Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buxy

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:46

Een bordje is inderdaad duidelijk, eventueel vriendelijk aanspreken als je het ziet, verder kun je er denk ik niet zo heel veel aan doen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:53

Onze voorste wei grenst aan de 60 km weg; in onze omgeving zitten nogal wat campings / huisjesparken, dus zat mensen die daar langskomen. Als onze paarden in de voorste wei staan, zorgen we altijd voor een draad op zo'n 15-20 meter van de weg af. Knappe Jantje die z'n boterhammen of bloemkoolschillen zo ver kan gooien. Het stuk tussen draad en weg mogen de paarden alleen op als wij zelf in die wei rondlopen voor onderhoud (uitmesten, snoeien, draden verzetten etc).

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 15:44

Dat jullie daar allemaal zo mee bezig zijn? Op alle locaties waar ik met mijn paarden gestaan heb hebben ze langs de weg gestaan. Heb eigenkijk nog nooit gemerkt dat ze gevoerd werden door omstanders?
Tegenover een restaurant kan ik nog begrijpen maar verder had ik niet verwacht dat dat zo voor zou komen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 15:51

Ik heb het eigenlijk ook nooit echt aan de orde gehad :n

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 16:10

Hier ook helaas. Terwijl er toch een diepe sloot tussen zit. Zelfs de paarden voorzien van vissengraat vlechten... Ik weet meteen of er iemand op het land is geweest. Shet laat zich dan niet meer vangen en is overal bang van :( KWPNer zijn ze bang van en haflinger bijt maar Shire en Shet hebben vaak op woensdagmiddag vlechten. Heel vervelend.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 16:15

jee wat vervelend!

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 16:50

Dat is wel echt heel vervelend Selka!
Dat hebben wij niet (gelukkig), en ik weet ook zeker dat de eigenaresse van het restaurant het aangeeft als ze het ziet (in de wei of voeren). Wij zijn niet hele dagen thuis helaas. Vandaar de zoektocht naar een bordje :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 16:58

Helaas negeren ze hier de (uiterst vriendelijk en duidelijke) bordjes, vind hele hompen brood in de wei soms terwijl ze aan een vrij rustige weg staan. Heb expres al een sluisje gemaakt zodat ze de paarden niet direct meer kunnen geven maar dan gooien ze het gewoon -O-

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 17:22

ik had voorheen : ons aub niet voeren wij worden ziek van goedbedoeld bijvoeren, zelf op gelamineerd papier gemaakt. Nu staan ze al tig jaar uit het zocht dus geen last van lief bedoeld bijvoeren

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 17:23

Lynn_Nikita schreef:
ik had voorheen : ons aub niet voeren wij worden ziek van goedbedoeld bijvoeren, zelf op gelamineerd papier gemaakt. Nu staan ze al tig jaar uit het zocht dus geen last van lief bedoeld bijvoeren

Zoiets had ik ook, brood er nog specifiek bij vermeld en dan vind je hompen brood terug |o

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 17:49

Ik heb vandaag weer bloedwormen gevonden in de mest :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 18:25

Oh boy, hier is net de hoefsmid geweest en ik ben er niet goed van. Mijn vorige had het vrij druk, waardoor ik soms 3 á 4 weken moest wachten, dus liet ik vandaag een nieuwe komen. Quick staat scheef op zijn achterhoeven, is niet in 1 keer te corrigeren en dat terwijl ik expliciet aan mijn vorige smid gevraagd heb om er extra op te letten. Bij Macho had ie in februari niets van de zool willen halen, omdat die niet lang was, enkel zijn teentjes waren geveild. Blijkt nu dat net daardoor zijn hoefjes verder verkeerd gegroeid zijn. Ze hebben hem vandaag tot aan zijn witte lijn moeten veilen, de arme drommel. En dan Bacardi, zijn voeten waren wel ok, maar ook vandaag wilde hij ze niet goed heffen en vervolgens niet goed neer zetten. Tot hiertoe werd er mij gezegd dat dit vooral door zijn gevoelige voeten kwam, deze smid zegt dat dit typisch is voor paarden met artrose. Echt, ik kan op dit moment wel janken. |(

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 18:29

Wat een rot nieuws SVRL :(

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 18:40

Wat jammer dat deze nieuwe hoefsmid zich niet kan vinden in het werk van zijn voorganger. Ik hoor geregeld dat smeden, artsen, schilders ect het werk van hun voorganger afkraken en zichzelf ophemelen. Zou dit ook niet aan de orde zijn bij jouw nieuwe smid?

Chasey, hadden jouw pony's niet al eerder bloedworm? Je hebt een grote kans dat je weilanden ook besmet zijn. Mest je de weides ook uit? Bloedworm is lastig uit te roeien en vraagt echt een daadkrachtige lange termijn aanpak.

Kvulden, het gaat echt goed met je trailersessies. Je had morgen toch een mogelijke buitenrit? Ik zal voor je duimen dat het laden weer zo goed gaat.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 18:52

Afbeelding *\%/* *\%/* *\%/*

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 18:53

Ja een half jaar geleden hadden ze dat. Toen stonden ze in de winterweide. Nu in de zomerweide. Die heeft heel lang leeggestaan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 18:57

Kvulden toppie!!
Oei svrl, wat zegt je eigen gevoel?

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 19:11

Gaaf Kvulden! Chasey, ga er maar vanuit dat al je weides besmet zijn. Dan kan het alleen maar meevallen. Ik ken paarden die jarenlang bloedworm hebben gehad zonder dat ze er 'zichtbaar' last van hadden en die beesten hebben ook heel wat weides besmet.
Het duurt ook echt lang voordat je weides weer wormvrij zijn.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 19:41

*\%/* kvulden *\%/*

Nou, jij kan morgen op buitenrit. Gewoon op tijd gaan laden, liever een half uur te vroeg op locatie dan haasten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 19:43

kvulden schreef:
[ [url=m/n3BQwv.jpg]Afbeelding[/url] ] *\%/* *\%/* *\%/*

+:)+
Complimenten voor je vastberadenheid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 19:48

Balen chasey! Mijn jonkie had vorig jaar april toen ze bij mij kwam ook bloedworm..... Het vergt een intensieve aanpak zoals sakvis al zegt. Weides waren bij mij al schoon en de andere 2 paarden ook. Goed ontwormen en daarna veelvuldig mestonderzoek en indien nodig wéér ontwormen hebben bij mij het probleem 'bloedworm' vrij snel opgelost. Laatste mestonderzoek (3 april) waren ze alledrie nog steeds schoon!

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:35

Balen van de bloedwormen Chasey. Mijn paard heeft het ook erg gehad en kreeg toen een ander soort kuur aantal dagen achter elkaar.

Mooi resultaat Kvulden! Is je buitenrit in de buurt? (verwacht je dat het op vreemd terrein ook goed gaat met de stang?. weet niet hoe dat eerst was...)

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:42

Dank je wel iedereen voor het aanmoedigen. Het is 15min rijden. De terug weg verwacht ik zeker geen problemen. Naar huis wil ze altijd.

Ik ga morgen zeker op tijd beginnen en laat me niet opfokken. Ik ga de kinderen naar school doen en dan direct beginnen. En geen stress anders als nog met de fiets haha. Maar ik ziet het nu eigenlijk wel lukken. Tenzij mijn hart gaat bonken. Haha. Miep heeft snel door als weg echt weg gaan. Dus dat gaan we testen. En het is de bedoeling omdat dan een tijdje elke week te doen. Kijken of het daardoor nog beter gaat.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:54

Ik heb gisteren een herhaling voor de wormenkuur gekregen. Die moet ik dus over een tijdje geven.
Hij heeft het gelukkig niet extreem. Tot nu toe maar 1 worm gevonden. Dat scheelt dan weer. Vandaag was hij al weer wat fitter dan gisteren. Heeft zelfs nog een paar keer vrijwillig over de hindernissen in de weide gesprongen. :roll: :=
Hij vindt alleen die medicijnen voor die opgezette klieren niet lekker. Dus moet even bedenken hoe ik dat ga geven. Heeft het nu 3 keer gehad, maar de 3e keer had hij echt zoiets van 'Getver, niet weer. Eet zelf maar op'.

kvulden. Succes morgen en neem de tijd :)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:59

Chasey, is het poeder wat je moet geven? Bij mijn merrie is een wormspuit gevuld met medicatie gemengd met stroop een succes. Wel een beetje prutsen met de samenstelling (te veel stroop en het past niet in de spuit) (veel poeder: wordt een hele stevige substantie, dus dan moet je druppel voor druppel water erbij doen. Te veel water en het is te vloeibaar :roll: )