Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tigra_ schreef:Zo lijkt het inderdaad heel wat maar als je zegt 21 uur op stal klinkt het een stuk minder.
Vind ik dan.
NatasjavE schreef:Tigra_ schreef:Zo lijkt het inderdaad heel wat maar als je zegt 21 uur op stal klinkt het een stuk minder.
Vind ik dan.
Tuurlijk. Maar zo'n diertje is niet onafgebroken 21 uur in dat hok.
Er is als je het verspreid over de dag dan heb je genoeg afwisseling voor een paard.(voor de winter)
Voeren, even eruit om de stal te doen, voeren, even een uurtje in de paddock, voeren, 2 uur eruit om te rijden en te poetsen en dan hooi voor de nacht.
NatasjavE schreef:Tigra_ schreef:Zo lijkt het inderdaad heel wat maar als je zegt 21 uur op stal klinkt het een stuk minder.
Vind ik dan.
Tuurlijk. Maar zo'n diertje is niet onafgebroken 21 uur in dat hok.
Er is als je het verspreid over de dag dan heb je genoeg afwisseling voor een paard.(voor de winter)
Voeren, even eruit om de stal te doen, voeren, even een uurtje in de paddock, voeren, 2 uur eruit om te rijden en te poetsen en dan hooi voor de nacht.
tine10 schreef:Maar staan op de poetsplaats, benen afspuiten en dergelijke is nu niet echt te vergelijken met los lopen in wei/paddock. Valt voor mij gewoon onder op stal staan.
ElfiL92 schreef:Daar ben ik het wel mee eens. Ze staan stil en kunnen nog niet bewegen.
Ik zeg eerlijk, mijn paard had eerst (ongeveer 1 jaar) ook geen weidegang. Hij kwam in de ochtend een uur in de molen, ongeveer een uur rijden en na het rijden altijd nog los in de paddock of binnenbak zodat ik op kon ruimen e.d.
Tot hij een blessure kreeg en 2 jaar op de wei heeft gestaan met een inloopstal. Het was voor mijn paard echt een verademing en hij veranderde naar een veel gelukkiger paard! Alleen tijdens de hele strenge winterdagen stond hij ooit een nacht binnen. Daarna ben ik verhuisd naar een andere stal waar hij dus overdag buitenkomt en 's nachts op stal staat. Mijn paard wordt gek als ik hem de hele dag binnen laat staan.
Toch is het voor elk paard anders. Paard van m'n vriendin staat om ongeveer 13.00 uur echt bij de poort (in de winter dan). Er is dan niks meer te eten en ze verveeld zich dood. Dan wordt ze ook binnengezet want anders gaat ze toch alleen maar voor de poort staan te dribbelen.
Minimaal 3-4 uur weidegang is toch wel het beste voor een paard, naar mijn mening!!
NatasjavE schreef:Nee maar wel afwisseling. Ik denk dat dat zelfs leuker is dan in een paddock ter grootte van een rijbak te staan waar de hele dag verder niets gebeurt.
Mijn paard net een nieuw halster om gepast...
stond toch een paartijd lekker in het zonnetje soezen...het gras begint al weer te groeien. Hoop dat het weer mooi blijft...kunnen ze over een tijdje de dekens af.
NatasjavE schreef:Marjo89 schreef:Een uur op 24 uur is NIKS, dat is 23 uur in een WC pot meer dan dat vind ik het niet. Hij is vast tevreden omdat er hoop eten ligt.
Maar ik vind het een trieste bedoeling.
Hij zal ook nog wel gereden worden denk ik zo. Weer 2 uur eruit.
Nikass schreef:ElfiL92 schreef:Daar ben ik het wel mee eens. Ze staan stil en kunnen nog niet bewegen.
Ik zeg eerlijk, mijn paard had eerst (ongeveer 1 jaar) ook geen weidegang. Hij kwam in de ochtend een uur in de molen, ongeveer een uur rijden en na het rijden altijd nog los in de paddock of binnenbak zodat ik op kon ruimen e.d.
Tot hij een blessure kreeg en 2 jaar op de wei heeft gestaan met een inloopstal. Het was voor mijn paard echt een verademing en hij veranderde naar een veel gelukkiger paard! Alleen tijdens de hele strenge winterdagen stond hij ooit een nacht binnen. Daarna ben ik verhuisd naar een andere stal waar hij dus overdag buitenkomt en 's nachts op stal staat. Mijn paard wordt gek als ik hem de hele dag binnen laat staan.
Toch is het voor elk paard anders. Paard van m'n vriendin staat om ongeveer 13.00 uur echt bij de poort (in de winter dan). Er is dan niks meer te eten en ze verveeld zich dood. Dan wordt ze ook binnengezet want anders gaat ze toch alleen maar voor de poort staan te dribbelen.
Minimaal 3-4 uur weidegang is toch wel het beste voor een paard, naar mijn mening!!
Dan is het buiten terrein niet geschikt genoeg. Als je zorgt dat er wel wat te eten is blijven ze liever buiten.
ElfiL92 schreef:Nou sorry maar dat vind ik nogal kort door de bocht. Het gras is in de winter nou eenmaal niet optimaal. Ik denk dat wij al heel blij mogen zijn dat de paarden zelfs in de winter lekker de wei op mogen. Bij heeeel veel stallen wordt er in dr winter alleen gebruik gemaakt van een paddock.
Omdat je de groei van het gras niet in de hand hebt, ben ik het hierin niet met je eens!
barbar schreef:Als er genoeg hooi is en genoeg hooibakken/netten en de paarde kennen elkaar dan word er echt niet zo snel gevochten hoor, wij hebben 3 hooibakken op 7 paarden en ja het zijn allemaal pensionpaarden en dat gaat helemaal prima.