[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:00

Wij hebben ongeveer dezelfde en klanten kunnen er ook op meekijken.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:58

Deze bijvoorbeeld.

€ 22,90 36%OFF | Shiwojia Smart Ip Camera Ptz Dome 4G Sim Lte Video Surveillance Outdoor Beveiliging Monitor 1080P H.265X Cctv Camera sd-kaart
https://a.aliexpress.com/_BUez2V

Iets van 65€ als je 4g optie doet.

Edit:
Ik ga deze bestellen. Met 4g simkaart optie en een zonnepaneel. Goede reviews. Wel 140€ maar nog steeds een heel stuk goedkoper als een deurbel met 4g optie, die was in NL zo'n €500+...

€ 71,03 46%OFF | Hismaho 4G Sim-kaart 1080P Ip Camera Wifi 8W Zonnepaneel Batterij Security Camera Outdoor Ptz Cctv camera Smart Security Monitor
https://a.aliexpress.com/_BUyTWN

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:33

Maar met die prijzen heb je wel kans dat de douane je pakje eruit pikt en je invoerrechten moet betalen. Dat kan nog best oplopen kwam mijn pa achter :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:57

Ja dat klopt. Maar alsnog hoop ik dan dat het goedkoper is als hier kopen... We hebben hier niet zoveel opties, huis staat zo'n 100 meter van de toegangspoort af.

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 12:14

Prairy schreef:
Ik zoek ook nog een 4g deurbel, maar dat lijkt een onmogelijke zoektocht. Die 4g camera heb ik al wel gevonden, kwaliteit geen idee, maar die deurbel kan ik echt niet vinden...

Wat zoek je precies? Evt in pb? Ik heb laatst behoorlijk onderzoek gedaan naar een geschikte deurbel bij ons. Misschien kan ik je wat helpen en bespaart het je veel reviews en product specificaties lezen?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 13:35

Hij moet vooral zonder WiFi werken, dus op 4G zodat ik wel zie wie er voor de deur staat, 2 weg communicatie, bijv voorkeur zonder stroom (maar met zou kunnen) dus op zonnepaneel met batterij is ideaal.

Bij voorkeur ook opslag van video materiaal, mag eventueel ook in de cloud met abonnement.

Alle aanbevelingen zijn zeer welkom!

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 17:44

Neile:
Ik heb ze per stuk besteld. Dus drie orders. Minder kans op bijbetalen bij douane. Heb nu twee van de drie binnen en die zijn zonder bijbetalen.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 20:49

Oké hartelijk bedankt voor je waardevolle tips!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:06

Wat denken jullie hier van? Ik kwam dit tegen toen k op MP aan het kijken was naar dingen om een pad mee te maken. En hoe zou je het aanpakken? Ik denk gras afschrapen, Lava (?) rol en nog een laagje Lava erop?

Grasmatgaas (alternatief grastegel grasrooster)
€ 5,25
https://link.marktplaats.nl/m1579258258 ... ialbuttons

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:25

Ik volg jullie op de voet met de camera’s! Zou zelf ook zoiets aan willen schaffen op den duur. Liefst ook op batterij en 4G.

Dan nog even wat anders, ben blij! Vandaag is er bij ons 40 kuub zand gebracht, uitgespreid en aan getrild! Zo blij mee!!
Het viel bij ons nog wel mee kwa nattigheid, maar het is toch modder, een lager gelegen deel van ons land. Ik weet ook dat het niet optimaal is en voor langer termijn. Maar voor nu is het helemaal super! :D

Edit: oeps. Heb geen foto’s, alleen maar filmpjes.. hoe krijg ik die hier :Y)

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:27

Dit is de before, wel een foto!

Afbeelding

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:56

Prairy schreef:
Wat denken jullie hier van? Ik kwam dit tegen toen k op MP aan het kijken was naar dingen om een pad mee te maken. En hoe zou je het aanpakken? Ik denk gras afschrapen, Lava (?) rol en nog een laagje Lava erop?

€ 5,25

Geen ervaring maar ik vind de tekst bijna te mooi om waar te zijn.
Ik vind het voor paarden niet aantrekkelijk klinken. Ik kan me niet voorstellen dat dit veilig blijft liggen met paarden die erover heen galopperen, kort draaien, die haringen die ze eruit kunnen werken en alle matten scheef lopen. En probeer het maar recht te leggen dan als er ook gras doorheen groeit.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 22:01

Ja dat zijn mijn bezwaren ook een beetje. Benieuwd of er nog andere meningen zijn.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 10:26

EdkingEnzo schreef:
Ik volg jullie op de voet met de camera’s! Zou zelf ook zoiets aan willen schaffen op den duur. Liefst ook op batterij en 4G.

Dan nog even wat anders, ben blij! Vandaag is er bij ons 40 kuub zand gebracht, uitgespreid en aan getrild! Zo blij mee!!
Het viel bij ons nog wel mee kwa nattigheid, maar het is toch modder, een lager gelegen deel van ons land. Ik weet ook dat het niet optimaal is en voor langer termijn. Maar voor nu is het helemaal super! :D

Edit: oeps. Heb geen foto’s, alleen maar filmpjes.. hoe krijg ik die hier :Y)

https://youtu.be/AsPT06DaLS4

:D

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 16:43

Ziet er goed uit Floor! Heerlijk zo'n vers zandbed *\o/* <3

Mijn ouders hebben een aantal tractorbanden opgehaald voor me, we hebben er nu eentje liggen als uitkijkpunt over de heg heen en daar maken ze heel erg veel gebruik van. Ik wil dat uitkijkpunt in ieder geval uitbreiden met een aantal banden, evt ook een dubbele band zodat ze echt kunnen klimmen en verder nog een passive physio voerplek maken met een band en een hoge paal waar dan een hooinet aan kan. Iemand hier nog andere leuke ideeën? :D

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 16:50

Stapelen. Ik ben eens bij een extreme moutaintrail park geweest en daar hadden ze er een aantal gestapeld als soort van trap/heuvel. Paarden vonden dat ook heel leuk om te doen. Uiteraard gevuld met zand.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 17:37

Ja dat is mijn idee ook voor de uitkijkplaats, een lage, dan een dubbele (hoge dus) en dan weer een lage, bij genoeg ruimte evt nog uitgebreider maar dat moet ik even bekijken zodra het ligt.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 18:29

Vwb de banden, dit heb ik gezien toen ik bij iemand ging kijken, dat wil ik graag ook zo gaan maken.
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 18:39

Oh dat is ook leuk. Of om een hoogte verschil te overbruggen als een soort van dam/trap. Zoals een afsprong maar dan trapsgewijs met banden.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 19:01

Hier vandaag de track op mn nieuwe plek uitgezet. Met prikpaaltjes eerst, maar verhuurster was er tevreden dus zodra het weer er naar is ga ik houten palen zetten.

Mijn hengst zijn plek wordt momenteel even kaal gegeten door de schapen dus ga ik daarna mee bezig.

Blijkt straks bij de merries zelfs een automatische waterbak te zitten, en buurman heeft dus schaapjes die best uit logeren mogen. Ik wordt een verwend paarden houden straks :+ Ook al een zitmaaier die ik mag gebruiken, handig om te slepen en karretje erachter voor de mest etc.

Waar ik benieuwd naar ben, zijn er hier mensen die van de draden gebruiken die op een bepaald moment open schieten mbv een timer oid? Wil paarden straks liever niet 24/7 op het gras, aan eind vd dag draden dicht doen lukt wel, maar ivm werk tot diep in de nacht ga ik niet vroeg genoeg zijn om dagelijks de draadjes open te doen.
Laatst bijgewerkt door Caily op 16-01-21 19:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 19:14

Ik vind van die half gevulde banden er maar eng uitzien. Ik zou ze alleen gebruiken als ze heel compact gevuld zijn en anders niet.

Plaatsen jullie dit soort dingen ook strategisch zodat je er met uitmesten geen last van hebt? Al die obstakels maken de verzorging niet perse makkelijker.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 19:34

Mijn bandenpad was helemaal niet gevuld, ging eigenlijk nooit mis. Wil tzt zelfs snacks gaan verstoppen in de banden.

Ik had dingen op de huidige plek idd onhandig gedaan, nu op de nieuwe plek beter over gedacht. Keerzijde is wel dat je ze ook niet ergens in een hoekje moet leggen waar de paarden dan niet meer komen

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:16

Hoe hoog hebben jullie de binnen afrastering voor tracks?

Ongeveer een meter vanaf de afrastering staan ook boompjes straks waar ze niet zo maar aan zouden moeten kunnen komen.

We hebben dus nog geen paarden maar mijn man wil een Shire of Fries, die van mij zal wat kleiner worden, rond de 160 denk ik.
Laatst bijgewerkt door Prairy op 17-01-21 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:27

Prairy schreef:
Hoe hoog hebben jullie de binnen afrastering voor tracks?

Ongeveer een meter vanaf de afrastering staan ook boompjes straks waar ze niet zo maar aan zouden moeten kunnen om lekker te knagen.

We hebben dus nog geen paarden maar mijn man wil een Shire of Fries, die van mij zal wat kleiner worden, rond de 160 denk ik.

Op 1 meter, 1.10 ongeveer

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:39

Prairy schreef:

€ 5,25

Ik heb deze advertentie ook gezien en voor de paarden leek het me te gevaarlijk qua loskomen, ook omdat je er zoveel haringen in moet zetten. Het leek me wel interessant als pad van het begin van de wei naar de schuilstal voor het brengen van hooi, ophalen van mest etc. Dat heb ik verder uitgezocht via 2 winkels en heb van één van die winkels ook nog een tabelletje met info gehad. Beide winkels gaven aan dat het volgens de leverancier zou moeten kunnen (af en toe een zwaardere tractor, auto met trailer).

Afbeelding