Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 18:43

Sterkte Spatter!

En rustig hier, iedereen lekker buiten.

Ik ben in slaap gevallen op onze nieuwe loungebank in de tuin. :') Goedgekeurd dus. :P

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 18:54

@ohjajoh6; ik duik na het scheren meteen onder de douche :D
@kristelhans: niet in de volle zon hopelijk?? Voor je het weet ben je toast.
Ik heb even buiten gezeten, maar vond het nog te warm om lang vol te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 18:54

Ik ben even op zoek gegaan naar de foto's die op de verkoopspagina van de fokker stonden. Het veulen waar ik maandag naar ga kijken, was toen 1 dag oud }>

Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 18:58

@SandraVerl: mooi kleurtje. Die merrie is trouwens ook om verliefd op te worden.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 19:03

Apart kleurtje!

Kwam nog een paard tegen in Malaga
Afbeelding

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 19:05

Ja, in de zon maar had me ingesmeerd en was aan het lezen met een hippe hoed en zonnebril. :) Niet in bikini ofzo, blote onderbenen en een hemdje en gelukkig ook niet zo lang... ben heeeeel zuinig op mijn huid dus schrok ook echt wakker! Vanavond goed aftersunnen en morgen even opletten. :+

Wat een mooi kleurtje heeft dat veulentje hierboven!

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 19:06

Hier simpel. In de winter krijgen ze mix van kuil en hooi, verder niks.

In de zomer staan ze op het gras.

De paard presteren prima hier zowel in de zomer als wintertijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 19:08

Uiteraard DD! Maar dan is het kwaad al lang geschied, kan ik weer met een pincet aan de slag. En dat laatste is niet eens een geintje...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 19:10

Dan is iemand inhuren dus een goed alternatief :D

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 19:10

Spatter veel sterkte nog :(:)

Kvulden gaaf gedaan!!

Caily, twix is 5 wordt volgende maand 6. Sinds het afspenen heeft ze vanwege het voerbeleid van de staleigenaar waar ze stond elke dag honger gehad en daardoor volgens mij stress ervaren. Paard is ook een extreme luchtzuiger geworden. Maar als ik zie hoe veel rustiger en ontspannener in haar lijf en hoofd ze al is sinds ze 5 maanden geleden kwam vind ik het wel de moeite om nog even niets te doen. Al heb ik natuurlijk ook veel stress veroorzaakt door haar te kopen en te verhuizen. Ik heb niets tegen het gebruik van supplementen maar soms heb je gewoon een gezond paard wat even tijd nodig heeft. Dus die krijgt ze. Manenkam is trouwens niet meer hard geweest ondanks dat ze gister en vandaag wel op de wei hebben gestaan *\o/*

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 19:12

Allemaal prachtige plaatsen en veel te zien. Klimmen. Berg op en berg af. Intensief, mooi om te zien. Maar pfoe..raak er wel moe van!
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 19:26

DubbelDun schreef:
@SandraVerl: mooi kleurtje. Die merrie is trouwens ook om verliefd op te worden.

Lol, dan heb je paps nog niet gezien! Zal eens zien of ik aan een foto geraak.

Oh Anke, jij zit duidelijk op een prachtige plek, geniet ervan!

Edit: hier is paps

Afbeelding

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 19:35

Sjakie is bandaag jarig! Hij is 6 geworden! We hebben voor hem gezongen en mijn dochter heeft een 'taart gebakken' van brok, paardenbloemen en gekookt lijnzaad.

Hier foto's van het feestje:

Afbeelding
De jarige job

Afbeelding
Beau ongeduldig om het zo snel mogelijk naar binnen te werken.

Afbeelding
Barney vindt het naar meer smaken.

Afbeelding
Leo likt bij iedereen de restjes uit de bakken.

Afbeelding
Cajra checkt nog even of dat écht alles was.

Afbeelding

En Sjaak is aan het juichen!

Geslaagd feestje.

Verder vandaag allemaal klusjes gedaan die ik al een tijdje wou doen en de buren opgeschrikt door mijn korte broek aan te trekken. (Verblindend! {:} ). Manneke lekker de bbq aangestoken.

Ik wou eigenlijk nog trailerladen, maar dat is niet gelukt. Morgen maar. Het was een goeie dag vandaag. :))

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 19:36

Oef Sandra, ze zijn wel erg tof, dat gezinnetje Rockies! <3

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 19:48

Ik ben verbrand :D {:}

Eerst vanmorgen een stukje ruiterpad gesnoeid (terwijl stalbuddies de hooiboer begeleidden), daarna was mijn snoei nog niet voldaan en ben ik het gevecht met 'onze' braam maar weer aangegaan. Iets te onnadenkend m'n shirt met lange mouwen uitgetrokken en dus in m'n hempie staan snoeien.

Vervolgens de Welsh nog even voor de sulky gezet en lekker over de track gescheurd (blijkbaar heeft ze ook een galop-knopje :+ ). Toen me bedacht dat ik me moest insmeren, maar dat was uiteraard al te laat. Net na het douchen even lekker staan kledderen met vette crème...

Morgen naar de zadelmaker :)

Nog even over paarden met 'dingetjes' (hb, sb, etc) die aan huis vs op een pensionstal staan... Ik denk niet dat er veel verschil in zit. Het is maar net hoe bewust je je bent van wat normaal is en wat jouw paard doet. Ik ken zowel mensen die hun paard aan huis hebben als mensen met paard op pensionstal waarbij de paarden standaard mestvocht bij de mest hadden of altijd dunne mest. Dat vinden zij dan normaal, want "dat heeft hij / zij al zo lang als ik hem heb / ken". Persoonlijk vind ik dunne mest / mestvocht bij de mest niet normaal, maar daar moet je je dan wel bewust van zijn. Vervolgens moet je voor jezelf bepalen of je er iets mee wil doen. Ik wel. Maar dat ben ik.

Verder haal ik graag de volgende quote uit mijn favoriete TV serie aan:
Gilmore Girls - Season 2, episode 7 - Like mother, like daughter schreef:
Rory: (chuckling to herself) Barry Manilow.
Lorelai: Stop!
Rory: (singing) Looks like we made it.
Lorelai: Oh yeah? Spice Girls!
Rory: Duran Duran!
Lorelai: Dido!
Rory: Olivia Newton-John!
Lorelai: The Macarena! You and Lane for hours and hours for weeks on end!
Rory: Hey! We were mocking, you can't mock the mocking!
Lorelai: All right, it's getting ugly. Let's stop.
Rory: Let's be friends again.
Lorelai: All right.

Anke, je hebt een echte "en dan ziet u hier"-tour guide bij je :D

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 20:17

Ik ben ook verkleurd..ook in slaap gevallen hihi..

Lekker gereden net. Stuk Door illegaal bosje. Mag ik eigenlijk niet door maar bos is bijna allemaal gekapt. Ben over de omgeploegde sporen van de trekker gegaan. Was toch al stuk.

Ligt een klein meertje in dat bos. Even lekker gespetterd. Vind karev zo heerlijk!

Vannacht blijven ze op de wei. Vind het ergens nog spannend. 1e nacht in de wei. Altijd even weer anders.
Hoef ik morgen niet op tijd er uit.

Mooie rockys. Kennis van me heeft ook een silverdappel. Zo mooi om te zien!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 20:21

@SandraVerl: ik hou het toch bij de merrie :D
@fabster; happy ponies :D

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 20:58

Wij hebben een half Ibc vat aangeschaft en heb hier een halve baal hooi in ondergedompeld en daarna het water er uit laten lopen en nu kunnen ze het geweekte hooi daar uit eten. Ben eens benieuwd. Op de moment wordt het geklasseerd als niet eetbaar.

Vandaag zijn ook de piste en de paddock gefreesd. Wel stoffig natuurlijk want ze staken hun neus 10 cm diep in het zand en gingen 5 keer rollen maar anders is het door de klei beenhard en dat is voor Andor zijn voeten ook geen fijne ondergrond.

Ook heel de weide rondgeweest met de bosmaaier. Dat heeft manlief gelukkig gedaan.

Net de stalmatten alvast uit 1 stal gesleurd om morgen te reinigen zoals aangeraden en dan die van de tweede stal ook nog.

Wel lekker klusweer vandaag. Terrasjes zitten er met de eerste goede dagen nooit bij voor ons. Dan is het onderhoudstijd.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:05

karev schreef:
Ik ben ook verkleurd..ook in slaap gevallen hihi..

Lekker gereden net. Stuk Door illegaal bosje. Mag ik eigenlijk niet door maar bos is bijna allemaal gekapt. Ben over de omgeploegde sporen van de trekker gegaan. Was toch al stuk.

Ligt een klein meertje in dat bos. Even lekker gespetterd. Vind karev zo heerlijk!

Vannacht blijven ze op de wei. Vind het ergens nog spannend. 1e nacht in de wei. Altijd even weer anders.
Hoef ik morgen niet op tijd er uit.

Mooie rockys. Kennis van me heeft ook een silverdappel. Zo mooi om te zien!

Hier ook de eerste nacht helemaal buiten maar dan wel op de paddock.. met draadje ertussen want Beer is een eikel. :') Ik ben aan het lobbyen voor een permanent inloopgebeuren maar de man ziet veel beren (haha) op de weg dus het staat nu in de week.. :P

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:12

Zo ideaal een inloopstal. Wandje uit
Je stal en hopla! Hihu. Kunnen ze zelf kiezen.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:14

I know! Maar hier moeten dan wel wat aanpassingen gemaakt worden en dat moet even weken zeg maar.. Niet bij mij hoor.. Hahaha!

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:43

Vandaag met een vriendin gereden. Heerlijk 2 uur door de velden gestruind. Het laatste half uur was de pijp toch leeg hoor, haha. Kon geen draf je meer af en graag op een sukkel stapje met lange teugel en hoofd over de grond naar huis, haha.

Afbeelding
Afbeelding

Daarna nog met diezelfde vriendin en partners ge-bbq'ed. En knal verbrand.... {:}

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 23:29

Hier ook een verjaardag gevierd, maar dan van mijn dochter, zij werd ook 6.

Ik ben niet verbrand maar wel een kleurtje gekregen, heerlijk

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 06:54

Caily, leuk is dat he! Misschien gaat jouw 7-jarige het nog overnemen van je jonkie :)
Monmaster, aha! Heropvoedingscursus voor het baasje := wel herkenbaar hoor. Soms ben ik een weekje te makkelijk geweest en moet ik opeens heel boos worden om Will te laten luisteren. Op zo'n moment besef ik me dat consequent zijn toch wel beter maar oh zo moeilijk is :+
Kvulden, mooie jurk! Heb je die zelf gemaakt? Wow heel knap!
Mooie foto's bij de bloesem
DD, ziet er super uit voor een 30-jarige zeg!!
Heel erg mooi die Rockies Sandra!
Fabster, gefeliciteerd!!! Jullie zijn net zo "gek" als ik lees ik. Heerlijk zingen en taart bakken :D :D super leuk!
Klinkt als een lekker dagje Hilary! Oh Girlmore Girsl <3 ook mijn favo serie ever!
Leuk Karev! Ben wel jaloers als ik hier al die rijverhalen lees.
Yontheke, jij hoeft in ieder geval niet meer naar de sportschool. Klinkt best heftig dat slepen met die matten.
AbbyBlues, mooie foto's! Ze moeten nog conditie opbouwen dus?
Elan, gefeliciteerd!!

Mijn heren staan vanaf gister 24/7 buiten. Ideaal. Dus wij hebben de tuin aangepakt. Alles schoongespoten en daarna lekker gebarbecued met mijn ouders en broer.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 08:28

Heerlijk die rijfoto's!

DD: wat ziet je 30 jarige er goed uit!! Vooral die ronde billen. Toch wat jaloers hoor, mijn 25 jarige krijg 'k geen spek meer op. Wat voer je hem? (haar?)

Anke: haha herkenbaar, zelfs op vakantie de paarden zoeken ;)

Sandra: veulen ziet er te lief uit :)

Hier is het gras op, weer pakjes hooi bij de boer besteld, komt ze straks brengen. Hoop dat het weiland aan ons nieuwe huis meer gras geeft :P