Quellian schreef:Ninx schreef:Ik hoop dat de PVDD hier lucht van krijgt en dat als minimale eis stelt. Gewoon overdag naar buiten.... is dat nu zo'n belachelijke gedachte?
Eh ja. Dan zou je bv op advies van de DA je paard niet buiten mogen zetten, zou je dat op papier moeten zien te krijgen, kun je op het binnenhof je verklaring van de DA afgeven ofzo? En anders moet je wachten tot je paard in beslag wordt genomen zodat een ander hem buiten kan zetten tot de dood erop volgt?
Das net als met wedstrijden; ik mag op advies van de DA Stanley niet meer rijden met een bit, dus doe dat ook niet. Wat inhoudt dat je geen landelijke wedstrijden kunt rijden. Zelfs op medische indicatie mag je niet bitloos starten.
Dan zou je dit dus ook krijgen wat betreft de wei. Kan niet kloppen toch?
Maar goed... Worden dan ook al die konijnen, vogels, hamsters, cavia's, vissen, etc. uit hun 'benarde situatie' bevrijd?
Wetten worden nooit keihard nageleefd, zoals veel mensen ook 140 rijden waar je 120 mag rijden.
Maar wanneer je als samenleving en dus politiek een duidelijk signaal afgeeft door te zeggen dat deze dieren minimaal 8 uur naar buiten moeten (bijv) zul je daardoor wel de manier van denken en handelen een flinke draai geven. Er zullen dan nog steeds mensen zijn die het paard altijd binnen laten staan, zoals er altijd mensen zijn die sowieso alle regels en wetten aan hun laars lappen. Maar ik denk dat je er wel een groot deel van de mensen 'bewuster' mee maakt.... onder dwang, dat dan helaas weer wel.
En alle andere dieren die jij noemt... ja, ik heb geen van deze dieren omdat ik het maar naar vind om ze in kleine hokjes te stoppen. Ik zou er dus niet rouwig om zijn wanneer daar ook betere regels voor komen.