Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Varekaj schreef:Ik heb dinsdagavond geheel onverwacht afscheid moeten nemen van 1 van mijn kleintjes. Had net de grote gevoerd en ging dan hen doen zoals altijd. Trek de staldeur open, lag er eentje vastgerold... omgerold, hij stond gelijk recht maar liep absoluut niet goed. DA gebeld, die stond er binnen het kwartier.
Lang verhaal kort: vermoedelijk darmtorsie of gaskoliek maar enkel kliniek kon uitsluitsel geven. Iig torenhoge hartslag en 0,0 darmgeluid en enorm opgeblazen buik. Pony zou 24 worden dit jaar, naar kliniek voor 5% kans dat het goed kwam... ondanks dat hij nog alert reageerde op de merries (was een hengst) was het kwestie van tijd voor hij echt zou creperen. Dus besloten om hem te laten gaan![]()
Intussen kan ik het wat plaatsen. Zijn stalmaatje heeft afscheid kunnen nemen (wat was dat immens indrukwekkend...) en nachtje bij mijn tinker gestaan. Nu staat hij weer alleen in zijn eigen stal. Ga vooral goed moeten opvolgen hoe het nu gaat verlopen met 3 als kudde ipv 4. Mijn grote is nogal opdringerig en drammer naar de kleine toe, dat werd voorheen altijd afgeblokt door de pony die nu ingeslapen is.
Ik verwacht dat het wel goed komt, dat hoop ik echt. Moet nu wel heel het weidebeleid gaan aanpassen voor komende zomer.
Art_Ificious schreef:Newallure schreef:hoezo is hongerig een goed ding om naar te kijken? Die van mij zijn altijd hongerig als ik op de wei aankom, het kan voor hen niet snel genoeg gaan om hun eten te maken. En dan is er vaak nog hooi over he + onbeperkt weidegangHoe zien de paarden er uit en zijn ze hongerig de volgende ochtend britta?
DubbelDun schreef:En je bestrate ruimte inkl. stal is te klein om ze even tijdelijk in op te sluiten ??