uk/features ... m=referral
Wie is er ook zo freaky?? :+

Zo erg ben ik nog nét niet... mijn zadelkast is wel op het extreme af opgeruimd :+ mijn moeder vraag altijd waarom ik thuis niet zo opgeruimd ben :')

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 19:52

Mijn zadelkast is echt een enorme bende :')

Ik vind de foto's van H&H echt schitterend. Ik kan er echt van genieten <3

de manen bij de shet zou ik ook zeker een heel stuk korter doen.

Snorremans. Ziet er goed uit.

Ik was vandaag naar de zadelmaker. Zo de paarden van de wei geplukt. Heel charming want ze waren zwart :P

Ik heb een nieuwe scheermaschine gekocht <3 een Heiniger experiance :D dus ik kan weer lekker scheren.
Laatst bijgewerkt door Peelie op 02-09-17 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 20:04

Heleennn schreef:
Maar dit is toch nog geen sportcoupe? Zeker nog een stuk eraf doen!

Kijk dit eens even jongens: http://www.horseandhound.co.uk/features ... m=referral
Wie is er ook zo freaky?? :+

Ja ik!
Behalve qua stal dan, hier komen ze sowieso op stro, en ik geloof nooit dat je je zaagsel zo netjes krijgt. :+

Vandaag boxen opgehaald dus moet ik gaan opknappen en dan kan ik straks ook weer al mijn tuig netjes weghangen. :D

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-17 20:58

xZiva_ schreef:
In vergelijking met de lengte die hij had zeker wel :o en daarom zei ik dat er nog een stukje af moet..

Sportcoupe is 1/1,5 handbreedte, heeft niet echt iets te maken met hoelang ze ervoor waren want 1/1,5 handbreedte is gewoon de gangbare lengte voor korte getoiletteerde manen. Niet slecht bedoeld overigens, ik deel het maar even mee ter informatie :)

ambre

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 21:48

Ik heb op 2 stallen gewerkt waar de grooms ook de zadelkamer zo bij moesten houden.
Ik hou er wel van, mijn zus steekt nog steeds haar hoofdstel zo netjes op.
Ik heb best een nette zadelkamer waar ik alles direct kan vinden maar zou het nog wel netter willen.

@snorremans: dat zijn niet de zwilwratten maar de spoortjes.

Fijn apparaat hoor peelie!Ik heb hem nu 2 jaar en hij scheert zo fijn in vergelijking met mijn oude Liscop.
Die was al 15 jaar oud en maakte zo'n herrie.Heb wel het idee dat die minder streepje na liet maar dat zal wel in mijn hoofd zitten want ik heb net zoveel tandjes aan mijn messen.
Het is alweer bijna scheertijd.Ik heb ze nu voor de nacht ook alweer onder dek staan.
Niet dat ze daar korter door in het haar blijven maar vooruit.

naomivl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 21:50

Ik wil me ook hier melden. Tutten scheren en vlechten in het liefste wat ik doe :o
Helaas vandaag besloten om de manen eraf te halen door de erge Exceem.. Dat deed toch wel een beetje zeer |( Hopelijk groeit het nu weer snel dik aan
Afbeelding
Afbeelding

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-17 21:55

oh dat is een hele bos die er af is gegaan... hopelijk groeit het idd weer mooi aan!!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 22:07

Woeps idd!! Maar ik vind dit ook wel stoer staan hoor :j

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 22:08

ambre schreef:
Ik heb op 2 stallen gewerkt waar de grooms ook de zadelkamer zo bij moesten houden.
Ik hou er wel van, mijn zus steekt nog steeds haar hoofdstel zo netjes op.
Ik heb best een nette zadelkamer waar ik alles direct kan vinden maar zou het nog wel netter willen.

@snorremans: dat zijn niet de zwilwratten maar de spoortjes.

Fijn apparaat hoor peelie!Ik heb hem nu 2 jaar en hij scheert zo fijn in vergelijking met mijn oude Liscop.
Die was al 15 jaar oud en maakte zo'n herrie.Heb wel het idee dat die minder streepje na liet maar dat zal wel in mijn hoofd zitten want ik heb net zoveel tandjes aan mijn messen.
Het is alweer bijna scheertijd.Ik heb ze nu voor de nacht ook alweer onder dek staan.
Niet dat ze daar korter door in het haar blijven maar vooruit.

Ik heb de delta 3 ook nog in de kast staan. Die is al 7 jaar oud en heeft in de tijd heel erg veel paarden gezien (ik scheer ook proffecioneel voor klanten). Hij had inmiddels zijn geld 5 dubbeldwars terugverdient.

Ik ben wel een heiniger fan. Het zijn gewoon hele fijne machines. Al die "goedkope troep" vind ik ook niks. Ik kan er gewoon niks mee. Het scheert niet fijn, zulke goedkope machines gaan ook snel stuk. Een Heiniger gewoon niet. Dat gaat onverstoorbaar door.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 22:09

Ik heb ook de xperience, denk nu zo'n 200 paarden mee gedaan en superfijn :j

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 22:24

Ik heb een heiniger progress style, bijna geruisloos, en scheert spiegelglad loveit <3

Kan ook niet wachten om weer te gaan scheren, dat is voor mij echt therapeutisch :')

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 22:34

Oh jee naomivl! Hopelijk groeien ze er snel weer aan. :)

Hier ook een lekker tut dagje! Paard moest en zou glimmen voor de foto's en dat is gelukt. :P Eigenlijk was het de bedoeling om der nog in de knotten te zetten maar dat bewaren we voor de volgende keer, vind het losse manen effect ook wel iets hebben.

Afbeelding

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-17 23:20

Heel mooi!!

Ik zit dik in de sh*t met mijn scheermachine. Heb hem vorige winter een aantal keer gebruikt maar tot nu toe nog geen enkele keer kunnen openmaken voor onderhoud. Ik krijg dat stomme ding gewoon niet opengeschroefd. Messen nog niet kunnen laten slijpen, en ik wil niet weten wat voor viezigheid er in zit vanbinnen.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 23:31

Zijn de schroeven dol? Of zit het te strak? Anders even met machine en al naar de winkel toe. Ik ga voor de schapenmachine altijd naar een zaak die landbouwmachines onderhoudt.. daar slijpen ze ook de messen en doen onderhoud aan allerlei machines waaronder scheermachines. Die draaien hem in een wip open..

Ik laat de fjord altijd scheren en mijn rijpaard eigenlijk niet want die krijgt amper haar. Maar ik was afgelopen jaar niet echt tevreden over het resultaat.. :( ik wil die fjord echt heeeel kort geschoren hebben.. echt zo kort dat je geen haar meer ziet zeg maar.. zij is zo enorm lastig met scheren, dat ik haar het liefst maar 1x treiter :') en anders zweet ze zich in januari alweer rot!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 23:38

Maar het maakt qua aanmaak echt weinig uit of je op 1 mm of 3 mm scheert. die 2 mm hebben ze met een week eraan als het moet

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 23:45

Nou ik merkte dat ik nu echt het haar al vast kon pakken.. na het scheren.. dat vind ik echt te lang.. jaar ervoor heb ik haar de hele winter dun in de vacht kunnen houden. Nu stond ze half dec alweer met een volle pak haren. Ik ben van mening dat extra kort scheren echt wel tijd rekt.. maar dat vinden de scheerders niet leuk, dan moet je veel netter scheren.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 23:46

Ik scheer uit principe niet op 1 mm. Dat vind ik gewoon te kort en te koud voor paarden. Hoe dik je ze ook inpakt, in je nakie is gewoon echt heel koud. Dat het meer werk is zal me een worst wezen

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 00:00

Ik denk dat die 2mm weinig uitmaakt, wss maakt ze nog net wat sneller haar aan ivm kou en dan kun je nog net zo snel weer scheren. Maar met 3mm haar vast kunnen pakken? Dan ging er vast wat mis, ik scheer altijd op 3mm en dat is goed kort.

Drie weken geleden nog geschoren, pony zijn zomervacht was zo dik dat het in de binnenbak niet meer ging (icm opbouwen vanuit een blessure en vakantie). Nu heeft hij gewoon weer een nette zomervacht en hoeven we hopelijk pas over een tijdje weer. Ik vind het echt een rotklusje :')

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 06:41

Heleennn schreef:
Heel mooi!!

Ik zit dik in de sh*t met mijn scheermachine. Heb hem vorige winter een aantal keer gebruikt maar tot nu toe nog geen enkele keer kunnen openmaken voor onderhoud. Ik krijg dat stomme ding gewoon niet opengeschroefd. Messen nog niet kunnen laten slijpen, en ik wil niet weten wat voor viezigheid er in zit vanbinnen.

Als de schroeven vastzitten kan het helpen om er een tikje met de hamer tegenaan te geven.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 07:59

Ik heb ook nergens 3 mm genoemd.. maar gezegd dat het te lang was naar mijn zin. Anderen op stal die door iemand anders hadden laten scheren vonden het ook langer bij mijn paard. Dit jaar dus korter laten scheren, want eigenlijk had ik afgelopen jaar 2x moeten scheren.. en dat zie ik niet zitten met haar.. het is zo'n enorme worsteling dat ik dit jaar de da laat komen voor een roesje.. afgelopen jaar flink tranqui gel gebruikt.. en een praam en nog lagen we regelmatig aan de kant gebeukt. En ik heb toch wel ruime ervaring met paarden scheren.. en dat voor een fjordje van 1.42 haha.. stoute pownie...

Over een uurtje ga ik rustig naar stal toe, en beginnen met tutten voor de wedstrijd van vanmiddag <3

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 08:13

Tranquigel haalt wel het scherpste randje er vanaf, maar is echt niet verdovend (zoals bij de hond wel :'))

Ik scheer ook al jaren proffecioneel voor klanten en al heel wat paarden onder handen gehad. Ook nerveuze paarden die anders altijd heeeeel erg braaf waren. Daar werd ik nog wel eens klem gezet of bijna lens gemept. De kunst is om rustig te blijven :P

Ik heb mijn advertentie al weer online gezet. Ik heb er zin in om weer een hoop paarden te scheren dit jaar :D

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 08:48

Ik deed eerst ook weleens voor mensen scheren, zijn allemaal braaf als je de eigenaren hoort jaja, heb echt genoeg klappen gehad, ik begin er niet meer aan, laat me niet afslaan door andermans paarden.... ook ivm risico met Mn huidige baan.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 08:52

Hier altijd zelf geschoren. :j
Ook weleens over nagedacht om voor andere te scheren, maar idd geen zin om klappen te vangen en dadelijk materiaal of mezelf in de kreukels te hebben liggen. :+
Hoewel ik afgelopen jaar dan wel weer veel koeien en jongvee heb geschoren. En dat gaat er ook niet altijd even zachtzinnig aan toe. :')

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 09:11

Tranquigel breken ze met stress af in het bloed.Je kunt bij angstige paarden beter Domosedan gebruiken, stuk duurder maar is hetzelfde als wat de DA spuit.

Ik heb ook getwijfeld om de 1ste x op 1 mm te scheren.
Baal er van dat het vaak na 3 á 4 weken weer moet.Scheelt misschien toch weer een week of 2.
Ik scheer ze meestal 3x, de laatste x is het meer voor het mooi ivm die lange varkensharen.
Vreselijke klus en ik ben echt heel snel, eigenlijk altijd rond het uur klaar, maar zo veel eer van je werk.
Ik scheer wel voor anderen maar als ze enigszins lastig zijn dan kost het ze een Domosedan spuit.Mijn apparatuur en mezelf zijn me genoeg waard.