Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:07

Kan ook een marter oid zijn, die maken veel meer herrie als een muis/rat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:08

Hahahaha! Dat helpt dus niet he DD! :(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:11

Ze vallen geen mensen aan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:13

OMG, kwil gewoon niet dat het binnen komt, maar volgens mij heb ik zo hard gegild dat beest harder geschrokken is als ikzelf en hopelijk de pleitvaart heeft genomen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:18

Marters eten ratten en muizen. Misschien helpt dat? :D

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:20

Een windbuks ohjj

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:31

Of een kat. Als die klaar is met beesten vangen/verjagen/martelen kan die ook nog als kruik dienst doen.

Hoe ging het vandaag caily?
Bij mij is ze goed aangekomen

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:53

Wat vervelend yontheke. Was dat de enige persoon op je erf?

Oh ik dacht al. .. Wat hoor ik... Maar dat was claudia die gilde... _O-
Sterkte.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:54

Een beetje Safina.
En ik ben zon klootjavaan, Karev, dan schiet ik de gaten in mijn vloer, kan ik ze net zo goed gelijk uitnodigen binnen...

En ik ben heel erg allergisch voor katten, anders had er ook echt geen gif gestaan hier hoor, maar de ratten eten het gif niet ben ik al achter, dus ik vrees het ergste op moment.

Zit al te zoeken naar die blauwe rechthoekige blokjes (=rattengif) maar ik kan ze niet vinden op internet...

:') Zou mij niets verbazen , als je mij gehoord hebt, Shirley...

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 21:10

Ben je er al achter wat het was ohjajoh?

Sure_lee: Zij is de enige "pensionklant" die ik ooit heb gehad. Haar paard is naar mij gekomen omdat zij een erg zware operatie moest ondergaan in augustus en ze niet meer zo tevreden was van haar huidige pensionstalling en ondanks dat hij volpension stond niet graag achterliet bij die mensen. De stal was niet bij de deur dus was het ook erg lastig om er mensen naartoe te sturen. Het is een driejarige hengst dus is ze er bij ons in de buurt nergens mee welkom op een gewone pensionstal.
Ik heb haar dus uit de nood geholpen. In theorie zou het maar voor even zijn en zou hij daarna terug gaan naar die stal maar daar waren op het einde ook wat akkefietjes waardoor ze er liever niet naar terug ging.
Ondertussen staat hij bijna 5 maanden bij ons.

Haar vriend zijn mail vind ik er persoonlijk ook nog eens echt zwaar over gaan.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 21:14

Een klootjavaan hahaaaaa raap me op. Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Als het een rat is moet je ff klemmen zetten. Als die gilt dan komt de rest ook niet weer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 21:19

Makkelijk gezegd van mij hoor, want ik kan dat ook nooit, maar laat het van je af glijden, Yontheke.
Vind het zo te horen nog best knap van haar, dat ze zo op stel en sprong een andere plek had voor een hengst, mij benieuwen hoe lang het gaat duren, voordat ze op hangende pootjes terug gaat komen.

En nee, ga ik ook niet achter komen ook ben ik bang; Ik woon in een soort woonkeet/chalet en dus is het open onder mijn vloer. Kreng zit er ook nog steeds dus. Maar heb die blauwe gifblokjes gevonden en besteld op internet. Ik ga er maar vanuit (en ga dit nou niet tegenspreken voor mij!) dat als die vloer mij houden kan, er ook geen rat doorheen kan komen...

Klemmen bij vorige huisje gedaan waar ze tussen dak en plafond zaten, heeft er nooit een gegild, ja ik zei de gek, als zon klem dichtsloeg boven je hoofd midden in de nacht...

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 21:33

Haha.. _O-

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 21:45

Hangende pootjes of niet.. Terugkomen? No chance in Hell! Hoef er nooit nog paarden van iemand anders bij op dit moment. Wat een gedoe zeg. Zolang er geen zever is en het paard braaf is, zit ik er weinig mee in maar als ze dan achteraf gaan zeiken dat ze te teveel betaalden voor de "accommodatie" die ik kon aanbieden.. Joh, ik heb niet gevraagd om bij mij te komen staan, het bedrag dat ze betaalden had ze zelf voorgesteld want ik vroeg zelfs minder, dat het in de winter een modderpoel is, weten ze ook al 3 jaar. Dan moet je achteraf niet belachelijk doen. Ik heb geen "accommodatie".. Ik heb een stal op een baggerwei...
Ze betaalden extra voor de extra zorgen voor hem tijdens haar herstel van de operatie, euh ja? Dat heb ik toch ook gedaan? En bij een onweer of slecht weer altijd nog een gaan dubbelchecken en haar iets laten weten hoe hij er bij stond, dinsdag toen ik de wond ontdekte die ook al ontsmet en uitgewassen en hemel en aarde bewogen om haar te verwittigen?
Omdat ik nu eis om geen hooi te geven in 1 hoek van de piste voldoe ik ineens niet meer aan de extra zorgen? Kom op man. Rot maar op dan.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 21:55

Adem in adem uit..zennnnnnn :D

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:12

karev schreef:
Adem in adem uit..zennnnnnn :D

:Y)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 10:52

ohjajoh6 schreef:
Ik ga er maar vanuit (en ga dit nou niet tegenspreken voor mij!) dat als die vloer mij houden kan, er ook geen rat doorheen kan komen......

Het is dat je het zo lief vraagt, want ik had een mooie in gedachten... 8-)

Wederom droog, maar een flinke wind. Paddock is mooi droog nu, aar niet echt uitnodigend om te gaan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 10:56

Ohjahoh, ik denk ook dat hij vooral onder de vloer blijft.... Dus dat komt wel goed :D .

Hier ook nog steeds droog, maar man wat een wind. Gister de hele dag windkracht 7 met windstoten kracht 9, vannacht ook en nu nog steeds hetzelfde. Pas aan het eind van de dag wordt de wind wat minder. Ik ga zo toch maar even met mijn merrie naar de manege of misschien alleen maar een rondje buitenom. Heb afgelopen dinsdag voor het laatst gereden dus wil dan altijd even rustig opbouwen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 11:01

:wave:

(deze post is zodat ik mijn laatste eigen post kan terug vinden en vanaf daar bijlezen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 11:15

Stelletje.... :') +:)+

Heb toch geslapen en ben bikkel geweest want heb een rondje gedaan op Lona. Ben trots op haar, tegenwoordig is zij degene die mij vaak weer thuis brengt. Ik vind die wind maar niks, maar stres kip deed het super!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 11:21

Knap hoor :D
Ik zit nog in de zondagochtendcocoonstand....

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 11:22

Ik lees al een tijdje mee hier, maar kom me toch eens melden!

Wij hebben de paarden ook achter het huis staan sinds een aantal jaar en ik wil in elk geval niets anders meer :D

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 11:33

De kers op de taart was vandaag toch wel dat ze Ripley met 3 mensen niet geladen kregen en ze al 25 minuten bezig waren tot ze toch maar besloot om mijn hulp te vragen. Toen ik hem leidde stond hij er binnen de 5 minuutjes op..
Dat vond ik antwoord genoeg op de belachelijke mail van gisteren.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 12:03

[***], wil jij eens foto maken van jouw ladder-baksleep? Wij zijn hier nog steeds op zoek naar iets werkends. Ik heb nu ook een paard wat ervoor kan :) Andere mensen misschien foto van pallet of banden? Pallet werd bij ons te zwaar en banden moest paard elke pas weer kracht blijven zetten, dat was dus eigenlijk ook te zwaar. Misschien doen we iets niet goed? Op de ladder, werkt het denk je om er strobaaltjes op te binden? En hoe is het met het paardje met de sacroid?

Paarden die niet door plassen willen, herkenbaar! Maar dat is meestal ook een van de eerste dingen die ik een paard afleer. Ik ben zelf namelijk gek op water en bovendien hoef ik op smallere bospaadjes echt geen blauwe knieƫn. Het levert wel vaak grappige situatie's op. Ik wilde met mn oude paard trouwens eens in galop door een plas, struikelt ze midden in die plas, liggen we samen erin, whoops!

AbbyBlues, al een ander barefoot zadel op het oog? Ik mag eerst geen zadels meer kopen, stom! Wat voor iets zoek je, engels of western? En meer basic of luxer model? En wat een gedoe met jullie huis, inmiddels de boel al rond? Of nog geen krabbel van haar gezien?

Yontheke, hoe is het met de arabier? Snee tussen kogel en hoef, in de koot? Dat had een pony van vrienden van mij vorig jaar, die bleek een hele hoge hoefzweer te hebben uiteindelijk. Wat betreft de hoeveelheid hooi, heb je de mogelijkheid een keer per dag te voeren? Als ik hier twee keer per dag de helft voer eten ze ook meer dan als ik een keer voer. Net of als ik voer of als het hooi vers is, het een extra trigger is om te gaan eten. Ik voerde Care4Life aan mijn oude merrie, begonnen tijdens de dracht vanwege hoge vitaminen en mineralen maar lage percentages van de rest. Zij at het goed. Verder niet echt over te spreken. Mijn jaarling is een moeilijke eten, at het eerst niet en nu met lange tanden, vaak ook niet alles op. Mijn ruin eet het wel, maar wordt er erg stuiterig van dus die krijgt het niet. Tinker van de buuf verslikt zich snel dus is het ook niet geschikt voor. Ik hoop dat Kyra wat ik nog over heb op eet, ik koop het daarna niet meer. De ponybrok van Subli kost minder dan de helft en ze eten het allemaal beter en stuiteren er niet van. Zit ook minder in, maar ik heb goed hooi. Ik geef enkel iets bij nadat ze gewerkt hebben. Havens heeft een vergelijkbaar product (nature balance dacht ik), daar zit ook nog knoflook in, dus smaakt en ruikt anders. En een andere pensionklant hier voert ook iets soortgelijks, ben even kwijt welk merk, kan het voor je vragen? Zij is daar nog meer over te spreken dan de Care4Life. Wat jammer dat het niet fijn is gelopen tussen de eigenaar van de arabier en jou. Maar nu wellicht meer rust op jouw stekkie, zijn ze mal. Je had ook kunnen zeggen sorry ik kan paard niks bieden de weide is nou eenmaal wat blubber...

ohjajoh6, ooh wat heerlijk dat het zo goed gaat met verzorgster!! En jij er nog door aan de lijn ook :+

Elan_GV, ik heb even gemist. 12 paarden, allen van jullie? Opfok erbij ook aangezien ik lees jonge dieren?

21 jaar en eerste veulen zeker niet doen!! Dat is vragen om problemen. Lastig dan hoor :(

Donja, leuk, veulentjes!! Mag ik komen knuffelen van de zomer? O:)

Wat een heerlijk beeld zo met die cutting Kirr! Die komt er wel! En de jongste ook weer zichzelf, fijn! Gaat hij nu weer te koop of laat je het eerst een tijdje zo?

schumiegirl, welkom! Inderdaad zorgen dat de ruiters de paarden alleen even ergens aan de andere kant van een draadje moeten doen om de bak vrij te krijgen. Of een lijntje spannen in de bak (en eventueel open in de uren dat er niemand is). Hier de luxe van een 30 x 60 bak. Dus zowel de buuf als ik snoepen daar wanneer nodig 10 - 15 af als paddock :)

miette, leuke kerststal!!

Welkom dynamiek, wat een mooi en stoer paard heb jij! :)

http://www.vetuk.co.uk/ moet ik onthouden! We hebben hier nu 10 paarden dus kan best handig zijn, een van de buufs is bevriend met een handelaar hier verderop, die ziet daar misschien ook wel wat in.

Fokfanaat & Tinky, leuke verjaardag gehad hoop ik, alsnog gefeliciteerd!

kvulden, ik ga zo jouw Pb even beantwoorden over ontwormen, of ik geef hier antwoord, wie weet interesseert het meer mensen? Rosie wordt heus nog geen leider. Het boeit die andere twee gewoon niet wat ze doet, ze nemen die uk niet eens serieus en willen een veilige plek voor haar creeren dus jagen haar niet weg. Volgend jaar krijgt ze wel op dr mieter, mijn ruin wordt nu ook steeds strenger tegen Lola, maar goed ook, die mocht (en deed) ook alles :=

haffiefreak, ik kan alleen op jouw laatste vraag antwoord geven. Mijn paarden staan geregeld in de hooibak, maar als ze erin komen, komen ze er ook wel weer uit ;) Ik zorg dat ze nergens klem kan blijven zitten en verzwaar de bakken niet, dus kan ze haar been niet hoog genoeg krijgen, dan trekt ze hem omver en kan ze weglopen. Maar dat is in praktijk nog nooit gebeurd.

Mijn hooiboer kan 40 tegelijk brengen. Prijs wordt niet anders als hij 40 of 400 brengt, hij heeft altijd hooi, dus ik koop per maand, makkelijk! Afgelopen week is hij geweest had hij ineens heel ander spul dan voorheen, beetje balen. Volgende keer maar even vragen of hij dat eerste ook nog weer heeft. Ik betaal 4 euro inclusief brengen en weegt 20 - 25 kg.

:wave: 21052008, jij zit dichtbij, leuk!! Vertel eens meer?

Zo, dat was tien pagina's :+ Nu even eten, nog niet gedaan vandaag en mn buik is het daar niet mee eens. Zal wel komen omdat ik de afgelopen dagen niet heb gegeten van de stress en ook nog eens niet fit ben en vanochtend al buiten ben geweest om de paarden te voeren, plus de paarden van de buuf.

Ben zo blij he <3 Dit is hopelijk mijn uitzicht de komende 20 jaar :o :+:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 12:06

En een enkele pallet? Of een halve, zodat je alleen een onderkant hebt? Met zo een deed ik het vroeger met mijn shet, dus lijkt mij dat het met een paard helemaal moet lukken caily?