Woooowww hier net in de regen clubles gereden. Heerlijk maar wel verzopen nu. Regent hier ook lekker door! Gelukkig maar. Denk rond de 10 mm. Weten doe ik t niet want mijn dochter gebruikt de regenmeter altijd voor heksensoep…
@Lynn, balen van de natte stal. Dat wordt zwaar scheppen morgen… Ik heb de kudde nog buiten en t jongste veulentje en sportpaard alleen binnen staan.
Zo oneerlijk verdeeld hè.... Zoveel regen wil je ook weer niet. Ik heb gewoon in vestje net de wei gemest.
Vriendlief heeft nu geregeld dat de wei zaterdagmiddag gemaaid wordt en waarsch woensdag in pakjes. Zou dat lang genoeg liggen dan met dit weer?
Flubberboot
Geplaatst: 22-06-23 21:33
Hier staan de rijbak en paddocks compleet blank. Geen idee hoe we dat morgenochtend gaan doen als de paarden weer naar buiten gaan, hopelijk is grotendeels tegen die tijd weer weggetrokken
Meeste water is al weg, die 2 nieuwe stalle heb ik al leeg en nieuw stro erin en daar komen balkjes met kit onderlangs tegenaan. Het terrein loopt af en dat is perfect om droog te blijven maar veroorzaakt wel een flinke water stroom richting de stallen en loopt dan net eronder door.
Balen van het water in de stallen LN. Hier tijdje aardig doorgeregend, maar geen hoosbuien gelukkig. Veel te weinig gevallen maar alles helpt.
Manzano: wil je onverpakt hooi ? Ik hou altijd 1 week aan, het moet eerst nog besterven en anders grote kans op broei. Geen idee wanneer ik kan gaan maaien, het staat in de ene wei zeker 1,5 m hoog. Maar voorlopig nog een stabiel weer in het vooruitzicht.
Hier volgens de regen meter 38,5 mm. Paddock begint wel weer droog te trekken, valt niet tegen.
Extra maatregelen wel handig dan ln.
Hier vanmorgen gemest en gevoerd zo naar het werk. Morgen ook nog een avond werken. Dan volgende week eindelijk een heel weekend vrij, iets met bijna elke zaterdag werken. Komende week een hele grote toets dus ik ben een beetje in meelees stand.
Hier was het gisterenavond droog na lang en veel regenen dus mooi gebruik van gemaakt en om 22.00 nog een rondje onkruid staan uittrekken. Ging super makkelijk nu met de natte grond