Ik ben een beetje klaar met ons huis. Wij leven nu op 1 afvoer en die is verstopt. Kom thuis, zet de wasmachine aan en de hele boel komt de bijkeuken in gespoeld.. kan nu helemaal niks. Niet naar de wc, handen wassen, afwassen etc. De rioolmonteur hoopt er om half 11 te zijn. Pfffttt
Wat ellendig Selka... snap dat je er idd even klaar mee bent! @mizzmontana: gefeliciteerd! @change: jij ook gefeliciteerd, kan me nog herinneren dat je postte! Leuk om de zoektocht te beginnen, waar zoek je? Ook weer rond Enschede?
Selka
Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-18 18:51
Dat hoop ik ook. Anders gezellig bij de paarden in de wei plassen en douchen
Ohh leuk MM, foto’s!
Anke
Geplaatst: 01-08-18 20:15
Wat fijn dat de verkoop een nieuwe droom kan laten uitkomen.
Oh balen zeg. Ja kan me voorstellen dat je het dan even helemaal ermee gehad hebt
Leuk een nieuwe pony! Hier moeten er eerst nog een aantal weg. Voordat ik over een nieuwe mag denken.
Met ons gezinnetje in Plopsaland Coo. Zo mooi daar. Echt even vakantiegevoel.
spannend, huizen bezichtigen. Is er in jullie regio/ prijsklasse veel te koop?
Miss Montana, wat voor iets hebben jullie gekocht?
Stom weer, weer de hele dag te warm om te rijden en nu moet ik weer 3 dagen werken en ben ik in de avond echt te moe om nog maar iets te doen. Paardje zal het vast niet erg vinden nu. Wekker zetten om 6 uur om dan te rijden gaat mij dan weer bet te ver, zo fanatiek ben ik niet meer ( vroeger wel, voor 2 kinderen was ik een stuk fanatieker met rijden en in algemeen een stuk minder moe, nu ben ik gewoon uitgeput)
Jeetje Selka wat een drama. Heerlijk snooze foto. Anke
Vroeger reed ik ook wel eens voor het werk aan. Dan zag ik om half 8 op het paard. Moest om 9 uur werken dat was vlakbij en ook met paarden dus douche hoefde niet.
Net lekker gereden. Zadel verkocht en de nieuwe vanmorgen opgehaald en geprobeerd. Lag lekker stevig en voelde ook zo.
Lynn_Nikita, balen is dat als je van alles wilt maar niet meer kunt Mijn hoofd wil ook nog megaveel, maar mijn lijf wil daar toch niet helemaal in meegaan Ook ik ben op het moment uitgeput, maar ik denk (hoop) dat het weer ook uitput.
Anke, op hoe veel paarden zit je nu dan? Ziet er megamooi uit bij Plopsaland.
Selka, sterkte Change, dat klinkt als super nieuws
Ik heb het nog eens precies opgezocht maar het zouden 36 zonnepanelen zijn met een batterij voor 24.000 incl btw. Daarnaast had ik dan nog een gedoe met de belastingdienst, ik word dan gezien als ondernemer en moet dan belastingaangifte hiervan doen in DL (mijn woonland) terwijl ik nu alle belastinggedoe in NL heb. De verwachte tijd om het geld er uit te hebben was tussen de 15 en 20 jaar (volgens ons) volgens de verkoper rond de 12 jaar.
Dat is wel duur zeg. En diurt lang voordat je het eruit hebt.
Hoeveel paarden? 0....hahaha We doen alleen aan pony's. Officieel gezien 11 en 4 veulens. Vriendlief vindt 10 een beter aantal voor de winter.
Plopsaland Coo. Bij de watervallen van Coo. Echt super mooi daar. En maar zo een 130 km. Frantalig. Voelt dan als vakantie ipv een dagje weg.
mentjuh
Geplaatst: 01-08-18 23:17
Vervelend zeg, het gas word ook steeds duurder, 5% meer belasting. als je zelf genoeg groene energie op wilt wekken moet je ook weer meer belasting betalen. 36 is wel veel, wel overcapaciteit denk ik? Nu krijg je nog hetzelfde voor het terug leveren als wat je betaald maar dat gaan ze ook veranderen. Opslaan met accu’s is momenteel ook nog duur en omslagtig.. Iemand van jullie ervaring met een palletkachel of een biomassaketel?
Wij hebben verwarming op aardwarmte. De installatie zelf is vrij prijzig maar de brandstof is gratis hij gebruikt alleen wat stroom om alles rond te pompen en om eventueel water te verwarmen als er niet genoeg reserve is.
Wij hebben straks 9 panelen, gebruiken idd het meeste zelf maar wat we niet gebruiken wordt verkocht.
Wie weet gooien we ooit een dak van een stal vol panelen maar dat is dan idd een aparte onderneming..