Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 20:56

Mijn ruin lag vanmiddag uitgebreid te snurken in de zon, de sneeuw verdwijnt op de paddock langzaam, maar het wordt er niet nat door. Stalgenootje had het over verdampen door de zon. Prima, dan smelt het straks niet allemaal de bodem in.

Gedoe met water vind ik eigenlijk nog het irritantst, dus we gaan kijken of we iets kunnen bedenken met aquarium/vijververwarming. Niet meer voor dit jaar, overigens, maar alvast voor volgend jaar. 200 paarden met de hand water geven moet ik al helemaal niet aan denken.

Met m’n skibroek en veel lagen aan vond ik het eigenlijk helemaal niet koud vandaag, zeker in de zon niet. Zelfs m’n jas uitgetrokken toen ik de auto sneeuwvrij stond te maken. Daarna voor een rondje bos toch m’n jas maar weer aan.

Paarden op luiers... ja, das wel fotowaardig _O-

xXutopiaXx

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 21:16

Zo! Ik ben bij hoor hahaha, man man man.. :')
Wel heel veel mooie foto's gezien :+:

Ik hou hiervan :+: Ondanks dat het heeeeel veel werk is := geniet ik er ook van <3 Zéker vandaag!! <3
Jay hier met ijzers, zooltjes geprobeerd, bleef best wel lang zitten.. maar uiteindelijk toch eraf, maar weinig sneeuw in z'n hoefjes.. dus we doen nu een paar keer per dag z'n voetjes optillen om evt. uit te krabben.. In z'n slidingplates blijft helemaal niks zitten :D Maar hij houdt zich ook netjes rustig nu :+: Allemaal trouwens.. lopen een beetje rondjes te slenteren, van poep- naar eetplek :')

Wij geven ze ook lauw/kamertemperatuur emmers water. Paar keer per dag lopen we erheen en laten we ze drinken.. vinden ze toch wel veel fijner dan het koude water in de tonnen :j Maken soms wel zelf het ijs kapot, maar zijn heel blij als ze ons aan zien komen :D De konijntjes allemaal meerdere keren per dag voorzien van water is nog meer werk _O- Die flesjes bevriezen waar je bij staat :=

Hier ook met de pony gesleed en met Tamme lekker naar 't bos geweest al 2x <3 Heerlijk!! En zo mooi!! <3

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 21:16

Ik weet niet wie het vroeg maar 's nachts hebben we in de caravan een petroleumkachel aan staan. Afgelopen nacht vond ik het zelfs te warm. :oo dus het gaat gelukkig prima.

En ik heb vanuit de caravan heerlijk uitzicht dus ik klaag niet.
Afbeelding

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 21:22

Zalige foto's, we klagen nu wel maar eigenlijk gaan we hier ook met mooie herinneringen aan terugdenken op andere momenten. Zo vaak sneeuwt het niet, het geeft toch wel echt mooie plaatjes.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 21:26

Moet zeggen dat ik het nu wel vind gaan. Zondag vond ik het niet echt lekker met die sneeuw en wind. Paarden vonden er geen bal aan en Frum werd spontaan slecht. Toen zag ik het even niet meer zitten. Gisteren en vandaag hebben ze de hele dag heerlijk buiten gestaan. Het enige was even lastig was, was de ijslaag voor de stallen, maar dat is uiteindelijk ook goedgekomen. Nu vind ik de sneeuw wel leuk. Het is inderdaad bijna nooit winter in NL en vooral voor de kinderen is dit even geweldig.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 21:38

Ja idem, ik vind het nu ook weer beter gaan. Het was een mooi zonnetje, eigenlijk was het een mooie dag. Met het thuiswerken lukt het me ook om regelmatig een ketel warm water bij het drinkwater te gooien en het wat meer te monitoren, en ik zag dat de paarden vandaag ook wel genoten van het feit dat niet alles nat en vies was en het zonnetje wel fijn scheen. Paard blij, baasje blij! :)

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 21:47

Jeetje wat gaat het hier weer snel, probeer bij te lezen. Ik heb gelukkig weer stromend water in de stal. Verwarmingskabel binnen gekomen. Had vanmiddag anderhalf uur tijd ( tussen werk door, zit in de zorg) voor de stallen mesten en heb zo snel mogelijk de kabel langs leiding gedaan. Henk mijn man nog ff thuis toen ik al weer weg was, heeft het bijna afgemaakt. Nog de isolatie een stukje er weer overheen. Maar net tijdens eten maken water er op gezet. En Yesss, toen ik in de stal kwam was er weer water. Poehhh das fijn weer! Gevulde drinkbakken. *\o/*

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-21 21:47

Vanmiddag zowaar een zoentje. Mijn humeur steeg met 10 punten. Ik baalde dat ik moest werken.
Maar zo zonder wind is de kou beter te doen. Die sneeuw met wind lag in huis. Dat was echt niet grappig.

Met spoed warmte lint besteld. Hopelijk komt die morgen al binnen. Dan snel het belangrijkste stuk leiding isoleren. Dan hoef ik niet zo panisch ieder gieter weer te vullen.
Morgen hooi komt er weer hooi en dan ben ik weer tevreden.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 22:34

Zondag was het hier ook niet zo grappig.. Jay leek ook wel koliekerig, maar het lauwe water heeft hem wonderen gedaan _/-\o_ Toch zondag Kevin met voorpluk uit de 'wei' geplukt voor een ritje met de slee :D Was erg leuk :):) En onderweg veel complimentjes gekregen dat hij er voor een Shet zo goed uit zag :')

Afbeelding

Gister hier ook nog flink sneeuwval, maar toch nog een rondje met Tamme + vriend + hond + camera gedaan haha :D Genieten <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 23:13

Ik moet nog steeds lachen om Kevin met voorpluk :D Wat een heerlijke foto’s!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 23:31

Kevin zonder voorpluk is een verdomd goeie fotograaf! En Tamme een knappie.

Waterperikelen zijn toch wel leidend hè bij mensen met dieren.. :Y)

Die foto van die luiervoeten ben ik ook wel benieuwd naar!

Belle-boef; wat heerlijk dat je humeur 10 punten steeg van een zoentje ;) :))

Robijn lekker op pad geweest. Of ben jij dat niet op het paard?

Afbeelding
Wij hebben ook nog gauw even gespeeld. Alleen de wei was nog helemaal niet bevroren :o

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 23:34

Schitterende fotos Utopia.

Genieten Akshay.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 23:35

Hahah, ja ik blijf het ook leuk vinden.
Dat soort opmerkingen krijgen wij met Punette nou nooit. Ouderwets type en mega rond geribt. Zelfs de DA zei vorig jaar dat ze wel heel dik was, totdat ze ging voelen en ze gelijk op de ribben zat. En bedankt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 23:38

Geweldige foto's dames :D

Kevin en Kevin goed bezig geweest :+

Ja ik zit er zelf onherkenbaar op haha. Te grote cap met capuchon eronder, gaat prima!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 23:59

Ze vonden zelfs Kevin z'n hoefjes zo mooi... Laatste keer dat ie naar de smid is geweest, kan ik me niet eens herinneren.. in ieder geval nog voordat wij hier woonden, dus ruim 1.5 jaar geleden minimaal := Maar dat zijn ze ook wel.. slijten netjes af dan denk ik :')

Dankjullie :D En ik zal de complimentjes doorzetten naar Kevin en Kevin _O-

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 08:06

Mooie foto’s van de paarden in de sneeuw. Wat gaaf toch als je nu het bos in kunt.

Handig Malenka, ik zag je al steeds je bed uit gaan om een blok hout erop te gooien.

Jemig Lynn 200 paarden water geven. Moet er niet aan denken, dan voel je je lijf vast flink door al dat gesjouw.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 09:54

Gelukkig Malenka goed warm.

Oh wauw utopia, prachtig.

Askay, ook mooi met die lage zon zo.

Robijntjah,ook erg mooi

200 paarden water geven...verschrikkelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:05

Ik heb lekker vrij genomen vandaag en ga even volop van de sneeuw genieten.
Met beide paarden er op uit!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:09

1,5 paard water geven breekt me al op, laat staan 200 ;(

@xXutopiaXx: mooie foto's !

@Robijntjah: veel plezier vandaag!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:19

Echt serieus gewoon 200 paarden :wow: Dat is best een klus!!
Ik wil straks even de paarden op het land zetten maar net als mijn auto is daar ook het looppad naar land toe flink besneeuwd. Ging net draad al wat weghalen en zakte tot mijn knieën erin....heerlijk als je ff snel je rubber laarzen aan hebt getrokken |o

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:43

Dp, jouw paard zit echt nog strak in haar velletje!

Jinte, Lekker gewandeld met de paardjes voor het werken, moioe foto!

Akshay, Haha ja hier zijn de sloten ook al zo verdwenen. Nick is er al in gevallen, de kluns...... :')
Ook echt weer zo'n actie voor Nick. (De HaflingeR)
Leuke slee fotos weer, ook met dat licht zo op de achtergrond.

Robijntjah, bewegen ze niet uit zichzelf? Ohh.. ik wou dat Nick en Bliksem eens wat minder onbenullig deden in de sneeuw. Die zijn de hele tijd aan het klieren en donderjagen en... gillen! Heb er maar een draadje tussen gedaan, want de hele buurt mag meegenieten van dat gegil :')
Valt wel mooi op die gele jas.

Malenka, dat is zeker een mooi uitzicht en lekekr warm bij de kachel.

Utopia, hele mooie foto's! Alsof het ergens in het buitenland is.

En ik lees het al, ik ben verwend met maar 2 emmertjes water :') Die een keer of 3 gevuld moeten worden op een dag.

Vanmiddag doen we de slee weer achter Nick. Nog even van de sneeuw genieten.
Ik zit nog te twijfelen of ik straks nog een klein buitenritje doe. Eerst maar eens even een beetje opwarmen. Ben net buiten geweest.

edit. En nog een plaatje van gisteren avond.
Heb maar wat kippenvoer voor de vogels neer gezet, er zitten nu heel veel vogels te zoeken naar eten.
Vetbolletjes heb ik niet. Dan maar zo, lusten ze ook wel.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:54

Ze staan nu na dat ik ze daar eigenhandig heb neergezet achterin.

Maar ze bewegen echt zo min mogelijk.

Nu staan er ook wel echt 2 aanstellers tussen hoor, waaronder mijn bruine merrie.

Haar hoofd spreekt boekdelen :+
Afbeelding

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:10

@Natasja, wanneer kan ik met de kids langskomen om ze op de slee te zetten achter Kevin? :D haha.
Hier kan dat helaas niet met Roos, heb geen tuigje en ik vraag me af of ze sterk genoeg is :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:28

Ik zou de PP-gang open kunnen doen, maar ik ben idd bang dat ze gaan lopen rennen en dat ze dan niet op tijd stoppen als ze op de slechte paddock uitkomen. Misschien dat ik Boon even op de wei kan longeren.
Het uitmesten zit er iig weer op.

Hier net een megabestelling van 200 vetbollen (zonder netje) gedaan, die gaan hier behoorlijk hard op het moment.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:42

Afbeelding
Nou hier helemaal te blij dat ze het land op mochten :D