Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 06:23

Ir1ne schreef:
Peelie schreef:
Je kan er ook voor kiezen om met de haren mee te scheren zodat de erste poes er af is.

Bij mijn paarden had ik juist minder last van mok als de benen kaal waren. ;)

Zo scheer ik ze ook.. vind ik ook veel mooier. Onze vriend heeft best harige pootjes. Ik moet alleen nog even n draadloze tondeuse kopen, benen opscheren met n snoer die in de weg zit is echt niks..
Knappe vlechten die haf!

Heb ons paard gisteren ook weer helemaal gedaan... heerlijk.
Alleen dat manen trekken is zo niet mijn ding, maar hij heeft zulke dikke manen....lastig!

Dankjewel

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 06:53

SharonIndezz schreef:
Uitdunschaar?

Krijg je van die lelijke pieken....

SharonIndezz

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 08:11

Ik krijg er geen pieken van hoor haha, ik zet hem bovenin de manen, en trek hem langzaam naar beneden, niet knippend zeg maar

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 09:50

Ik dun uit door middel van trekken.

Afbeelding
Afbeelding
Geen voor foto gemaakt

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 12:41

eergisteren mn schimmeltje gewassen en gisteren mee op wedstrijd helemaal wit ( normaal is hij meer geel/ bruin) Afbeelding

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 13:45

Afbeelding
Afbeelding

Hier de maantjes weer bijgeknipt.
Noodgedwongen wegens luizen helemaal af moeten knippen in oktober , maar die hanenkam staat het zo stoer ! Dus nu gekozen om ze zo te laten en bij te houden.
Hij ziet er zo ook veel jonger uit dan dat hij eigenlijk is ! =:)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 13:56

_Hedwig schreef:
die van mij staat er ook weer tiptop bij, heerlijk! *\o/*
vandaag wedstrijd dus benen en staart gewassen en geschoren. vandaag alleen nog de manen vlechten en dan is ze er weer helemaal klaar voor! :D
[ [url=m/u7Dc3c.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooie manen! Wat heeft hij op zijn flank? Van je sporen of een infectie? Paard bij ons had ook zulke plekken!

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:11

Ik ben van het weekend voor het eerst op pad geweest met mijn bijna 4 jarige. Ze gedroeg zich voorbeeldig!

En dit was natuurlijk de kans om haar mooi te vlechten en in de witte bandages te zetten :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Joelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:23

Heleennn schreef:
_Hedwig schreef:
die van mij staat er ook weer tiptop bij, heerlijk! *\o/*
vandaag wedstrijd dus benen en staart gewassen en geschoren. vandaag alleen nog de manen vlechten en dan is ze er weer helemaal klaar voor! :D
[ [url=m/u7Dc3c.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooie manen! Wat heeft hij op zijn flank? Van je sporen of een infectie? Paard bij ons had ook zulke plekken!

dit zijn gewoon witte haren. komt omdat haar moeder waarschijnlijk een schimmel was dus ze heeft wel meer van die vlekken. op haar kont heeft ze er ook eentje. en door haar manen en staart zitten ook veel witte haren verstopt :D toen we haar kochten was ze amper bereden en toen had ze het al dus zeker niet van mn sporen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:44

Zo snissje, die heb je netjes voor elkaar hoor! Kanon in wording!

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 13:49

Haha wat grappig Hedwig! Nog nooit gezien :D

En die ziet er knap uit Snissje! Prachtig paard en netjes gereden!

Ik heb me volledig laten gaan tijdens de ladies night bij epplejeck in Breda. Fles cowboy magic detangler, actieverpakking equishine, wasborstel, manenkam met van die gekke gel op het handvat en nog allerlei prulletjes :D Ook weer een nieuwe lading shampoo, heb steeds de cowboy magic gebruikt maar heb onlangs ontdekt dat die van de decathlon ook wel heel goed werkt! En die is een stuk goedkoper natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:22

De anticlit van decathlon is topspel maar helaas zit die best een eind uit de buurt. En om dat nou elke keer online te bestellen... tenzij in grote hoeveelheden. Maar dan zeurt mijn vriend weer dat ik dat moet bewaren in mijn al overvolle kast.

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:34

Vandaag dit varken ook door de wasstraat heen gehaald, was wel nodig..
Helaas geen voorfoto gemaakt
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:37

De onderkant van haar staart krijg ik echt niet meer wit helaas -O-

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 20:27

Mooi schoon hierboven!
ik heb net ook even staart en voetjes gewassen. Staart is dramatisch, denk dat ik die van het weekend maar in de biotex hang of zo... Niet meer wit te krijgen.
Of heeft iemand nog een andere tip behalve biotex? :D

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 20:44

Varekaj schreef:
De anticlit van decathlon is topspel maar helaas zit die best een eind uit de buurt. En om dat nou elke keer online te bestellen... tenzij in grote hoeveelheden. Maar dan zeurt mijn vriend weer dat ik dat moet bewaren in mijn al overvolle kast.

Welk spul van Decathlon is dat?? Er staan meerdere soorten op de site. Ik ben erg benieuwd namelijk!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 20:46

Hier ook even lekker gewassen.
Voor
Afbeelding
En na
Afbeelding

Jammer alleen dat ze na het wassen weer lekker gingen rollen op de wei. :x

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 20:50

Het is een merrie zeker? Dan wordt de staart niet meer wit, tenzij je die uit de pies kan houden.

Dus altijd in de vlecht. Maar of je dat waard is?

Lekker he,als ze schoon zijn <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:06

Iwanluver, ik geloof dat het een paars spul was. Heb het een keer mogen gebruiken van een stalgenote en dat ding kreeg zowaar de heksenvlechten en dreads uit de megastaart van mijn tinker. Daar heb ik anders een halve bus CM van nodig.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 22:27

Varekaj schreef:
Iwanluver, ik geloof dat het een paars spul was. Heb het een keer mogen gebruiken van een stalgenote en dat ding kreeg zowaar de heksenvlechten en dreads uit de megastaart van mijn tinker. Daar heb ik anders een halve bus CM van nodig.

Paars spul is zilvershampoo. Maar die werkt hier ook niet voldoende :') idd echt een gele merriestaart. Wel jammer.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 22:34

TerraHowrse schreef:
Varekaj schreef:

Paars spul is zilvershampoo. Maar die werkt hier ook niet voldoende :') idd echt een gele merriestaart. Wel jammer.

Nee, volgens mij bedoeld ze ontklitter van de decathlon :)

https://www.decathlon.nl/ontwar-en-glan ... 41037.html

Ik gebruik de 5 sterren van Leovet... dat is bij mij echt de nummer 1 met ster :D
Maar de anti klit van Decathlon is ook super, de gewone ook al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 22:53

Ja die antiklit is het inderdaad *\o/*

Ik krijg mest- en pisvlekken wel uit de witte voeten van mijn paard als ze niet te oud zijn. Nat maken, inzepen met zwitsal (zeepvrije wasgel), minuutje of 5 laten intrekken, met vochtige borstel even opnieuw laten schuimen/schrobben en dan grondig uitspoelen en tadaaa... witte voetjes! Zelfs met koud water prima resultaat, al weekt warm water het vuil nog iets beter los. Soms is 2x wassen nodig.

De enige pisvlekken die ik er ook niet uit krijg zijn die in de wintervacht van mijn tinker. Volgens mij zijn zijn winterharen extra absorberend, daar blijft alles kneiterhard in vastplakken en vastzitten van verkleuring. In de zomer wordt hij gewoon netjes spierwit.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 23:01

Varekaj schreef:
Ja die antiklit is het inderdaad *\o/*

Ik krijg mest- en pisvlekken wel uit de witte voeten van mijn paard als ze niet te oud zijn. Nat maken, inzepen met zwitsal (zeepvrije wasgel), minuutje of 5 laten intrekken, met vochtige borstel even opnieuw laten schuimen/schrobben en dan grondig uitspoelen en tadaaa... witte voetjes! Zelfs met koud water prima resultaat, al weekt warm water het vuil nog iets beter los. Soms is 2x wassen nodig.

De enige pisvlekken die ik er ook niet uit krijg zijn die in de wintervacht van mijn tinker. Volgens mij zijn zijn winterharen extra absorberend, daar blijft alles kneiterhard in vastplakken en vastzitten van verkleuring. In de zomer wordt hij gewoon netjes spierwit.

Ik heb een vos :D :')
Zo blij mee, zou echt hysterisch worden met een witte/bonte... ben daar veel te neurotisch voor...

Vind 2 witte voetjes en een mooi blesje al lastig schoon te houden :')
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 23:08

Ik heb een bruine met 2 witte voetjes, een tinker die 50-50 bont is (godzijdank wel dikke zwarte staart), een mini appaloosa snowblanket (dus vooral bruin met witte kont) en een schimmel welsh van 90cm hoog.
De smerigste is de tinker, en dan alleen in de winter omdat zijn vacht alles lijkt op te zuigen qua vuil. Voor de rest zijn ze alle 4 relatief proper het hele jaar door. Zeker in hun zomervacht. Gelukkige eigenaar hierzo :D

Zelfs al hebben ze in de ergste modder gerold, na een stevige borstelbeurt is dat vuil er wel af.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 23:13

Mijn vosje is een vreselijk zwijn := haahahah..... hij rolt altijd en heel veel, maar heeft een dunne vacht waar je het meeste zo uit borstelen kunt... maar als ik dan weer naar dat bekje kijk ben ik weer verkocht <3

Om maar on topic te blijven: op een vos zie je vlekken veel minder, al komt hij nu in zn zomerpak en dan is hij heel licht vos.... dus zie je wat meer...

We gaan nog niet op wedstrijd, maar binnenkort wel.... dus ik ben nu al in de stress voor vlekken enzo :+